  • 1. Data: 2009-03-12 08:43:25
    Temat: [Google Chrome] problem z input
    Od: "TornadoTN - (Tomek N.)" <t...@d...net.pl>

    Witam
    Według zasad, każdy nieznany przez przeglądarkę typ input powinien być
    traktowany jako input tekstowy.

    <input type="range" name"jakas_nazwa" />

    Google Chrome takiego zapisu nie przyjmuje. Wyświetla tylko biały
    prostokąt bez możliwości wpisywania tekstu. Jak ominąć wadę tej
    przeglądarki ?

    TornadoTN (Tomek N.) --> http://www.tomek.net.pl

  • 2. Data: 2009-03-12 13:39:28
    Temat: Re: [Google Chrome] problem z input
    Od: yew <y...@q...dude>

    TornadoTN - (Tomek N.) pisze:
    > Witam
    > Według zasad, każdy nieznany przez przeglądarkę typ input powinien być
    > traktowany jako input tekstowy.

    Według jakich zasad?

    --
    yew

  • 3. Data: 2009-03-12 13:52:15
    Od: "TornadoTN - (Tomek N.)" <t...@d...net.pl>

    yew pisze:
    > Według jakich zasad?

    cytuje http://kurs.browsehappy.pl/HTML/WebForms2:
    "...
    Rozszerzenia są kompatybilne wstecz. Wg specyfikacji HTML/XHTML element
    <input> z nierozpoznanym przez przeglądarkę typem ma zachowywać się jak
    type="text". Nieznane
    atrybuty mają być ignorowane...."

  • 4. Data: 2009-03-12 16:28:00
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    TornadoTN - (Tomek N.) pisze:

> [...]
    > Rozszerzenia są kompatybilne wstecz. Wg specyfikacji HTML/XHTML element
    > <input> z nierozpoznanym przez przeglądarkę typem ma zachowywać się jak

    zajrzyj moze do tej specyfikacji,
    a nie do jakiejs strony która twierdzi że "według specyfiakcji" i
    problem zniknie

    --
    Piotr Siudak

  • 5. Data: 2009-03-12 23:33:55
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Thu, 12 Mar 2009 08:43:25 -0000, TornadoTN - (Tomek N.) <t...@d...net.pl> wrote:

    > <input type="range" name"jakas_nazwa" />
    >
    > Google Chrome takiego zapisu nie przyjmuje. Wyświetla tylko biały
    > prostokąt bez możliwości wpisywania tekstu. Jak ominąć wadę tej
    > przeglądarki ?

    WebKit dawno temu dostał obsługę type=range do wyświetlaczki RSS w Safari.
    Najwidoczniej ludziom w Google nie chciało się tego implementować i zamiast elegancko
    usunąć wspacie, zostawili zepsute.

    Nawet implementacja w Safari nie jest zbyt dopracowana, więc proponuję wykryć WebKit
    i zmienić skryptem typ na text. Najlepiej było by założyć, że np. od wersji
    AppleWebKit/600 to będzie użyteczne (obecna wersja to 530), wtedy nawet jak zapomnisz
    zaktualizować skrypt, to może kiedyś zacznie działać :)

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 6. Data: 2009-03-13 00:08:17
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Thu, 12 Mar 2009 16:28:00 -0000, Piotr Siudak <s...@x...pl> wrote:

    > zajrzyj moze do tej specyfikacji, a nie do jakiejs strony która twierdzi że "według
    specyfiakcji" i problem zniknie

    HTML4 jak zwykle zostawia obsługę błędów niedoprecyzowaną i tylko definiuje, że
    'text' jest domyślny, ale w HTML5 to już jest sprecyzowane, choć trudnym do
    strawienia językiem (input ma stan początkowy Text i nie zmienia go, jeśli wartość
    atrybutu type nie wymusi zmiany stanu).

    Niezależnie od specyfikacji, ZTCW takie jest zachowanie wszystkich przeglądarek, z
    wyjątkiem tego jednego przypadku w jednej z nich (co opisałem we wcześniejszym
    poście).

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 7. Data: 2009-03-15 17:25:32
    Od: Piotr Siudak <s...@x...pl>

    porneL pisze:

    > w HTML5 to już jest
    > sprecyzowane,

    wiec jak na tej stronie bedzie dopisek "dotyczy HTML5" to rzeczywiście
    bedzie to racja.

    --
    Piotr Siudak