  • 1. Data: 2009-03-12 08:05:29
    Temat: Witryna zgłoszona jako dokonująca ataków!
    Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl>

    Od kilku miesiecy w 2-3 tygodniowych odstepach czasu wyswietla mi sie taka
    strona zamiast mojego serwisu. Jej autorem jest google. Za pierwszym razem
    mialem wirusy w komputerze. Zastanawiam sie czy ktos moze zglaszac czyjs
    serwis jako szkodliwy, a wtedy google blokuje go z automatu. W moim
    przypadku byloby to logiczne bo mam serwis komercyjny, a ludzie nie lubia
    takich zwlaszcza jak sa podpisane imieniem i nazwiskiem

    Leszek

  • 2. Data: 2009-03-12 09:50:22
    Temat: Re: Witryna zgłoszona jako dokonująca ataków!
    Od: ant <a...@n...tld>

    Lech Dubrowski wrote:
> [...]
    > przypadku byloby to logiczne bo mam serwis komercyjny, a ludzie nie lubia
    > takich zwlaszcza jak sa podpisane imieniem i nazwiskiem

    Mógłbyś być odrobinę mniej tajemniczy ;)
    <http://www.google.pl/interstitial?url=http://lechdu
    browski.eu/>

    chociaż ciekawe jest to:
    <http://www.stopbadware.org/reports/container?report
    name=http://lechdubrowski.eu/>

    Może masz na serwerze jakieś skrypty, dzięki którym ktoś mógł "nasmrodzić"?
    Piszesz, że komputer miałeś zawirusowany - ten komputer na którym
    hostujesz tę stronę? Chociaż raczej nie, bo widze, że wisi na home.net.pl.
    Przejrzyj katalogi na serwerze, czy tam czasem nie ma jakichś "nieproszonych
    gości".

    Może to ma jakiś związek z tym, o czym niedawno pisał Lemat odnośnie
    prawdopodobnie tego providera...

  • 3. Data: 2009-03-12 12:10:29
    Od: Arczi <n...@...please>

    On 2009-03-12 09:05, Lech Dubrowski wrote:
    > Od kilku miesiecy w 2-3 tygodniowych odstepach czasu wyswietla mi sie taka
    > strona zamiast mojego serwisu. Jej autorem jest google. Za pierwszym razem
    > mialem wirusy w komputerze.

    To jest zapewne przyczyną. Jeśli w dodatku używasz Total Commandera,
    trzymasz w nim zapisane hasło i od tamtej pory go nie zmieniałeś na
    nowe, to możesz być pewien na 100%.

    Niestety, silnie rozprzestrzenił się wirus, który wykrada zapisane w
    Commanderze hasła i dorzuca do plików z tych kont www jakieś śmieci.
    Skutek jest taki, że włącza to potem mechanizm prewencji Googla (bo
    doklejane śmieci są rzeczywiście niebezpieczne dla odwiedzających).

    Pozbądź się wirusów z komputera, zmień hasło do konta www (bo wirus
    pewnie je umieścił w jakiejś swojej bazie na sieci) i oczyść strony na
    koncie ze śmieci.

    Nie wiem czy jest formularz zgłoszeniowy do wypełnienia po uporaniu się
    z problemem który przyspiesza reakcję Googla, czy musisz cierpliwie
    czekać aż sam zauważy że już jest OK.

    Arczi

  • 4. Data: 2009-03-12 12:14:41
    Od: "M.G." <w...@p...fm>

    Użytkownik "Arczi" <n...@...please> napisał w wiadomości
    > Nie wiem czy jest formularz zgłoszeniowy do wypełnienia po uporaniu się
    > z problemem który przyspiesza reakcję Googla, czy musisz cierpliwie
    > czekać aż sam zauważy że już jest OK.

    jest ii..reakcja jest szybka..w kazdym badz razie po mojej
    interwencji(mialem podobny problem) w ciagu 1 dnia strona wrocila do lask

    pozdrawiam
    Mirek

  • 5. Data: 2009-03-12 16:18:50
    Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl>

    > To jest zapewne przyczyną. Jeśli w dodatku używasz Total Commandera,
    > trzymasz w nim zapisane hasło i od tamtej pory go nie zmieniałeś na
    > nowe, to możesz być pewien na 100%.

    Uzywam total commander do duzych plikow bo dreamweaver 4 zawiesza sie jak
    plik ma wiecej niz 300 KB

    Leszek

  • 6. Data: 2009-03-13 00:54:49
    Od: Arczi <n...@...please>

    On 2009-03-12 17:18, Lech Dubrowski wrote:
    > Uzywam total commander do duzych plikow bo dreamweaver 4 zawiesza sie jak
    > plik ma wiecej niz 300 KB

    To usuń z niego hasło (i wszelkie pozostałe jeśli masz tam zapisane),
    zmień hasło do konta, powywalaj śmieci z plików na serwerze, które
    dopisał wirus.

    Odnośnie Total Commandera - nie odradzam stosowania go, bo to wspaniałe
    narzędzie. A że są wirusy, które wyciągają z niego hasła... cóż, trzeba
    sobie z tym radzić nie dając im czego wyciągać (o ile nie potrafisz się
    zabezpieczyć przed wirusami).

    Arczi

  • 7. Data: 2009-03-13 08:12:53
    Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl>

> [...]
    > narzędzie. A że są wirusy, które wyciągają z niego hasła... cóż, trzeba
    > sobie z tym radzić nie dając im czego wyciągać (o ile nie potrafisz się

    Zamienilem Total Commandera na CoffeeCup Free FTP moze bedzie lepiej

  • 8. Data: 2009-03-13 12:48:27
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    Lech Dubrowski pisze:
    > Zamienilem Total Commandera na CoffeeCup Free FTP moze bedzie lepiej

    Nie sprawdzałem, ale nowy FDM ma upload FTP. Używam WinSCP - najlepiej z
    użyciem funkcji synchronize (można też batcha sobie zrobić) i nie trzeba
    zmieniać przyzwyczajeń dla SFTP/SCP vs FTP. Najlepszy FTP jaki był, w
    sensie funkcjonalności i niezawodności, to chyba jednak SmartFTP. Tyle,
    że płatny.

    artur

  • 9. Data: 2009-03-13 17:32:38
    Od: Arczi <n...@...please>

    On 2009-03-13 13:48, Artur Muszyński wrote:
    > Nie sprawdzałem, ale nowy FDM ma upload FTP.

    Po prostu działa. ;]

    > Używam WinSCP - najlepiej z użyciem funkcji synchronize (można też
    > batcha sobie zrobić) i nie trzeba zmieniać przyzwyczajeń dla SFTP/SCP
    > vs FTP.

    Tego używam. Głównie z uwagi na darmowość i wsparcie dla SFTP.

    > Najlepszy FTP jaki był, w sensie funkcjonalności i
    > niezawodności, to chyba jednak SmartFTP. Tyle, że płatny.

    Moim zdaniem: FlashFXP. Ale też płatny, więc używam WinSCP. :>

    Arczi

  • 10. Data: 2009-04-12 15:22:08
    Od: m...@g...com

    On 12 Mar, 10:05, "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> wrote:
> [...]
    > przypadku byloby to logiczne bo mam serwis komercyjny, a ludzie nie lubia
    > takich zwlaszcza jak sa podpisane imieniem i nazwiskiem

    warto postąpić jak jest napisane tutaj:
    http://witrynazgloszonajakodokonujacaatakow.pl/

    1. Nie zapamiętuj haseł do FTP, SSH itp. w żadnym programie takim jak
    Total Commander. Usuń hasła tam zapamiętane.

    2. Zainstaluj dobry program antywirusowy i przeskanuj komputery
    wszystkich webmasterów, aby pozbyć się trojana.

    3. Zmień hasła FTP do wszystkich kont webmasterów Twojej strony

    4. Dokonaj edycji wszystkich zainfekowanych plików typu index.*,
    login.* na Twoim serwerze. Wystarczy że usuniesz podejrzany
    javascript, albo iframe, który zwykle znajduje się zaraz za
    znacznikiem <body> albo przed znacznikiem </body> pliku HTML,
    ewentualnie na końcu pliku PHP. Zmienione pliki poznasz po dacie
    modyfikacji, zwykle takiej samej dla wszystkich.

    5. Zgłoś swoją witrynę do usunięcia z listy witryn zawierających
    złośliwe oprogramowanie. Użyj do tego Google Webmaster Tools - zaloguj
    się, zweryfikuj witrynę jako swoją, a następnie zgłoś ją do
    weryfikacji.

    Najdalej po 24 godzinach Twoja witryna powinna być normalnie dostępna,
    o ile rzeczywiście zostały z niej usunięte wszystkie złośliwe kody
    wprowadzone wcześniej przez boty.

    Przy okazji - Twój dostawca hostingu najprawdopodobniej nie miał z tym
    zdarzeniem nic wspólnego. Zawinił pewnie program antywirusowy (a
    raczej jego brak), ewentualnie czynnik ludzki.