    From: Padre <P...@n...net>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Grzałka bloku silnika
    Date: Mon, 06 Feb 2012 19:09:37 +0100

    W dniu 2012-02-06 00:09, v...@i...pl pisze:
    > Wiem, ze DEFY jest OK, ale kosztuje 200pln a wyglada to jak zwykla
    > grzalka za 10pln, stad wlasnie moje rozwazania.

    Niby tak ale w samochodzie w komorze silnika obok paliwa nie jest zbyt
    przyjemnie montować zwykłą grzałkę w której połączenie kabla z elementem
    grzejnym jest zalane gównianym tworzywem termoplastycznym zapewne
    doskonale palnym w przypadku powstania problemów. Ja jak pisałem mam
    właśnie taką rzemieślniczą przepływowa, póki wszystko jest OK, działa
    doskonale ale wystarczy niewielkie zapowietrzenie układu chłodzenia,
    żeby nie ruszyła konwekcja, płyn zaczyna wrzeć, tworzy się bąbel gazu,
    grzałka rozgrzewa się do wysokiej temperatury i zaczyna się wytapiać
    uchwyt, dalszy scenariusz jest mało przyjemny. Grzałka DEFY jest
    wykonana z założeniem pracy w komorze silnika, złącza są z odpowiedniego
    tworzywa a kable w metalowych peszlach.