  • 11. Data: 2022-10-17 10:53:19
    Temat: Re: Gwint we wannie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 15 Oct 2022 14:00:17 +0200, PeJot wrote:
    > istnieje potrzeba przymocowania do *żeliwnej* wanny uchwytu dla osoby o
    > ograniczonych możliwościach poruszania się. Najwygodniej byłoby mi
    > wykonać otwory i nagwintować je, M8 lub M10. Da się to zrobić ? Niby
    > żeliwo obrabia się w miarę normalnie, ale czy mogę liczyć na sensowną
    > grubość ścianki i to że gwint wytrzyma ? Ostatecznie mogę dać nakrętkę z
    > tyłu, ale to oznacza demolkę obudowy.

    Tak sobie licze, ze 2m kw zeliwa o grubosci 10mm to 160kg.
    A z kolei scianki o grubosci 2mm by chyba nie odlali.

    Ale czy wytrzyma ..

    J.

  • 12. Data: 2022-10-17 17:58:19
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 17.10.2022 o 10:53, J.F pisze:

    > Tak sobie licze, ze 2m kw zeliwa o grubosci 10mm to 160kg.
    > A z kolei scianki o grubosci 2mm by chyba nie odlali.

    Wanna 120x70, google wypluwa masy *współczesnych wanien żeliwnych* w tym
    wymiarze około 70 kg. Licząc/szacując że powierzchnia wanny to
    2x(120x70) wychodzi ścianka 5 mm. W takiej grubości gwint M6....M10 coś
    tam wytrzyma.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 13. Data: 2022-10-18 11:00:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-10-15 o 14:00, PeJot pisze:
    > Da się to zrobić ?

    Dla sportu można wywiercić fi15 mm i wsunąć nagwintowany płaskownik.

    Robert

  • 14. Data: 2022-10-18 11:06:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-10-17 o 17:58, PeJot pisze:
    > wychodzi ścianka 5 mm.
    Na to wychodzi, że tam nie ma więcej niż 5 mm.
    https://thumbs.dreamstime.com/z/desert-broken-bathtu
    b-dirty-water-inside-210830684.jpg

    Patrząc na tą wannę i to, że ma być na krawędzi uchwyt... to może długie
    kołki do podłogi? :-)

    Robert

  • 15. Data: 2022-10-21 08:33:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 14:00 PeJot <P...@n...pl> pisze:

> [...]
    > żeliwo obrabia się w miarę normalnie, ale czy mogę liczyć na sensowną
    > grubość ścianki i to że gwint wytrzyma ? Ostatecznie mogę dać nakrętkę z

    Zrób większy otwór w wannie i dorób eliptyczną podkładkę pod śrubę, która
    przejdzie przez otwór.
    Dłuższe boki elipsy będą trzymały za krawędź otworu. Jak odpowiednio
    dobierzesz średnice i elipsę to przełożysz łeb śruby wraz z podkładką
    przez otwór.
    W zależności od średnicy otworu i dobranej elipsy, może potrzebna będzie
    tuleja ustalająca śrubę w otworze.
    Pytanie tylko czy masz czym estetycznie zamaskować otwór od frontu.

    TG