    From: "Psot" <p...@T...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Gwintowanie pręta fi20
    Date: Sat, 8 Oct 2011 16:46:44 +0200

    Użytkownik <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:j6pgjb$q8t$1@inews.gazeta.pl...
    > Dzień dobry!
    > Mam do nagwintowania końcówki 10 metrowych prętów fi 20mm
    > Narzynka M20 x 1,5
    >
    > Mam kilka pytań do doświadczonych w tej materii majsterkowiczów.
    >
    > 1. Aby być na 100% pewnym, że narzynka będzie prowadzona prostopadle
    > do pręta wymyśliłem taką tuleję/prowadnicę :
    >
    > http://img192.imageshack.us/img192/2856/mojefantazje
    .jpg

    > Czy to ma sens ? Czy może jest prosty sposób by dobrze zacząć standardową
    > oprawką ?
    >
    > 2. 2 obroty wprawo, 1 w lewo.... Czy inaczej ?
    > 3. Smarowanie olejem roślinnym (jadalnym)
    > 3. Narzynka Fanar czy Fwp ? Jedna sztuka czy więcej ?
    > (Do zrobienia około 40 odcinków po kilka cm)
    > 4. O czym zapomniałem ? ;)
    >
    > Z góry dzięki za info.

    Nie opisałeś materiału! Zwykła stal? Nie opisałeś wymiary pręta! To
    dokładnie 20 mm?! Optymalny wymiar to około 19,85.Nie opisałeś długości
    gwintu! To tylko kilka centymetrów? To szkoda zachodu, bo musi się
    udać...Olej jadalny? Nie -raczej łój wołowy, abo smalec..W dramatycznych
    przypadkach dwusiarczan molibdenu rozprowadzony w płynie do
    gwintowania...Narzyna [dla zwykłej stali] najtańsza, w miarę nowa

    Psot