  • 1. Data: 2023-08-27 23:21:44
    Temat: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Wychodzi na to że wyrafinowane narzędzia do hackingu, czyli Baofeng za
    100zł + smarfon mogą zatrzymać cały kraj, wystaczy "koordynacja" przez
    Tiktoka.

    https://www.money.pl/gospodarka/pociagi-stanely-kole
    jny-sabotaz-polska-kolej-jest-bezbronna-693511525027
    3248a.html

    Dla nieklikających: ktoś hackuje kolej nadajac radiostop, jakoś tak
    podejrzanie często w ostatnich dniach, wiec pewnie pojawił się jakiś
    filmik na jednej z platform dla nudzących się.

    Pomojając poziom żenady tej technologii, czy ktoś obeznany z koleją może
    mi podpowiedziec, czy poza PL również stosowane są tak wyrafinowane
    systemy polegajace na gwizdaniu do Baofenga?

    Pytałem kiedyś kolejarza, z czystej ciekawości, to powiedział, że
    problem w zasadzie nie istnieje, bo nikt o tym nie wie.

  • 2. Data: 2023-08-27 23:33:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 27.08.2023 o 23:21, heby pisze:
    > mogą zatrzymać cały kraj

    Dlaczego z tego nie skorzystali?

    Robert

  • 3. Data: 2023-08-27 23:43:23
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/08/2023 23:33, Robert Wańkowski wrote:
    > Dlaczego z tego nie skorzystali?

    Bo tylko na 2 minuty ;)

    Ponadto nastolatków trudno zsnchronizować. Jeden musi obejrzęc do końca
    śmieszne koty, drugiemu się telefon zablokował w FamilyLinku, trzeci
    zapomniał anteny do Baofenga, czwarty pomylił częstotliwość.

    Ogólnie sabotowanie nastolatkami to ciężka sprawa.

    Mnie jednak interesuje dlaczego kolej utrzymuje ten system, tak
    przezabawnie łatwy do denerowowania ludzi, polityków i foliarzy. I czy
    inne koleje też mają coś tak śmiesznego.

  • 4. Data: 2023-08-28 00:09:15
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    Robert Wańkowski napisał(a):

    > Dlaczego z tego nie skorzystali?

    5-10W nie obejmie całego kraju.

  • 5. Data: 2023-08-28 00:21:43
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    On 2023-08-27 23:43, heby wrote:
    (ciap)
    > Mnie jednak interesuje dlaczego kolej utrzymuje ten system, tak
    > przezabawnie łatwy do denerowowania ludzi, polityków i foliarzy. I czy
    > inne koleje też mają coś tak śmiesznego.

    to IMO nic śmiesznego
    szczególnie w naszych warunkach (dużo by pisać - polecam kanał na YT
    "Czarne dni koleii")

    Lepsze TO niż nic w zamian
    ZTCW to nasz wynalazek i stosowany u nas
    o rozwiazaniach podobnych czy analogicznych nic nie wiem :-(

    Włodek

  • 6. Data: 2023-08-28 02:29:06
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Wychodzi na to że wyrafinowane narzędzia do hackingu, czyli Baofeng za
    > 100zł + smarfon mogą zatrzymać cały kraj, wystaczy "koordynacja" przez
    > Tiktoka.

    Teraz gimbaza używa kwaczenga (Quansheng). Takie samo gówno jak Baofeng,
    tylko ładniej wygląda. Z drugiej strony, gówno czy nie, sygnał nadać może.

    > Dla nieklikających: ktoś hackuje kolej nadajac radiostop, jakoś tak
    > podejrzanie często w ostatnich dniach, wiec pewnie pojawił się jakiś
    > filmik na jednej z platform dla nudzących się.

    Podobno dwóch już złapali... tylko nic to nie zmieniło, bo sygnał dalej
    był nadawany.

    To się prędzej czy później musiało stać.

    > Pytałem kiedyś kolejarza, z czystej ciekawości, to powiedział, że
    > problem w zasadzie nie istnieje, bo nikt o tym nie wie.

    Już w 2011 była historia i były zatrzymania (nie wiem, czy wyroki też).
    Minęło 12 lat i nic się nie zmieniło. I pewnie dopóki nie wprowadzą GSM-R
    to nic się nie zmieni, a w epoce tiktoka i debilniejącego społeczeństwa z
    dostępem do taniej technologii będzie tylko gorzej.

    --
    Siedzą dwie świnie przy korycie i żrą. Nagle jednej się odbiło i
    zerzygała się do koryta. Na to druga:

  • 7. Data: 2023-08-28 02:31:04
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    heby <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > zapomniał anteny do Baofenga, czwarty pomylił częstotliwość.
    >
    > Ogólnie sabotowanie nastolatkami to ciężka sprawa.

    Nastolatków bym się nie bał. Jednego złapią, dziesięciu najsra w
    kombinezon. Bałbym się działań obcych służb. Możliwość mają, wiedzę też, i
    trochę więcej ogarnięcia niż nastolatek, który śmieszne kotki ogląda.

    Z drugiej strony, co mieliby tym osiągnąć? Pociągi staną, za chwilę ruszą,
    i tyle.

    > Mnie jednak interesuje dlaczego kolej utrzymuje ten system, tak
    > przezabawnie łatwy do denerowowania ludzi, polityków i foliarzy.

    Też nie wiem. Miał być GSM-R i nie ma. Ja wiem, że to nie jest proste, ale
    ktoś powinien za to dostać po łbie. Jakby chcieli to już dawno by zrobili.

    --
    - Mamusiu, jezdem w ciąży.
    - Bój się Boga! Dwa miesiące przed maturą, a ty mówisz "jezdem" ?

  • 8. Data: 2023-08-28 02:32:13
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    alojzy nieborak <a...@g...com> wrote:

    > 5-10W nie obejmie całego kraju.

    Ale 5 W razy tysiąc, bo będzie durny, viralowy challenge dla półmózgów,
    już tak. Idioci głupsze rzeczy robią dla zasięgów.

    --
    Od kiedy moja dziewczyna jest w ciąży, wiele rzeczy się zmieniło.
    Np. moje imię, nazwisko, adres i numer telefonu.

  • 9. Data: 2023-08-28 10:25:52
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

> [...]
    >
    > Pytałem kiedyś kolejarza, z czystej ciekawości, to powiedział, że
    > problem w zasadzie nie istnieje, bo nikt o tym nie wie.

    Wiele już lat temu we Wrocławiu tramwajarze przestawiali zwrotnice
    wajchą wychodząc z tramwaju przed skrzyżowaniem. Postanowiono ułatwić im
    życie stosując "nowoczesną technologię", przestawianie radiem.
    Zastosowano jakiś prymitywny protokół bez kodowania. Efekt: dzieciaki
    przestawiały zwrotnice tramwajów między wagonikami. Nie wiem, jak to
    rozwiązano, przez pewien czas wrócono do wajchy, ale dziś jest już OK.

    Paweł

  • 10. Data: 2023-08-28 11:41:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ucgepp$1b6fh$1@dont-email.me>
    user heby pisze tak:

> [...]
    >
    > Pytałem kiedyś kolejarza, z czystej ciekawości, to powiedział, że
    > problem w zasadzie nie istnieje, bo nikt o tym nie wie.

    Od dawna mówię żeby sprawdzić tą całą sojuszniczą broń czy nie ma
    zaimplementowanego systemu radio stop.

    My wydamy gigantyczną kupe kasy a ruscy znajda lub kupią plany jak to
    powyłączać w godzinie W albo powyciagaja baterie.

    Te niedojdy niekompetentne pierdolące głupoty z czołgami w tle
    powinny wziąc się rześko do roboty.

    W Polsce jeszcze nie było podkładania bomb, Biesłanów i Brevików
    ale dam sobie uciąć palec że niedaj book się coś stanie to będą
    dopiero szukac ładowarek, latać po górce i szukać zasięgu gsm i dzwonic
    na Nowogrodzką uzgadniać wersje.

    Będa się zderzać jak roboty odkurzacze albo pikarzyki w starej grze
    wideo jebane nygusy od 7oo aby do 15oo

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.