  • 1. Data: 2023-08-23 20:34:32
    Temat: aku w latopach nieużywanych
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Czy uznajecie za normalne, że nowy akku który poleżał z laptopem trzy
    miesiące nadaje się do wyrzucenia?

    --
    Piter

  • 2. Data: 2023-08-23 21:39:00
    Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 23 sierpnia 2023 o 20:34:10 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > Czy uznajecie za normalne, że nowy akku który poleżał z laptopem trzy
    > miesiące nadaje się do wyrzucenia?

    Zależy gdzie leżał - na niektóre hazardy laptop odporniejszy.
    Ale może to laptop zgłupiał i prąd żre?
    Co kwalifikuje ten akku jako "do wyrzucenia"?

    Ja z mojego eeePC 10" wyjmuję akku - jak jest włożony to po 3 dniach rozładowany -
    oczywiście mówimy o wyłączonym kompie.
    A jak jest osobno to trzyma miesiącam - używam maluszka tylko na wyjazdy.

  • 3. Data: 2023-08-23 22:20:49
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.08.2023 o 20:34, PiteR pisze:
    > Czy uznajecie za normalne, że nowy akku który poleżał z laptopem trzy
    > miesiące nadaje się do wyrzucenia?

    Oczy-wiście :) Nigdy nie kupuję "oryginalnej" baterii do danego
    produktu, którego produkcja zakończyła się "rok" temu. Bateria
    "leżakowana" po roku, potrafi mieć 50% pojemności znamionowej.
    To chyba oczywiste? Nie wiedziałeś?
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2023-08-23 22:51:26
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 23 August 2023 at 22:22:05 UTC+2, LordBluzg(R)?? wrote:

> [...]
    > produktu, którego produkcja zakończyła się "rok" temu. Bateria
    > "leżakowana" po roku, potrafi mieć 50% pojemności znamionowej.

    Kupiłem w markecie deskorolkę poprzeczną Manta `10 " i ta franca leżała w sklepie za
    dlugo i się nie ładuje

    Coś tam klika, miga żyroskop, ale franca sie nie ładuje

    Do serwisu nie wyślę bo bydle cięzkie jak diabeł.

    Wyjmę aku i zaczne ładowac bezpośrednio 36V

    Mam zasilacz regulowany do 30V, może zastartuje bezpośrednio, omijając kontroler./

    Nie kupujcie nigdy Manty, bo to syf

    Mogłem syfa w sklepie sprawdzić , ale w kerfuże nie ma gdzie sprawdzić czy laduje,
    bo nie mają gniazdka, a cięzkie bydle było, to mi sie nie chciało z pudła wypakowywać

  • 5. Data: 2023-08-23 22:52:36
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 23 August 2023 at 21:39:02 UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]

    "jak jest włożony to po 3 dniach rozładowany - oczywiście mówimy o wyłączonym kompie

    Czyli masz w syfie niebezpieczne zwarcie i może aku się zapalić

  • 6. Data: 2023-08-23 23:08:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5df65dbf-0085-48cd-ad07-6958c8be26e7n@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

    > Zależy gdzie leżał - na niektóre hazardy laptop odporniejszy.

    w szafie

    > Ale może to laptop zgłupiał i prąd żre?

    powinien przestać pobierać czy wydoić do zera jak samochód?

    > Co kwalifikuje ten akku jako "do wyrzucenia"?

    niemożność naładowania

    --
    Piter

  • 7. Data: 2023-08-23 23:14:37
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 23 August 2023 at 23:08:37 UTC+2, PiteR wrote:
    > in <news:5df65dbf-0085-48cd...@googlegroups.com>

    > w szafie
    > powinien przestać pobierać czy wydoić do zera jak samochód?
    > niemożność naładowania
    >
    > --
    > Piter

    czyli zwarcie międzycelowe i wyciek elektrolitu, co łatwo poznac po kwaśnym zapachu.

    Może się sam zapalić

  • 8. Data: 2023-08-23 23:19:42
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.08.2023 o 23:08, PiteR pisze:

    > w szafie

    > powinien przestać pobierać czy wydoić do zera jak samochód?

    > niemożność naładowania

    Jak ktoś wydoił do zera i odłożył do szafy to czego się spodziewałeś?
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 9. Data: 2023-08-23 23:24:26
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uc5t80$1cl7g$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    user LordBluzg(R)?? pisze tak:

    > Jak ktoś wydoił do zera i odłożył do szafy to czego się spodziewałeś?

    logiczne że będzie się ładował.

    --
    Piter

    Miłość rak i wojna są jak sraczka. Przychodzą znienacka.
    https://www.youtube.com/@hromadske_ua/videos

  • 10. Data: 2023-08-23 23:36:11
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 23.08.2023 o 23:24, PiteR pisze: