  • 1. Data: 2010-04-22 17:19:09
    Temat: Hamulce w deszczu
    Od: AZ <a...@g...com>

    Witam,

    już od jakiegoś czasu się zastanawiam ale nie mogę sobie tego jakoś
    wytłumaczyć. Od czego zależy to, że podczas jazdy w intensywnym
    deszczu klamka hamulca stawia już opór na samym początku, gdzie bez
    deszczu 1/3 ruchu nie powoduje prawie żadnej reakcji hamulca i zapada
    się bez oporu. Można by to tłumaczyć poduszką wodną na tarczy ale
    nawet po dłuższym hamowaniu i odpuszczeniu jest to samo.

    Jak ktoś wie to niech wytłumaczy mi jak chłopu na miedzy.

    Dzięki.
    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 2. Data: 2010-04-22 18:09:00
    Temat: Re: Hamulce w deszczu
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2010-04-22 19:19, AZ pisze:
> [...]
    > nawet po dłuższym hamowaniu i odpuszczeniu jest to samo.
    >
    > Jak ktoś wie to niech wytłumaczy mi jak chłopu na miedzy.

    Tarcze ci pecznieja od wody i dlatego :-P

    Michał V-R
    gg 9409047

    -------------------------------------
    żyje się raz, potem się tylko straszy
    -------------------------------------

  • 3. Data: 2010-04-22 19:42:58
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    AZ pisze:

> [...]
    > deszczu klamka hamulca stawia już opór na samym początku, gdzie bez
    > deszczu 1/3 ruchu nie powoduje prawie żadnej reakcji hamulca i zapada

    Dla mnie to roznica jest taka ze przy jezdzie na suchym kolo i zacisk
    sie nieco nagrzewa klocek ma luzniej i glebiej sie cofa.

    Na deszczu jest duzo lepsze chlodzenie wszystkiego i nie ma tego efektu.

    Jesli mam racje to przy pierwszej porannej jezdzie powinno byc tak jak
    na deszczu, ale uwaga - musisz przed jazda nacisnac mocno hamulec.

    Daj znac jak sie ma moja teoria do Twoich doswiadczen.

    > Jak ktoś wie to niech wytłumaczy mi jak chłopu na miedzy.

    Taka mam wizje.

    KJ wizje i zwidy

  • 4. Data: 2010-04-23 07:56:06
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-04-22, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

    > Jesli mam racje to przy pierwszej porannej jezdzie powinno byc tak jak
    > na deszczu, ale uwaga - musisz przed jazda nacisnac mocno hamulec.
    >
    > Daj znac jak sie ma moja teoria do Twoich doswiadczen.

    Slaba ta teoria. Podpompowalem, pojechalem i hamulec dzialal normalnie,
    nie ma porownania do jazdy w deszczu.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2010-04-23 08:22:33
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    AZ napisał(a):
    > Slaba ta teoria. Podpompowalem, pojechalem i hamulec dzialal normalnie,
    > nie ma porownania do jazdy w deszczu.

    W deszczu sie nie jezdzi i juz.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    motonita tramwajowy

  • 6. Data: 2010-04-23 08:41:08
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    AZ pisze:

    > Slaba ta teoria. Podpompowalem, pojechalem i hamulec dzialal normalnie,
    > nie ma porownania do jazdy w deszczu.

    Acha.

    No to w takim razie to nie wiem.

    cieszesiezemoglempomoc

    KJ

  • 7. Data: 2010-04-23 08:49:39
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 22.04.2010 Michał V-R <m...@o...pl> napisał/a:

    > Tarcze ci pecznieja od wody i dlatego :-P

    Dokładnie, zwłaszcza jak masz w nich dziurki, to chłoną jak gąbka ;-)
    Ewentualnie klamka pęcznieje od wody z deszczu i kasują się luzy ;-)

    A na poważnie, to może masz tylko takie wrażenie na mokrym. Bardziej się
    skupiasz na tym by wyczuć hamulce i nie przedobrzyć.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 8. Data: 2010-04-23 10:45:54
    Od: "grzech" <z...@w...pl>

    >Jak ktoś wie to niech wytłumaczy mi jak chłopu na miedzy.

    A nie jeździsz przypadkiem w innych rękawicach po suchym a innych w deszczu?

    grzech
    vl800

  • 9. Data: 2010-04-23 11:07:39
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2010-04-23, grzech <z...@w...pl> wrote:

    > A nie jeździsz przypadkiem w innych rękawicach po suchym a innych w deszczu?

    Nie, wrazenie jest takie ze po nacisnieciu klamki lekko slychac juz szorowanie
    klockow ale hamowanie jest slabe.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 10. Data: 2010-04-23 12:25:02
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 23 Kwi, 13:07, AZ <a...@g...com> wrote:

    > Nie, wrazenie jest takie ze po nacisnieciu klamki lekko slychac juz szorowanie
    > klockow ale hamowanie jest slabe.
    To zmienia postac rzeczy. Podobny objaw mialem przy SBSach (w
    porownaniu do genuinow). Moja diagnoza: klocki musza najpierw
    odparowac film wodny.

    pzdr, dr
    14/525