    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Subject: Harlequin Rev G - problem z uruchomieniem klona ZX Spectrum
    Date: Sat, 3 Apr 2021 08:27:10 +0200

    Korzystając z chwili wolnego czasu postanowiłem uruchomić klona ZX
    Spectrum (Harlequin Rev G), który od roku czy dwóch leżał w pudełku,
    tylko częściowo złożony.

    https://github.com/TomMajor/ZX-Spectrum-Adventure-20
    20/blob/master/Archive/Building_a_Harlequin_ZX_Spect
    rum_Clone.pdf

    Obsadzone wszystkie podstawki pod układy scalone, za wyjątkiem
    wzmacniacza operacyjnego przy wejściu magnetofonu (nie udało mi się go
    kupić, zresztą komputer powinien ruszyć bez niego). Zastosowałem układy
    logiczne w wersji 74HC, większość przetestowana programatorem MiniProg
    (nieprzetestowane tylko te, których testu oprogramowanie nie wspiera,
    np. 74HC4040). Procesor Z80 także w wersji CMOS. EPROM zaprogramowany
    obrazem ROM-u ZX Spectrum 48.

    Niestety, po podłączeniu zasilania nie widzę dobrze znanego ekranu
    powitalnego Basica. Na telewizorze pojawiają się losowe, ruchome
    "mozaiki", które często po chwili przechodzą do czarnego ekranu. Zwarcie
    pinów "reset" na płycie powoduje wygenerowani nowej "mozaiki". Przykłady
    poniżej.

    https://ibb.co/yPhH4q5
    https://ibb.co/5W1hnDd
    https://ibb.co/Sd64MsW
    https://ibb.co/MR7dV8Z

    Telewizor jest podłączony do wyjścia układu AD724JR, generującego
    kompozytowy sygnał wideo. Komputerek posiada także 6-pinowe gniazdko
    miniDIN z sygnałem RGB, ale w tej chwili nie mam ani kabla, ani
    telewizora do jego podłączenia.

    Dokumentację można pobrać tutaj:
    http://trastero.speccy.org/cosas/JL/Harlequin/superf
    o1.html

    Ktoś ma jakiś pomysł gdzie mogę szukać możliwej przyczyny?