eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHarlequin Rev G - problem z uruchomieniem klona ZX Spectrum › Re: Harlequin Rev G - problem z uruchomieniem klona ZX Spectrum
  • Data: 2021-04-03 12:45:35
    Temat: Re: Harlequin Rev G - problem z uruchomieniem klona ZX Spectrum
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 03/04/2021 12:22, Atlantis wrote:
    > W każdym razie udało mi się popchnąć sprawę nieco do przodu. Okazuje
    > się, że jeśli będę dostatecznie długo resetował urządzenie, to w końcu
    > pojawi się ekran startowy.

    U mnie taki objaw to było startowanie kwarcu na złej częstotliwości (!).
    Wymagało to zmiany pojemności bo freq pływało w szerokim zakresie, w
    zależności od przypadku.

    > Niestety nie mam w tej chwili pod ręką oscyloskopu, żeby dokładnie
    > wszystko sprawdzić. :/

    Sprawdź czy CPU ma te 3.5Mhz ;)

    Harlequin u mnie sprawiał tylko te dwa problemy: kwarc nie startował
    stabilnie i scalaki nie stykały w gniazdach. Po ogarnięciu, startuje za
    kazdym razem. Fakt, że ja robiłem zwykła kopię ZX, bez bajerów.

    Na forum wyczytałem że jest skrajnie czuły na niektóre kiepskie wersje
    74. U mnie wszystkie to HC.