eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHarlequin Rev G - problem z uruchomieniem klona ZX Spectrum › Re: Harlequin Rev G - problem z uruchomieniem klona ZX Spectrum
  • Data: 2021-05-05 12:46:41
    Temat: Re: Harlequin Rev G - problem z uruchomieniem klona ZX Spectrum
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Może będziesz w stanie pomóc z jeszcze jednym problemem. Zabrałem się za
    uruchomienie drugiego egzemplarza identycznego Harlequina. Ten ruszył od
    razu. problem z generatorem sygnału zegarowego nie wystąpił. Za to obraz
    na telewizorze (przez złącze kompozytowe) jest ciemny, niewyraźny i
    migający. Ciężko w ogóle zauważyć napis na ekranie tytułowym.

    Na chwilę obecną nie wlutowałem jeszcze tranzystorów Q6-Q13 (2SA1175
    przy złączu klawiatury) oraz gniazdka miniDIN-8 z sygnałem RGB. Nie
    wydaje mi się jednak, żeby brak tych elementów mógł skutkować takimi
    objawami.

    Początkowo sądziłem, że winę mogą ponosić słabo kontaktujące gniazdka
    DIN16 kilku układów w tej okolicy (scalaki faktycznie słabo w nich
    siedziały), jednak wymiana tych podstawek nie usunęła problemu.

    Z uwagi na brak gniazdka z sygnałem RGB oraz (co ważniejsze) telewizora
    z kompatybilnym wejściem, nie udało mi się przetestować, czy przed
    AD724JR obraz jest prawidłowy.

    Przyjrzę się jeszcze elementom w pobliżu wyjścia wideo, ale może masz
    jakiś pomysł co do prawdopodobnej przyczyny, który oszczędziłby mi
    pracy? Co powinienem sprawdzić na początku?