  • 1. Data: 2009-01-12 18:45:10
    Temat: Hobby - puszczanie zajączka z laptopem i gps
    Od: "Tate" <s...@p...onet.pl>

    Zrealizowanie tego pomysłu jest owszem karkołomne, ale to jest chyba tak, im
    ciężej tym większa satysfakcja. Zacznijmy od wypionowania, to jeszcze pewnie nie
    problem, ciężarek i dokładność wykonania zawieszenia. Gorzej już z
    superdokładnym kompasem, chociaż kto wie, trochę precyzji i techniki analogowej.
    Najgorzej z wykalibrowaniem lustra. Przesunięcia to już pikuś, każdy przekładnie
    może obliczyć, plus odpowiedni krok silników. Napisać program to też coś.
    Wczoraj przetestowałem program Orbitron Sebastiana Stoffa z Torunia. O 5:43
    zobaczyłem taką flarę Iridium że szok. Od tygodnia śledzę ale dzisiaj była
    silna, -7 mag, jak wenus lub jowisz.
    Pozdr
    Tate

  • 2. Data: 2009-01-12 21:04:16
    Temat: Re: Hobby - puszczanie zajączka z laptopem i gps
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Tate wrote:

    > zobaczyłem taką flarę Iridium że szok. Od tygodnia śledzę
    [...]

    Uważaj, bo następnym zboczeniem jest jeżdżenie za flarami ;)
    Ja poluję za flarami i ISS tu:
    http://www.heavens-above.com/
    Wystarczy raz wpisać swoją lokalizację.

    Mirek.

  • 3. Data: 2009-01-12 22:49:36
    Od: Shooter <s...@w...op.pl>

    Tate pisze:
> [...]
    > może obliczyć, plus odpowiedni krok silników. Napisać program to też coś.

    Co to wszystko ma robić? :)

    --
    Shooter

  • 4. Data: 2009-01-13 00:52:41
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Tate pisze:

> [...]
    > może obliczyć, plus odpowiedni krok silników. Napisać program to też coś.

    Ale osochozi?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2009-01-13 07:46:59
    Od: "Piotr \"Pitlab\" Laskowski" <p...@p...wp.pl>

    > Ale osochozi?

    Jakto o co? Przecież napisał: rejestruje flary, czyli "zajączki" puszczane
    przez satelity. Słońce odbija się na płaczszyznach satelity i widoczne jest
    na ziemi jako dosyć silny błysk światła. Znając trajektorię satelity można
    wyliczyć gdzie i kiedy flara będzie widoczna.
    Sens i potrzeba taka jak każdego innego hobby - zabawa, dodatkowo
    podnoszenie świadomości o tym co lata nad nami.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 6. Data: 2009-01-13 09:22:22
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Ale osochozi?

    http://www.youtube.com/watch?v=3V8tQZTs9c4

    c.

  • 7. Data: 2009-01-13 13:14:24
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Adam Dybkowski pisze:
    > Ale osochozi?

    Chyba autor pomylił grupy... Pierwszy post był tu:
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.reg
    ionalne.gorny-slask&tid=10310733

    P.

  • 8. Data: 2009-01-13 15:04:05
    Od: Marcin <g...@d...TEGO.NIE.MA>

    Piotrne pisze:
    > Chyba autor pomylił grupy...

    Chyba nie bo poruszył tematykę elektroniczną ;).
    Swoją drogą nie wiedziałem o tych flarach.

  • 9. Data: 2009-01-13 15:53:12
    Od: Padre <P...@n...net>

    Piotr "Pitlab" Laskowski pisze:

    > Jakto o co? Przecież napisał: rejestruje flary, czyli "zajączki" puszczane
    > przez satelity.

    Niezbyt łatwo to wywnioskować po zwrocie :
    "Hobby - puszczanie zajączka..."

  • 10. Data: 2009-01-13 16:50:54
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości

    > Niezbyt łatwo to wywnioskować po zwrocie :
    > "Hobby - puszczanie zajączka..."

    Ekolodzy mogliby się tym zająć.
    Przecież to rodzaj skażenia naturalnego środowiska!
    Może by się przykuli gdzieś, ... do tych satelitów najlepiej ;)

    Włodek