-
1. Data: 2025-08-03 10:47:15
Temat: śrubka masy
Od: PiteR <P...@b...chamy.prostaki.pl>
Pół roku temu podłączyłem oczko, dowaliłem moment klucz 13
poskładałem samochód (pot i łzy)
Wczoraj coś mi nie pasuje. Spadek napięcia.
Mierzę kabel do karoserii 5 omów. Noszk.
miliomierz muszę kupić.
--
Czesi maja Skode Rumuni maja Dacie
a Polacy maja Fiata Polio Weekend
-
2. Data: 2025-08-03 12:33:58
Temat: Re: śrubka masy
Od: JDX <j...@o...pl>
On 03.08.2025 10:47, PiteR wrote:
> Pół roku temu podłączyłem oczko, dowaliłem moment klucz 13
> poskładałem samochód (pot i łzy)
>
> Wczoraj coś mi nie pasuje. Spadek napięcia.
> Mierzę kabel do karoserii 5 omów. Noszk.
>
> miliomierz muszę kupić.
>
Może lepiej nowego gruza kupić. Będzie taniej. :-D
-
3. Data: 2025-08-03 13:12:07
Temat: Re: śrubka masy
Od: ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 03.08.2025 o 10:47, PiteR pisze:
> Pół roku temu podłączyłem oczko, dowaliłem moment klucz 13
> poskładałem samochód (pot i łzy)
>
> Wczoraj coś mi nie pasuje. Spadek napięcia.
> Mierzę kabel do karoserii 5 omów. Noszk.
>
> miliomierz muszę kupić.
>
Też tak miałem. Na rozruszniku...kabel się grzał w VW. Okazało się, że
kabel do masy jest "jebnięty". Wymieniłem kabel i zapomniałem.
--
Pixel(R)??
Albo PiS albo Polska
-
4. Data: 2025-08-03 17:20:58
Temat: Re: śrubka masy
Od: PiteR <P...@b...chamy.prostaki.pl>
w <news:106ng82$i7o$1@news.chmurka.net>
dnia Sun, 03 Aug 2025 11:12:07 GMT user ??x??(R)?? pisze tak:
> W dniu 03.08.2025 o 10:47, PiteR pisze:
>> Pół roku temu podłączyłem oczko, dowaliłem moment klucz 13
>> poskładałem samochód (pot i łzy)
>>
>> Wczoraj coś mi nie pasuje. Spadek napięcia.
>> Mierzę kabel do karoserii 5 omów. Noszk.
>>
>> miliomierz muszę kupić.
>>
> Też tak miałem. Na rozruszniku...kabel się grzał w VW. Okazało
> się, że kabel do masy jest "jebnięty". Wymieniłem kabel i
> zapomniałem.
W golfie z 1987 była plecionka od klemy do silnika.
Potem już były od klemy do budy i od budy do silnika.
Debil to projektował.
Teraz nie wolno tego poprawić bo w razie wypadku klemy się łamią i
odcinają prąd. Trzeba przy karoserii się podłaczać.
--
Czesi maja Skode Rumuni maja Dacie
a Polacy maja Fiata Polio Weekend
-
5. Data: 2025-08-03 17:26:02
Temat: Re: śrubka masy
Od: PiteR <P...@b...chamy.prostaki.pl>
w <news:106ndum$f9m$1@news.chmurka.net>
dnia Sun, 03 Aug 2025 10:33:58 GMT user JDX pisze tak:
>> Wczoraj coś mi nie pasuje. Spadek napięcia.
>> Mierzę kabel do karoserii 5 omów. Noszk.
>>
>> miliomierz muszę kupić.
>>
> Może lepiej nowego gruza kupić. Będzie taniej. :-D
To mój wymysł niefabryczny.
Jak się lenimy pociągnąć kabel to tak się to kończy.
Nie na darmo do zapalniczki idą dwa kable choć karoseria jest blisko.
--
Czesi maja Skode Rumuni maja Dacie
a Polacy maja Fiata Polio Weekend
-
6. Data: 2025-08-03 17:59:19
Temat: Re: śrubka masy
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Sun, 03 Aug 2025 16:26:02 +0100, PiteR wrote:
> w <news:106ndum$f9m$1@news.chmurka.net>
> dnia Sun, 03 Aug 2025 10:33:58 GMT user JDX pisze tak:
>
>>> Wczoraj coś mi nie pasuje. Spadek napięcia.
>>> Mierzę kabel do karoserii 5 omów. Noszk.
>>>
>>> miliomierz muszę kupić.
>>>
>> Może lepiej nowego gruza kupić. Będzie taniej. :-D
>
> To mój wymysł niefabryczny.
>
> Jak się lenimy pociągnąć kabel to tak się to kończy.
> Nie na darmo do zapalniczki idą dwa kable choć karoseria jest blisko.
Od akumulatora/alternatora?
Bo gniazdko zapalniczki to teraz osadzone w jakiejs plastikowej
wytłoczce ...
J.
-
7. Data: 2025-08-03 18:01:18
Temat: Re: śrubka masy
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Sun, 03 Aug 2025 16:20:58 +0100, PiteR wrote:
> w <news:106ng82$i7o$1@news.chmurka.net>
> dnia Sun, 03 Aug 2025 11:12:07 GMT user ??x??(R)?? pisze tak:
>
>> W dniu 03.08.2025 o 10:47, PiteR pisze:
>>> Pół roku temu podłączyłem oczko, dowaliłem moment klucz 13
>>> poskładałem samochód (pot i łzy)
>>>
>>> Wczoraj coś mi nie pasuje. Spadek napięcia.
>>> Mierzę kabel do karoserii 5 omów. Noszk.
>>>
>>> miliomierz muszę kupić.
>>>
>> Też tak miałem. Na rozruszniku...kabel się grzał w VW. Okazało
>> się, że kabel do masy jest "jebnięty". Wymieniłem kabel i
>> zapomniałem.
>
> W golfie z 1987 była plecionka od klemy do silnika.
> Potem już były od klemy do budy i od budy do silnika.
> Debil to projektował.
>
> Teraz nie wolno tego poprawić bo w razie wypadku klemy się łamią i
> odcinają prąd. Trzeba przy karoserii się podłaczać.
Czyli po nowemu jest dobrze?
Tak ogólnie przypominam, że w czasie jazdy, to prąd płynie z
alternatora do odbiorników. Ale akumulator może trochę stabilizować
napięcie.
J.
-
8. Data: 2025-08-03 18:03:15
Temat: Re: śrubka masy
Od: ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 03.08.2025 o 18:01, J.F pisze:
>>>> Pół roku temu podłączyłem oczko, dowaliłem moment klucz 13
>>>> poskładałem samochód (pot i łzy)
>>>>
>>>> Wczoraj coś mi nie pasuje. Spadek napięcia.
>>>> Mierzę kabel do karoserii 5 omów. Noszk.
>>>>
>>>> miliomierz muszę kupić.
>>>>
>>> Też tak miałem. Na rozruszniku...kabel się grzał w VW. Okazało
>>> się, że kabel do masy jest "jebnięty". Wymieniłem kabel i
>>> zapomniałem.
>>
>> W golfie z 1987 była plecionka od klemy do silnika.
>> Potem już były od klemy do budy i od budy do silnika.
>> Debil to projektował.
>>
>> Teraz nie wolno tego poprawić bo w razie wypadku klemy się łamią i
>> odcinają prąd. Trzeba przy karoserii się podłaczać.
>
> Czyli po nowemu jest dobrze?
>
> Tak ogólnie przypominam, że w czasie jazdy, to prąd płynie z
> alternatora do odbiorników. Ale akumulator może trochę stabilizować
> napięcie.
>
A kiedy i skąd płynie największy prąd?
--
Pixel(R)??
Albo PiS albo Polska
-
9. Data: 2025-08-03 22:34:38
Temat: Re: śrubka masy
Od: PiteR <P...@b...chamy.prostaki.pl>
w <news:1pdywydkqzboj.1urs2910169m4.dlg@40tude.net>
dnia Sun, 03 Aug 2025 16:01:18 GMT user J.F pisze tak:
>> Teraz nie wolno tego poprawić bo w razie wypadku klemy się łamią i
>> odcinają prąd. Trzeba przy karoserii się podłaczać.
>
> Czyli po nowemu jest dobrze?
niekoniecznie
Jest taniej. Dopłaciłbym za ten metr grubego kabla do silnika.
--
Czesi maja Skode Rumuni maja Dacie
a Polacy maja Fiata Polio Weekend
-
10. Data: 2025-08-04 11:34:19
Temat: Re: śrubka masy
Od: ??x??(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 03.08.2025 o 17:20, PiteR pisze:
>>> Pół roku temu podłączyłem oczko, dowaliłem moment klucz 13
>>> poskładałem samochód (pot i łzy)
>>>
>>> Wczoraj coś mi nie pasuje. Spadek napięcia.
>>> Mierzę kabel do karoserii 5 omów. Noszk.
>>>
>>> miliomierz muszę kupić.
>>>
>> Też tak miałem. Na rozruszniku...kabel się grzał w VW. Okazało
>> się, że kabel do masy jest "jebnięty". Wymieniłem kabel i
>> zapomniałem.
>
> W golfie z 1987 była plecionka od klemy do silnika.
> Potem już były od klemy do budy i od budy do silnika.
> Debil to projektował.
No właśnie o tej plecionce piszę. Zastanawiało mnie wtedy, co się tam
odjaniepawla. Rozrusznik kręcił powoli, ale napięcia się zgadzały.
Najpierw wymieniłem rozrusznik, potem akumulator a na końcu po długim
uruchamianiu, dotknąłem tej plecionki. Prawie się oparzyłem i to nie
było miejsce styku, gdzieś po środku. Wymieniłem to na jakiś inny kabel
z innego auta/szrot i IDEALNIE. Dobrze to pamiętam, bo tanio kupiłem
wtedy akumulator 120Ah i musiałem przerobić półkę, bo się nie mieścił
pod maską.>
> Teraz nie wolno tego poprawić bo w razie wypadku klemy się łamią i
> odcinają prąd. Trzeba przy karoserii się podłaczać.
>
Tam też był osobno kabel do karoserii. Widziałem kiedyś, jak komuś linki
od sprzęgła, gazu itp świeciły, kiedy odpalał stare auto :D
Coś jednak poprawili na styku silnika z karoserią w następnych latach w
sensie rozwiązań konstrukcyjnych, bo już nie spotykam osobnego kabla do
silnika (masowego).
--
Pixel(R)??
Albo PiS albo Polska


do góry
7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem