  • 11. Data: 2020-07-02 14:25:04
    Temat: Re: Huawai i/lub Android Open Source Project
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 2 Jul 2020 11:55:26 +0200, w
    <5efdaf0f$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>, Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>
    napisał(-a):

    > W ustawieniach GPS jest pozycja zwieksz dokladnosc (skanowanie Wifi i
    > Bluetooth). Kiedys po wybraniu tego pokazywal sie komunikat, ze dane
    > beda wysylane do Google.

    Tak, jak wybierasz pozycjonowanie po WiFi to telefon musi skądś pobrać
    informację o lokalizacji tejże sieci (czyli z G) oraz wysyła znalezione sieci
    WiFi (do G).

  • 12. Data: 2020-07-02 16:00:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >W ustawieniach GPS jest pozycja zwieksz dokladnosc (skanowanie Wifi i
    >Bluetooth). Kiedys po wybraniu tego pokazywal sie komunikat, ze dane
    >beda wysylane do Google. Sprawdzilem to teraz i nie pokazuje sie, ale
    >w Jakdojade od kiedy dodali feature pokazujacy ilosc ludzi na
    >przystanku, to ten komunikat sie pokazuje i jesli chcesz skorzystac z
    >GPSa w aplikacji, to musisz to zaakceptowac.
    >Ciekawe, czy jest mozliwe sciagniecie starszej wersji jakdojade bez
    >tego buga, bo dla mnie to zaden feature.

    Jak pamietam rozne wifianalyzery, to jakos tak bylo, ze najpierw
    dzialaly bez problemu, na nowym telefonie jeden zaczal sie dopominac
    wlaczenie lokalizacji, i to ponoc wynikalo ze strategii Googla w nowej
    wersji systemu.

    A drugi program dzialal bez tego.
    Przeniesienie skanowania sieci wifi do uslugi lokalizacji zdaje sie
    miec sens - skoro sam system chce to robic, to czemu nie skorzystac.

    A z tymi ludzmi na przystanku to ciekawe ... wiszą na Bluetooth i
    sprawdzaja ilu takich wiszacych w okolicy ?

    J.

  • 13. Data: 2020-07-02 21:10:50
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 02.07.2020 o 16:00, J.F. pisze:
> [...]
    > Przeniesienie skanowania sieci wifi do uslugi lokalizacji zdaje sie miec
    > sens - skoro sam system chce to robic, to czemu nie skorzystac.

    Moglbys rozwinac mysl, bo nie zrozumialem.

    > A z tymi ludzmi na przystanku to ciekawe ... wiszą na Bluetooth i
    > sprawdzaja ilu takich wiszacych w okolicy ?

    Ja bym obstawial, ze dziala to na tej samej zasadzie co natezenie ruchu
    w mapach google. Jak Android wysyla lokalizacje telefonu, to potem mozna
    pobrac ile jest osob w danej lokalizacji.

  • 14. Data: 2020-07-02 23:10:24
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

> [...]
    > dzialaly bez problemu, na nowym telefonie jeden zaczal sie dopominac
    > wlaczenie lokalizacji, i to ponoc wynikalo ze strategii Googla w nowej
    Aplikacje zaczęły wykorzystywać wcześniej dostępne dla każdej aplikacji
    informacje o identyfikatorach sieci Wi-Fi (nazwie, adresie MAC), w
    zestawieniu z ogólnodostępnymi bazami (np. WiGLE), jako element
    identyfikujący, pozwalający na przypisanie lokalizacji smartfona do
    okolicy, więc wraz z postępującym rozwojem mechanizmu uprawnień w
    Androidzie Google postanowiło "podciągnąć" to pod najczęściej
    wykorzystywany kontekst - lokalizację - i tak samo nazwane uprawnienie.

    Usługa lokalizacji to osobna kwestia.

  • 15. Data: 2020-07-03 02:43:58
    Temat: Re: cHujawal i/lub AndroSraka Opylil Projekt
    Od: ? Stacja Zajebalowo-Koluszki ? <s...@w...pyzdry.na.trasie.baraniec.polszewnia.w.neoPRLu.invalid>

    mrvtktjv wrote:
    > Usługa lokalizacji to osobna kwestia.

    Nadawaj..., nadawaj... dalej bajeczki, my tutaj
    tlumaczymy i prawie dwustu ludkow robi rotfl na
    calego (nawet po drugiej stronie kaluzy nasz
    smiech slysza)!

    --
    Stacja Zajebalowo-Koluszki

  • 16. Data: 2020-07-03 11:19:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 2 Jul 2020 11:55:26 +0200, Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>
    wrote:
    > W ustawieniach GPS jest pozycja zwieksz dokladnosc (skanowanie Wifi

    Ale to ustawienie GPS w "systemie" a nie interfejs w API dla
    aplikacji, która "może wymusić...".

    --
    Marek