  • 1. Data: 2009-09-24 10:27:33
    Temat: Ile pozyje silnik 582cm ktory cale zycie spedza na 6000-6500 obr/min.
    Od: "michal" <michalkupczyk7@@gmail..com>

    Witam ponownie,

    Tak chcialem zapytac jakie sa skutki uzywania silnika tylko na jednych
    obrotach.
    Latam moja Honda FJS600 po autostradach, po 4 i 6 godzin na raz. Aby
    utrzymac przelotowa 130km/h musze trzymac 6100obr/min (czerwone pole od 8500
    obr/min).
    Troche info o tym silniku:
    Engine Type:582cc liquid-cooled four-stroke parallel-twin
    Bore and Stroke:72mm x 71.5mm
    Compression Ratio:10.2:1
    49 km(36.5 kW) at 7000rpm
    53Nm at 5500rpm
    Valve Train:DOHC; four valves per cylinder
    Induction:PGM-FI with automatic enricher circuit, four-hole injectors

    Teraz ma przejechane 29kkm. Ile mi zostalo jeszcze przebiegu zanim zacznie
    brac olej i zaczna sie inne atrakcje?
    To chyba nie jest sportowo zestrojony silnik?
    Serwisuje go sam, wg oryginalnej instrukcji Hondy, a tam w tabelce ostatnia
    kolumna to przebieg 36kkm. Co potem?
    Ciemnosc, ciemnosc widze? ;-)

    Dzieki
    Michal

    ps: to 'nagle oslabniecie' i niemoznosc wejscia powyzej 1500obr o ktorym
    kiedys pisalem to byl syf w zbiorniku ktory przytkal filtr paliwa i pompe.
    Warsztat mowil ze to byla jakas gesta brunatna masa, z ktorej po wyschnieciu
    zrobily sie biale kruche nitki.

  • 2. Data: 2009-09-24 10:35:20
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    michal pisze:
    > Witam ponownie,
    >
    > Tak chcialem zapytac jakie sa skutki uzywania silnika tylko na jednych
    > obrotach.

    O silnikach z mechanicznymi regulatorami (odsrodkowymi chyba) sie tak
    mowilo, z.e jedne obroty im szkodza, ze sie cze;s'ci zuzywaja; w tym samym
    miejscu.
    zaslyszane od dinozaurow

  • 3. Data: 2009-09-24 10:40:22
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 24 Wrz, 12:35, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:

    > O silnikach z mechanicznymi regulatorami (odsrodkowymi chyba) sie tak
    > mowilo, z.e jedne obroty im szkodza, ze sie cze;s'ci zuzywaja; w tym samym
    > miejscu.
    > zaslyszane od dinozaurow
    Regulatorami czego?

    --
    Artur

  • 4. Data: 2009-09-24 10:42:54
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 24 Wrz, 12:27, "michal" <michalkupczyk7@@gmail..com> wrote:

> [...]
    > To chyba nie jest sportowo zestrojony silnik?
    > Serwisuje go sam, wg oryginalnej instrukcji Hondy, a tam w tabelce ostatnia

    A po co mają rozpisywać dalej? Później cykl się powtarza. Nie masz co
    się martwić, że po 36kkm zacznie brać olej i w ogóle. Po prostu
    przestrzegaj limitów serwisowych z serwisówki i jeżeli coś wymaga
    wymiany to wymieniaj i tyle :-)

    --
    Artur

  • 5. Data: 2009-09-24 11:53:03
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    Artur Zabroński napisał(a):
    > Regulatorami czego?

    Kwasowosci. Exxxx.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    _motory_ pijadzio i susuki

  • 6. Data: 2009-09-24 12:06:01
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 24 Wrz, 13:53, Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl> wrote:

    > Kwasowosci. Exxxx.

    Oleju?

    --
    Artur

  • 7. Data: 2009-09-24 12:08:46
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    michal napisał(a):
> [...]
    > 8500 obr/min).
    > Troche info o tym silniku:
    > Engine Type:582cc liquid-cooled four-stroke parallel-twin

    Jezeli tylko spokojnie go rozgrzewasz, to tego rodzaju jazda nie jest
    dla niego niczym zabojczym a wrecz przeciwnie :)

    > Teraz ma przejechane 29kkm. Ile mi zostalo jeszcze przebiegu zanim
    > zacznie brac olej i zaczna sie inne atrakcje?

    Jezeli go nie zakatujesz na parkingu, to od samego jezdzenia na
    autostradzie nic mu sie nie stanie. Na pytanie, ile przebiegu jeszcze mu
    zostalo, mozna w przyblizeniu odpowiedziec, ze spokojnie jeszcze 3...4
    razy tyle. A nie zdziwilbym sie gdyby spokojnie doszlo do 200tysiecy km.

> [...]
    > pompe. Warsztat mowil ze to byla jakas gesta brunatna masa, z ktorej po
    > wyschnieciu zrobily sie biale kruche nitki.

    To mogla byc melasa zmieniajaca sie we fruktoze ;)

  • 8. Data: 2009-09-24 12:08:54
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Artur Zabron'ski pisze:
    > Regulatorami czego?

    Przysieszenia zap?onu?

  • 9. Data: 2009-09-24 12:14:23
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 24 Wrz, 14:08, Jacek Czerwinski <x...@...z.pl> wrote:

    > Przysieszenia zap?onu?
    No i to od nich zużywają się gładzie cylindrów, panewki i krzywki na
    wałkach rozrządu?

    --
    Artur

  • 10. Data: 2009-09-24 12:42:11
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Artur Zabroński pisze:
    > No i to od nich zużywają się gładzie cylindrów, panewki i krzywki na
    > wałkach rozrządu?

    Oczywiście że nie. Chciałem dać przykład, że na dzis nie ma racjonalnych
    obaw przed stałymi średnimi obrotami. Co by tu wymysleć .... dziura w
    obrotach w olejeniu?
    Czy sa jakieś argumenty (inne niż powiedziała jedna baba drugiej babie)?