  • 1. Data: 2020-06-16 14:51:01
    Temat: Immobilizer.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    W pewnym Kangoo 1,5 DCi z immobilizerem stwierdziłem możliwość
    uruchomienia silnika za pomocą kluczyka rezerwowego nie wyposażonego w
    jakąkolwiek elektronikę. Zapewne na pompie wtryskowej jest wciąż
    kodowany zawór paliwa bo wywalić go graniczy z niemożliwością. No więc
    jak zrobiono że immobilizacja nie działa?

    PS. Działa ale tylko przez jakieś 15 sek po wyjęciu kluczyka z
    transponderem :) Dopóki nie zaskoczy tryb dozoru (czyli dioda na
    wyświetlaczu nie zacznie powoli migać).

    PS2. W końcu się spiąłem i przelutowałem nóżki transpondera w kluczyku
    do czego się zabierałem jak pies do jeża bo raz nie mogłem uwierzyć że
    coś tam nie styka a dwa że toto takie małe że bez lupy i speckolby nie
    zrobisz. Ale w końcu zrobiłem i wiecie co? Kluczyk działa.... niech go
    cholera.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 2. Data: 2020-06-16 14:56:17
    Temat: Re: Immobilizer.
    Od: K <n...@e...com>

    On 16/06/2020 13:51, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    > coś tam nie styka a dwa że toto takie małe że bez lupy i speckolby nie
    > zrobisz. Ale w końcu zrobiłem i wiecie co? Kluczyk działa.... niech go

    Kiedys w Vectrze B ten maly magnesik od immobilizera byl w obudowie
    kluczyka luzem. Latwo go bylo zgubic przy wymianie baterii.

  • 3. Data: 2020-06-16 19:07:26
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-06-16 o 14:56, K pisze:
    > (...)
    > Kiedys w Vectrze B ten maly magnesik od immobilizera byl w obudowie
    > kluczyka luzem. Latwo go bylo zgubic przy wymianie baterii.

    To immobilizer czy kontaktron?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2020-06-16 19:37:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 16 Jun 2020 19:07:26 +0200, Adam napisał(a):

    > To immobilizer czy kontaktron?

    Panowie, immobilizer to dosyć umowna nazwa układu składającego się z
    kilku oddzielnych urządzeń. Jednym z nich jest transponder z anteną
    umieszczony w kluczyku. Antena służy do nadawania i odbioru informacji z
    kolejnej części układu najczęściej zwanej dekoderem, poprzez kolejną
    antenę umieszczoną wokół stacyjki. Transponder to scalak zasilany przez
    wspomniane anteny z dekodera i wysyłający w odpowiedzi właściwy kod. Nie
    ma tam żadnego kontaktronu ani magnesiku.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2020-06-17 08:29:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > wspomniane anteny z dekodera i wysyłający w odpowiedzi właściwy kod. Nie
    > ma tam żadnego kontaktronu ani magnesiku.

    I dlatego zapytałem o wspomniany magnesik.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2020-06-17 09:26:04
    Od: K <n...@e...com>

    On 16/06/2020 18:07, Adam wrote:

    > To immobilizer czy kontaktron?

    Transponder. Ale mozemy nadal udawac, ze nie wiesz o co chodzi.

  • 7. Data: 2020-06-19 00:37:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-06-17 o 09:26, K pisze:

    > Transponder. Ale mozemy nadal udawac, ze nie wiesz o co chodzi.

    Nie wiem, bo nie widziałem.
    Natomiast zdziwił mnie magnes, który nie ma żadnego związku z
    immobilizerem, a przynajmniej nic mi do głowy nie przychodzi.

    Natomiast "immobilizery" na ukryty magnes opisywał już m.in. inż. Witold
    Rychter w swoich powojennych książkach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2020-06-19 15:30:46
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/06/2020 23:37, Adam wrote:

> [...]
    > immobilizerem, a przynajmniej nic mi do głowy nie przychodzi.
    >
    > Natomiast "immobilizery" na ukryty magnes opisywał już m.in. inż. Witold

    Mozliwe, ze taki wlasnie "magnes" z powojennej ksiazki zastosowano w
    Oplu Vectra z 1998 roku ;) W kazdym razie aby nie przedluzac. Ow
    transponder wygladal jak maly magnesik.