  • 11. Data: 2011-04-28 14:01:58
    Temat: Re: Impulsowe zamienniki do regulatorów serii 78xx
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Dariusz Dorochowicz" <dadoro@_wp_._com_> wrote in message
    news:4db9570f$0$2446$65785112@news.neostrada.pl...
    > niestety 5V i 1A, (5V to raczej nie problem, ale 2A owszem):
    >
    > http://www.seguro.pl/sklep/?podkat=209
    >
    > Rozmiary wyglądają dość przyzwoicie. Nie mam pojęcia jak wygląda
    > dostępność (rok temu chciałem 3.3V to nie mieli, a teraz to jak widzę
    > żadnych nie mają w sklepie - można jeszcze w jm pytać). No i pozostaje
    > problem chłodzenia - chyba, że podziurkujesz obudowę DB9.

    5V może być problemem dla drukarki termicznej wymagającej 6.5V.
    Natomiast problem chłodzenia w zasilaczu impulsowym nie powinien
    być problemem, bo ma on dramatycznie większą sprawność zasilany z 12V
    niż LM7806 i dlatego właśnie biorę impulsówkę ze sprawnością >90%.

  • 12. Data: 2011-05-04 09:09:28
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2011-04-28 16:01, Pszemol pisze:

> [...]
    > być problemem, bo ma on dramatycznie większą sprawność zasilany z 12V
    > niż LM7806 i dlatego właśnie biorę impulsówkę ze sprawnością >90%.

    Wydaje się, że dodanie dwóch diodek "do masy" powinno załatwić sprawę
    wyższego napięcia (jak masz takie dziwne napięcie, to pewnie drukarka ma
    stabilizator w środku). Czy przy takiej przetwornicy tak można, to ja
    nie wiem. Poza dodatkowymi elementami, których pewnie bys nie chciał.
    Co do chłodzenia... ja tam nie wiem, ale wymiana ciepła przy takiej
    małej obudowie raczej może być problemem. Kilka woltów razy 1A, razy
    kilka procent, to i tak kawałek mocy jest. A obudowa jednak plastikowa i
    malutka.
    W każdym razie - gdybyś coś takiego w końcu zmajstrował, co daj znać, co
    wyszło i czy po kilku godzinach temperatura w obudowie jest przyzwoita.

    Pozdrawiam

    DD