  • 1. Data: 2011-04-26 07:45:28
    Temat: magnetrony magnetrony
    Od: gary <g...@c...pl>

    Witam
    dotknął mnie problem uwalonej po 15 latach pracy kuchenki mikrofalowej.
    Whirlpool VIP 20
    W środku magnetron 2M167B-M14
    Kuchenka buczy jak spawarka na zwarciu, a z magnetronu z okolic
    konektorów od żarzenia wydobywa się dymek i czuć przypalaną żywicę
    epoksydową.

    Poszukałem w necie magnetronu na wymianę, ale koszt takiego elementu to
    ok 180 zł + transport, podczas gdy cała nowa kuchenka (m in. whirlpool)
    kosztuje około 200 zł.

    Gdzie jest haczyk ?
    Czy to co teraz jest dostępne w marketach za 200 zł to jakiś chiński
    szajs i warto zainwestować w nowy magnetron do starej kuchenki
    (kuchenka była szwedzka, magnetron UK, trafu USA)
    Jaki sens ma oferowanie części zamiennych w cenie nowego kompletnego
    produktu ?

    Jeżeli dzisiejsze kuchenki niczym nie różnią się w jakości wykonania od
    mojej sędziwej to wolę nową na gwarancji (koszt ten sam)

    Co o tym sądzicie ?

  • 2. Data: 2011-04-26 08:01:13
    Temat: Re: magnetrony magnetrony
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gary" <g...@c...pl> napisał w
> [...]
    > (m in. whirlpool) kosztuje około 200 zł.
    >
    > Gdzie jest haczyk ?
    > Czy to co teraz jest dostępne w marketach za 200 zł to jakiś

    Tez.

    >i warto zainwestować w nowy magnetron do starej kuchenki
    > (kuchenka była szwedzka, magnetron UK, trafu USA)

    A sprawdzales gdzie robiony ten co oferuja ?

    > Jaki sens ma oferowanie części zamiennych w cenie nowego
    > kompletnego produktu ?

    Dzisiaj sie urodziles ? Przeciez tak jest od lat.
    Serwis ci tego za darmo nie naprawi, co z tego ze czesc bedzie
    tania skoro naprawa droga .. wiec kupisz nowa, wiec sie napraw nie
    przewiduje, wiec nie ma czesci, wiec jak sa to sa drogie.

    J.

  • 3. Data: 2011-04-26 08:31:36
    Od: gary <g...@c...pl>

    W dniu 2011-04-26 10:01, J.F. pisze:
> [...]
    > skoro naprawa droga .. wiec kupisz nowa, wiec sie napraw nie przewiduje,
    > wiec nie ma czesci, wiec jak sa to sa drogie.

    Ja to wszystko rozumiem, ale żeby takie dostarczanie części zamiennych
    (nawet mało chodliwych ) miało sens to ta część nie może kosztować tyle
    co całe nowe urządzenie z nową gwarancją. Chyba że jest to jakiś super
    cymes ze starych zapasów ręcznie robiony z pozłacanymi stykami etc.
    Dlatego zastanawiam się czy brnąć w kosztowną część zamienną i cieszyć
    się że przedłużyłem kuchence życie na następne 15 lat, czy dać sobie
    spokój, nie nabijać konta spekulantowi, kupić nową kuchenkę za 200 zł i
    mieć dokładnie to samo co miałem do tej pory, a starą zezłomować i już.

    Przy okazji, patrząc jak wykonane są te magnetrony, odnoszę wrażenie że
    niezależnie od wytwórcy (Whirlpool, Panasonic, Sharp, Samsung ..)
    wyglądają jakby były na tej samej matrycy wykrawane i zagniatane :)

  • 4. Data: 2011-04-26 08:42:41
    Od: TomaszB <b...@g...pl>

> [...]
    > spokój, nie nabijać konta spekulantowi, kupić nową kuchenkę za 200 zł i
    > mieć dokładnie to samo co miałem do tej pory, a starą zezłomować i już.

    Wychodzisz z założenia, że objawy o których piszesz są całym problemem.
    Może się zdarzyć, że podłączysz nowy magnetron i też zobaczysz
    wydobywający się z niego dym.

  • 5. Data: 2011-04-26 08:44:37
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-04-26 10:31, gary pisze:

    > Przy okazji, patrząc jak wykonane są te magnetrony, odnoszę wrażenie że
    > niezależnie od wytwórcy (Whirlpool, Panasonic, Sharp, Samsung ..)
    > wyglądają jakby były na tej samej matrycy wykrawane i zagniatane :)

    I mają naklejkę Galanz.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2011-04-26 08:51:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > może kosztować tyle co całe nowe urządzenie z nową gwarancją.
    > Chyba że jest to jakiś super cymes ze starych zapasów ręcznie

    No to i tak powinno byc tansze, bo klient kupi nowe urzadzenie a
    nie antyczna czesc.
    Owszem- czasem zloto moze byc wiecej warte niz czesc :-)

    Ale nie rozumiesz - nikt juz nie widzi sensu w naprawianiu, to po
    co maja dostarczac czesci ?

> [...]
    > czy dać sobie spokój, nie nabijać konta spekulantowi, kupić nową
    > kuchenkę za 200 zł i mieć dokładnie to samo co miałem do tej

    Twoj wybor. Nowa nie wiadomo ile wytrzyma, a stara ma jeszcze pare
    krytycznych elementow.

> [...]
    > wrażenie że niezależnie od wytwórcy (Whirlpool, Panasonic, Sharp,
    > Samsung ..) wyglądają jakby były na tej samej matrycy wykrawane i

    Calkiem prawdopodobne ze wytworcow magnetronow jest znacznie mniej
    :-)

    J.

  • 7. Data: 2011-04-26 10:43:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "J.F."
    > Calkiem prawdopodobne ze wytworcow magnetronow jest znacznie mniej

    Na tej grupie chyba kiedyś padło, że jest jeden. Toshiba?

    Robert

  • 8. Data: 2011-04-26 10:43:16
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > tania skoro naprawa droga .. wiec kupisz nowa, wiec sie napraw nie
    > przewiduje, wiec nie ma czesci, wiec jak sa to sa drogie.

    Na początku lat 90-tych byłem jedynym na Polskę gwarancyjnym naprawiaczem
    mikrofalówek Toshiba (2400 szt. sprowadzonych przez pewną centralę handlu
    zagranicznego).
    Już wtedy magnetron i trafo sieciowe kosztowały prawie tyle,(może 2/3) co cała
    kuchenka.
    Cały okres gwarancyjny "przeżyłem" dzięki kilku uszkodzonym w transporcie
    kuchenkom - na części.
    Przez dwa lata padły ze 4 trafa (nie lubiły pary z czajnika w przydrożnych
    "barobusach" i suszenia pieluch w mieszkaniu) i jeden magnetron.
    Raz wymieniłem drzwiczki, bo pani wpadła na pomysł, by przykrywać naczynie
    folią alu - przy obrocie talerza łuk wypalił dziurę w ekranującej siatce.

    Zdarzyło się jeszcze coś podobnego, jak inicjatorowi wątku:
    nad mikową płytkę zasłaniającą wylot falowodu dostało się sporo tłuszczu
    pryskającego z potraw.
    Tłuszcz zwęglił się i zaczęły tam latać iskry, jak przy spawaniu, z warkotem.
    Wystarczyło oczyścić i wymienić płytkę.
    Wmak

  • 9. Data: 2011-04-26 11:51:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@W...gazeta.pl> napisał
> [...]
    > centralę handlu
    > zagranicznego).
    > Już wtedy magnetron i trafo sieciowe kosztowały prawie tyle,(może

    Przy czym zauwaz ze wiele wiecej tam nie ma.
    Skrzynka i mechanizm zegarowy ?

    A wtedy jeszcze kuchenka kosztowala duzo, a Ty zarabiales malo -
    producent jak liczyl serwis, to musial chyba z 50$ za godzine
    kalkulowac.

    J.

  • 10. Data: 2011-04-26 12:19:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik " Wmak"
    > Na początku lat 90-tych byłem jedynym na Polskę gwarancyjnym naprawiaczem
    > mikrofalówek Toshiba

    Jedna z nich stoi od '91 r. u mnie w kuchni. Nie chce się zepsuć.
    Gdyby można dopasować talerz (zbił się) i tą płytkę o od magnetowaodu...
    Żarówka (taka dziwna przykręcana) świeciła wiele lat.
    Następne zwykłe odechciało i się wymieniać.

    Robert