  • 1. Data: 2014-09-05 11:00:21
    Temat: Instalacja RAM - bios widzi tylko połowę zainstalowanej pamięci
    Od: "Grzegorz B." <n...@n...pl>

    Witam,
    na płycie DFI LanParty X58-T3eH6 próbuję zainstalować 16 GB ram w
    postaci 4 modułów po 4 GB.
    Zgodnie z manualem, dla Triple Channel obsadzam sloty DIMM 1, 2, 3 i 5.
    BIOS pokazuje 8 GB. Co ciekawe Windows 7 we właściwościach systemu
    pokazuje 16 GB z tym, że 8 GB "dostępnej", CPUID również wykrywa
    zainstalowane 16 GB. O co chodzi?
    Może wyjaśnienie jest w tym fragmencie manuala:
    When 4 memory modules of different capacities and chips are
    installed, the system memory is able to operate in triple "Intel Flex
    Memory Mode" and works in 2N mode."
    Przyznaję, że nie mam pojęcia co to jest Intel Flex Memory Mode oraz 2N
    mode...

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2014-09-05 12:46:19
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2014-09-05 11:00, Grzegorz B. pisze:
> [...]
    > BIOS pokazuje 8 GB. Co ciekawe Windows 7 we właściwościach systemu
    > pokazuje 16 GB z tym, że 8 GB "dostępnej", CPUID również wykrywa

    Strzał zupełnie w ciemno, być może bez sensu, ale czy przypadkiem
    zintegrowana karta graficzna nie zżera reszty? Zwykle bierze znacznie
    mniej, ale może ma jakieś dziwne ustawienie i bierze np. połowę
    fizycznej pamięci?
    W Windowsie tak to zwykle potem wygląda, że pokazuje tę pamięć, ale jako
    niedostępną.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 3. Data: 2014-09-05 13:24:52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 05 Sep 2014 12:46:19 +0200, GAD Zombie napisał(a):

> [...]
    > fizycznej pamięci?
    > W Windowsie tak to zwykle potem wygląda, że pokazuje tę pamięć, ale jako

    A ja bym jeszcze sprawdził, czy po obsadzeniu tylko trzema modułami pokaże
    prawidłowo 12GB.

    [ Tylko pokłady bezinteresownego skurwysyństwa mają nieograniczone ]
    [ możliwości regeneracyjne. (znalezione w necie) ]

  • 4. Data: 2014-09-05 13:27:41
    Od: aL <b...@w...pl>

> [...]
    > Memory Mode" and works in 2N mode."
    > Przyznaję, że nie mam pojęcia co to jest Intel Flex Memory Mode oraz 2N

    Czy w BIOS masz włączone Memory Remap Feature? Jeśli nie to włącz i
    zobacz, czy
    zadziała. Jaką wersję Win7 masz zainstalowaną?
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.

  • 5. Data: 2014-09-05 13:54:55
    Od: "Grzegorz B." <n...@n...pl>

    W dniu 2014-09-05 12:46, GAD Zombie pisze:
    > W dniu 2014-09-05 11:00, Grzegorz B. pisze:

    > Strzał zupełnie w ciemno, być może bez sensu, ale czy przypadkiem
    > zintegrowana karta graficzna nie zżera reszty?

    Dzięki za sugestię ale to nie pasuje do tego przypadku, ta płyta nie ma
    zintegrowanej grafiki.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 6. Data: 2014-09-05 13:55:58
    Od: "Grzegorz B." <n...@n...pl>

    W dniu 2014-09-05 13:24, Przemysław Ryk pisze:
    > Dnia Fri, 05 Sep 2014 12:46:19 +0200, GAD Zombie napisał(a):
    >
    > A ja bym jeszcze sprawdził, czy po obsadzeniu tylko trzema modułami pokaże
    > prawidłowo 12GB.

    Tak, jest widoczne 12GB. Ta płyta obsługuje max 24 GB.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 7. Data: 2014-09-05 13:56:46
    Od: "Grzegorz B." <n...@n...pl>

    W dniu 2014-09-05 13:27, aL pisze:
    > W dniu 2014-09-05 11:00, Grzegorz B. pisze:

    > Czy w BIOS masz włączone Memory Remap Feature? Jeśli nie to włącz i
    > zobacz, czy
    > zadziała. Jaką wersję Win7 masz zainstalowaną?

    Hmm nie widzę takiej opcji. Windows 7 home premium 64 bit.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 8. Data: 2014-09-05 14:01:34
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2014-09-05 13:56, Grzegorz B. pisze:

    > Hmm nie widzę takiej opcji. Windows 7 home premium 64 bit.

    A jest może opcja Memory Hole? Mógłbyś podać producenta BIOS?
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.

  • 9. Data: 2014-09-05 14:44:16
    Od: "Grzegorz B." <n...@n...pl>

    W dniu 2014-09-05 14:01, aL pisze:

    > A jest może opcja Memory Hole? Mógłbyś podać producenta BIOS?
    > aL

    To jest Award. Instrukcja do płyty/biosu jest tu
    http://lp.dfi.com/Upload/Manual/CM/DKX58T3eH6e0.pdf

    Są opcje
    Memory Hole at 15M-16M
    VT-d Interrupt Remapping
    ale jeszcze ich nie sprawdziłem - aktualnie robię reinstalkę systemu na
    tym komputerze.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 10. Data: 2014-09-05 17:04:10
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Grzegorz B., 05 wrz 2014 w news:lubu3f$gbu$1@node2.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > installed, the system memory is able to operate in triple "Intel
    > Flex Memory Mode" and works in 2N mode."
    > Przyznaję, że nie mam pojęcia co to jest Intel Flex Memory Mode oraz
    > 2N mode...

    Kiedyś coś szukałem na temat działania pamięci w DualChannel i znalazłem
    informację, ze na płytach, które to obsługują pamięci mogą działać w
    trybie FLEX MODE. Ten tryb to po prostu DChannel w konfiguracji, gdzie
    dwie kości pamięci są różnej pojemności i działa to tak, że np. kość 1GB
    plus 2 GB będzie działać w DCh 1GB+1GB, a pozostały 1GB (z większej
    kości)to już Single Channel. Tyle pamiętam i nie wiem jak to sie ma do
    tej sytuacji - piszesz, że masz 4 moduły po 4GB, więc to dziwne...ale czy
    są one identyczne?