-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.internet
ia.pl!not-for-mail
From: "Kaja" <o...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Instrukcja obsługi diesla
Date: Thu, 18 Mar 2010 11:08:44 +0100
Organization: Netia S.A.
Lines: 30
Message-ID: <hnsu48$48h$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 77-253-140-145.adsl.inetia.pl
X-Trace: mx1.internetia.pl 1268906952 4369 77.253.140.145 (18 Mar 2010 10:09:12 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 18 Mar 2010 10:09:12 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/news/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2265181
[ ukryj nagłówki ]Witam wszystkich !
Bardzo bardzo potrzebuję jakiegoś ujednolicenia (niepisanych) zasad
dotyczących jeżdzenia samochodem z silnikiem diesla (z turbiną). Mam takowe
od niedawna i słyszę dookoła, że muszę nauczyć się jeździć "inaczej". Po
doprecyzowaniu "inaczej" znaczy, że:
- zostawiać na luzie przed ruszeniem na chwilę/na conajmniej minutę/ na dwie
minuty/nie trzeba?
- zostawiać na luzie po zakończeniu jazdy na chwilę/na 5 minut/na trochę
- jeździć wolniej (WTF?)
- za szybko nie wkładać drugiego biegu, tylko jechać na pierwszym (????)
- jakoś tak dopasowywać, żeby nie jeździć poniżej 2000 obrotów/1500
obrotów/2500 obrotów
- nie jeździć na luzie
- nie "gazować"/unikać przyspieszeń na początku jazdy
Większość tych, jak widać, niejednokrotnie sprzecznych przykazań jest mi
opowiadana z poważną miną z przytaczaniem tragicznych historii, groźbami
niesamowitych uszkodzeń i głęboką wiarą w prawdziwość.
Bardzo proszę - pomóżcie mi przefiltrować to, co rzeczywiscie jest związane
ze specyfiką silników diesla i rzeczywiście mu służy, a tym co jest mitem
czy też dbałością o bezpieczeństwo na drodze.
Pozdrowienia, Kaja
Następne wpisy z tego wątku
- 18.03.10 11:17 Radion
- 18.03.10 11:17 Rafał
- 18.03.10 11:23 Kaja
- 18.03.10 11:24 J.F.
- 18.03.10 11:26 Grejon
- 18.03.10 11:37 Rafał
- 18.03.10 11:38 Radion
- 18.03.10 11:48 Brzezi
- 18.03.10 11:50 Brzezi
- 18.03.10 11:54 Rafał
- 18.03.10 11:54 Paweł Andziak
- 18.03.10 11:59 Paweł Andziak
- 18.03.10 12:01 Grejon
- 18.03.10 12:03 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 18.03.10 12:19 Czarek Daniluk
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław