  • 1. Data: 2009-03-09 17:31:31
    Temat: Inteligentny podział pasma w sieci
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Witam, znacie może jakiś program, który by w jakiś sensowny sposób
    kierował ruchem w sieci, jakaś priorytetyzacja pakietów?

    Stoi przełącznik wifi i kilka komputerów korzysta, tylko czasami ktoś
    coś sciąga większego i reszta może oglądać w czasie rzeczywistym
    otwieranie stron.

    Dostęp mam do wszystkich komputerów, także z konfiguracją nie byłoby
    problemu. Ciąć na sztywno, to bez sensu, bo jak już otworze tą stronę i
    czytam, to innym pliki niech ciągną się możliwie najszybciej.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2009-03-09 18:12:31
    Temat: Re: Inteligentny podział pasma w sieci
    Od: TuffEnuff <b...@m...pl>

    Karol Y pisze:
> [...]
    > problemu. Ciąć na sztywno, to bez sensu, bo jak już otworze tą stronę i
    > czytam, to innym pliki niech ciągną się możliwie najszybciej.

    htb pod jakims routerem na linuxie
    sam tak mam i super dziala

  • 3. Data: 2009-03-09 18:40:52
    Od: "martae" <m...@h...com>

    witam, jaki router jest wartw tej chwili swej uwagi i ceny - chodzi o model
    do wgrania jakiegos systemu?

    me

  • 4. Data: 2009-03-09 18:41:41
    Od: losowy <u...@d...invalid>

    Karol Y napisał(a):
    > Witam, znacie może jakiś program, który by w jakiś sensowny sposób
    > kierował ruchem w sieci, jakaś priorytetyzacja pakietów?

    http://www.inet.one.pl/

    Trochę zabawy z tym jest, ale warto.

  • 5. Data: 2009-03-09 22:22:01
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 09.03.2009 18:31, Karol Y pisze:
    > Witam, znacie może jakiś program, który by w jakiś sensowny sposób
    > kierował ruchem w sieci, jakaś priorytetyzacja pakietów?

    http://www.ntg.prv.pl/

    FUT: pl.comp.os.linux

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 6. Data: 2009-03-09 22:40:54
    Temat: Re: Inteligentny podzia? pasma w sieci
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** martae <m...@h...com> wrote:

    > witam, jaki router jest wartw tej chwili swej uwagi i ceny

    A jakie masz łącza/media do routowania? Z tego co rozumiem od strony LAN masz
    ethernet, a od strony Internetu? ADSL? Ethernet? Światełko? Coś innego?

    Jeżeli chodzi o ethernet czy ADSL to moim zdaniem najbardziej warty uwagi i
    ceny będzie własnoręcznie złożony składak. Jak masz ambicje to może być coś w
    mniejszej formie i obudowie rackowej (będzie trochę drożej, będzie fajniejsze
    [tm] i będzie żarło mniej prundu) np. coś oparte o Mini-ITX i dedykowaną
    obudowę (sporo o tym na grupie ostatnio, poczytaj archiwum).

    Albo po prostu zwykły pecet z nieco lepszymi komponentami. Nie muszą być
    wydajniejsze - po prostu bardziej trwała obudowa, zasilacz, nadmiarowe dyski -
    przecież to ma być serwer, który odpalasz i zapominasz o tym.

    Do tego dowolna popularna dystrybucja Linuksa i nieco rzeźby.

    Inną opcją jest jakiś "sprzętowy" (dedykowany, plastyczany) router, do którego
    da się wpakować coś w rodzaju Tomato czy OpenWRT.

    Moim zdaniem przy pięciu komputerach (o tylu wspominałeś?) nie ma sensu pakować
    się w kształtowanie pasma po stronie klienta - sensowne oprogramowanie do tego
    (NetLimiter) jest komercyjne i płatne, łączny koszt licencji być może będzie
    taki sam jak koszt dedykowanego rozwiązania "sprzętowego", poza tym narzut
    zadań administracyjnych wymaganych do utrzymania takiego środowiska będzie
    duży.

    PS. *FUT* Warning.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 7. Data: 2009-03-10 06:43:51
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 09 Mar 2009 18:31:31 +0100, Karol Y <k...@o...pl> wrote:

    Zobacz cFosSpeeda, jak to są Windowsy i zainstalujesz go na wszystkich
    komputerach to powinien trochę pomóc. Dostępne są chyba 30 dniowe
    wersje trialowe.
    --
    Grzegorz Krukowski