  • 21. Data: 2023-05-15 17:44:16
    Temat: Re: Internet Warszawa.
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    W dniu 15.05.2023 o 16:35, Adam pisze:

    > Też u siebie mam stały IP T-Mobile. Wcześniej Plus, ale u nich co chwilę
    > były problemy z prędkością.
    >
    > Karta siedzi w Mikrotiku RBD53G, ale mam słaby sygnał LTE i jedzie mi tylko
    > na 20 do 60Mb.
    > Zastanawiam się nad zewętrznymi antenami LTE o lepszym zysku.
    > Chyba powinny pomóc.
    >
    > Ty na czym pracujesz?
    > Jaki masz sygnał?

    B525s-23a
    CELL_ID: 46483231
    RSRQ: -12dB
    RSRP: -78dBm
    SINR: 6dB

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 22. Data: 2023-05-15 23:12:08
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 May 2023 17:44:16 +0200, Adam Górski napisał(a):

    > B525s-23a
    > CELL_ID: 46483231
    > RSRQ: -12dB
    > RSRP: -78dBm
    > SINR: 6dB

    B525 też mam, ale nie spełniał moich założeń.
    Miałem problem po ustawieniu go jako modem do wewnętrznego routera, a jeśli
    pracował jako router brzegowy, to też był problem z przekierowaniem
    niektórych portów.
    Jako routera wewnętrznego, który robił mi "wszystko", w tym robił za
    serwera i klienta VPN (LAN-LAN oraz Host-LAN), używałem Drayteka 2920n.

    Dlatego postawiłem Mikrotika, aby na nim mieć "wszystko".

    Current Operator T-Mobile.pl
    Current Cell ID 46424597
    RSSI -68 dBm (good)
    RSRP -101 dBm (poor)
    SINR 10 dB (fair)
    RSRQ -12.0 dB (good)
    CQI 12
    RI 2
    MCS 20

    Tak więc sygnał mam dodupny.
    Muszę dać anteny na dach.
    Następny qrde "doktorat", bo jest kilka typów anten, różne polaryzacje
    oraz różne częstotliwości - ale te przynajmniej mogę sprawdzić w wykazie
    stacji lub programie.

    Tak z ciekawości:
    Jak można znaleźć nadajnik, mając Cell ID?

    Tutaj:
    https://bip.uke.gov.pl/pozwolenia-radiowe/wykaz-pozw
    olen-radiowych-tresci/stacje-gsm-umts-lte-oraz-cdma,
    12.html
    są wykazy stacji, ale jakoś Cell ID nie koreluje mi z tymi danymi.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 23. Data: 2023-05-15 23:26:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał tak z ciekawości:

    > Jak można znaleźć nadajnik, mając Cell ID?

    Może btsearch.pl ?

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2023-05-16 00:43:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 15 May 2023 23:26:52 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Może btsearch.pl ?

    Ni huhu.
    Zupełnie co innego mi pokazuje androidowy Network Cell Info albo Mikrotik
    (numery 46424xxx), a zupełnie co innego btsearch (numery 23xxx i 21xxx).

    Po substringu CellInfo od pozycji 4 też nie znajduje, aczkolwiek już niby
    numeracja podobna.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 25. Data: 2023-05-18 11:09:39
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Pewnie mają z półstałym mniej kłopotu, niż neostrada ze skaczącym IP (po dłuższym
    wyłączeniu modemu) i reklamacjami klientów "mam
    zablokowane wejście na stronę ..."
    W UPC mi nie chcieli zmienić nawet po moich prośbach.
    Może google wymusiło dopasowując reklamy dla Ciebie po IP żony ;-)

    -----