  • 11. Data: 2021-01-20 09:38:16
    Temat: Re: Internet przez kablówkę - co to za standard?
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-01-19 o 18:47, PeJot pisze:

    > Też miałem. Z sieci brał ok. 5 watów i był ledwie ciepły. Teraz mam
    > arris-tg-2492. Operator wymienił mi go przy powiększeniu prędkości łącza
    > do 120 Mb, mimo iż stary modem wyrabiał. Tymczasem ten nowy żre z sieci
    > non stop 15 watów i grzeje się do ponad 40 stopni. Rocznie ~ 70 złotych
    > na energię do modemu :( Nie wiem czy się nie obawiać pożaru od tej
    > chińszczyzny. Postęp to się zdaje się nazywa.

    Miałeś modem kablowy, który był w zasadzie media converterem,
    Teraz pewnie masz router, z wifi, lanem 4x, USB, prockiem parordzeniowym
    ~1GHz, to trochę więcej watów musi taki sprzet brać, z definicji.

    Ale nie więcej niż 8W w idlu, gdy wszystkie porty odłaczone:
    https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?
    uri=CELEX:32013R0801&from=PL

    Strona 6 punkt 4c, jak przekracza ktoś, to nie może tego sprzedawać w
    UE, jeśli oczywiście zrobił pomiary rzetelnie...

    --
    viktorius

  • 12. Data: 2021-01-23 23:04:28
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 19.01.2021 o 08:33, Atlantis pisze:
    > Tak przy okazji dyskusji o światłowodach zacząłem się zastanawiać nad
    > inną kwestią, a mianowicie czym właściwie jest sprzęt wykorzystywany do
    > przesyłania Internetu przez operatorów kablówki. Routery mają zwykle
    > złącze BNC, do którego podpina się kabel koncentryczny. W
    > przeciwieństwie do zamierzchłych czasów 10Base2 nie ma tutaj trójników i
    > terminatorów.

    To nie są złącza BNC, ale F.
    W sieci CATV jak najbardziej stosuje się terminatory.

    > Czym właściwie jest ten system transmisji danych? Jakaś odmiana
    > Ethernetu, czy zupełnie inne rozwiązanie?

    Standard nazywany DOCSIS w USA, w Europie wersja EuroDOCSIS dostosowana
    do naszej szerokości kanałów TV.

    > Na rynku można dostać routery/modemy/konwertery mediów pracujące w tym
    > standardzie, czy też klienci takich operatorów są skazani na korzystanie
    > z dostarczonego im sprzętu?

    Teoretycznie można stosować sprzęt klientów, ale się tego nie
    praktykuje. Operator odpowiada za cały tor transmisyjny, a nieznany
    modem kablowy klienta może potencjalnie sprawiać problemy.

    yabba

  • 13. Data: 2021-01-24 15:02:17
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-01-20 o 09:38, viktorius pisze:

> [...]
    >

    > Strona 6 punkt 4c, jak przekracza ktoś, to nie może tego sprzedawać w
    > UE, jeśli oczywiście zrobił pomiary rzetelnie...

    Słowo kluczowe: rzetelnie. Widziałem już trochę urządzeń które wg
    papierów miały 0.5 W w stand-by, a w realu brały 15-30. Słyszałem już
    takie powiedzenie że papier jest wart tyle co 0.5 litra wódki :(

    BTW: może mi ktoś zechce pomóc w konfiguracji sieci domowej, bo to
    całkowicie nie moja działka. Modem j.w. czyli arris-tg-2492, dogaduje
    się z ruterem TD-W8970 na *dowolnym* wyjściu. Podłączenie zrealizował
    monter kablówki i nie wiem jak to działa ( tzn. po jakim adresie ).
    Próba wykorzystania *pozostałych* wyjść tego modemu np. do kolejnego PC
    ( adresy auto ) nie daje efektów: modem uparcie milczy. Ktoś coś
    podpowie ? Próba komunikacji z modemem po adresie 198.168.0.1 ( wg
    dokumentacji ) nie daje żadnych efektów, modem odrzuca to połączenie.
    Operator zmienił adres ? Zależało by mi wykorzystać te wyjścia na modemie.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 14. Data: 2021-01-24 16:24:12
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 24.01.2021 o 15:02, PeJot pisze:

> [...]
    > dokumentacji ) nie daje żadnych efektów, modem odrzuca to połączenie.
    > Operator zmienił adres ? Zależało by mi wykorzystać te wyjścia na modemie.

    Jaki adres dostaje router?

    yabba

  • 15. Data: 2021-01-24 17:40:14
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-01-24 o 16:24, yabba pisze:

    > Jaki adres dostaje router?

    Nie wiem :( Gdzie tego szukać ?

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 16. Data: 2021-01-24 19:02:31
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 24.01.2021 o 17:40, PeJot pisze:

    > Nie wiem :( Gdzie tego szukać ?

    Na stronie routera, zakładka WAN lub Status lub podobnie.

    yabba

  • 17. Data: 2021-01-24 22:03:51
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2021-01-24 o 19:02, yabba pisze:

    > Na stronie routera, zakładka WAN lub Status lub podobnie.

    Na razie dzięki.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza