  • 1. Data: 2021-01-20 20:25:51
    Temat: Panasonic KX-TC 160 buczenie w słuchawce.
    Od: Swift <p...@g...com>

    Stary telefon bezprzewodowy, działał bez zarzutu, lecz od pewnego czasu po
    podniesieniu słuchawki daj się słyszeć silne buczenie (motorowanie) - na moje ucho to
    sieć 50 Hz. Mam w domu dwa gniazdka telefoniczne w różnych pomieszczeniach. Telefon
    podpięty do jednego buczy, a do drugiego pracuje normalnie. Sprawdziłem zasilacz
    (zewnętrzny 9V) wymieniłem kondensatory, również te równoległe do diod w mostku
    prostowniczym, stabilizator scalony też. Brak efektu. Gniazdo telefoniczne, do
    którego wpięty aparat buczy - podłączone jest przewodem, który w tynku, na długości
    ok. 2m, biegnie równolegle i niemal na styk w stosunku do innego przewodu -
    zasilającego gniazdko sieciowe 230V, z którego zasilany jest telefon, co
    prawdopodobnie jest przyczyną buczenia. Jednak trudno ten układ przewodów zmienić.

    Czy dodanie filtru na linii telefonicznej bezpośrednio przed stacją bazową telefonu
    pomoże ?
    Jaki filtr ?
    Jakie inne rozwiązanie ?
    Wdzięczny będę za sugestie.
    Pozdrawiam PP.

  • 2. Data: 2021-01-20 21:33:50
    Temat: Re: Panasonic KX-TC 160 buczenie w słuchawce.
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.01.2021 o 20:25, Swift pisze:
> [...]
    >
    > Czy dodanie filtru na linii telefonicznej bezpośrednio przed stacją bazową telefonu

    Próbowałeś zamienić "żyły"?
    Czasem zasilacz też trzeba włączyć odwrotnie do gniazda 230V.

    Nie chce mi się tłumaczyć, dlaczego to czasem pomaga :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 3. Data: 2021-01-20 21:43:19
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-01-20 o 20:25, Swift pisze:
> [...]
    >
    > Czy dodanie filtru na linii telefonicznej bezpośrednio przed stacją bazową telefonu

    Wymień mikrofon.
    Albo rozbierz, i dociśnij metalową puszkę do minusa płytki drukowanej do
    której są kabelki przylutowane, czy tam do druku jest.. nie wiem jak masz.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2021-01-20 22:03:56
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 20.01.2021 o 21:33, LordBluzg(R) pisze:

    > Czasem zasilacz też trzeba włączyć odwrotnie do gniazda 230V.

    Zasilacz z transformatorem? Głupoty opowiadasz.

    --
    Kaczin

  • 5. Data: 2021-01-20 22:56:41
    Od: Swift <p...@g...com>

    środa, 20 stycznia 2021 o 22:03:58 UTC+1 Kaczin napisał(a):

    > Zasilacz z transformatorem? Głupoty opowiadasz.
    >

    > --
    > Kaczin
    Z transformatorem.

  • 6. Data: 2021-01-20 22:59:38
    Od: Swift <p...@g...com>

    środa, 20 stycznia 2021 o 21:43:21 UTC+1 Irokez napisał(a):

> [...]
    > której są kabelki przylutowane, czy tam do druku jest.. nie wiem jak masz.

    Podejrzewasz sprzęganie się przez mikrofon i głośnik w słuchawce ?

  • 7. Data: 2021-01-20 23:10:32
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.01.2021 o 22:03, Kaczin pisze:

    > Zasilacz z transformatorem? Głupoty opowiadasz.

    Nie :) Sprawdzone.

  • 8. Data: 2021-01-20 23:11:19
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 20.01.2021 o 22:59, Swift pisze:

    > Podejrzewasz sprzęganie się przez mikrofon i głośnik w słuchawce ?

    Podejrzewa że na jednym gniazdu nie buczy ale na drugim buczy bo
    mikrofon nie bangla :)

  • 9. Data: 2021-01-21 01:17:02
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2021-01-20 o 20:25, Swift pisze:
    > Telefon podpięty do jednego buczy, a do drugiego pracuje normalnie.

    Ale zawsze tak było, czy od jakiegoś czasu?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2021-01-21 17:36:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kaczin" napisał w wiadomości grup

    >Zasilacz z transformatorem? Głupoty opowiadasz.

    Dobrze mowi.

    Transformatory rozne sa.

    J.