  • 1. Data: 2021-01-14 23:21:26
    Temat: a propos światłowodów...
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Tak przy okazji dyskusji o łączu światłowodowym poniżej spojrzałem na
    ceny spawarek.

    I proszę :
    https://allegro.pl/oferta/spawarka-swiatlowodowa-dvp
    -740-9707634821

    Za moich czasów nie szło kupić spawarki poniżej ceny samochodu.
    A tu proszę - właściwie za takie pieniądze to może być sensowne kupienie
    na własne potrzeby czasem.

    Ktoś używa takiego wynalazku ? Toto rzeczywiście działa ?

  • 2. Data: 2021-01-15 10:37:46
    Temat: Re: a propos światłowodów...
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-01-14 o 23:21, sundayman pisze:
> [...]
    > na własne potrzeby czasem.
    >
    > Ktoś używa takiego wynalazku ? Toto rzeczywiście działa ?

    Tu nie pomogę.

    Ale pamiętam, że lat temu niespełna 20 to była spora maszynka. Przez
    mikroskop patrzyło się na uprzednia obcięte włókna, pokrętłami
    ustawiało, potem spawało. Trwało to kilka minut. Raz na jakiś czas spaw
    trzeba było usunąć i ponownie wykonać.

    Teraz chłopaki wkładają włókna, maszynka sama obcina, pozycjonuje i
    spawa. Trwa to chwilkę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2021-01-15 11:22:42
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.01.2021 o 10:37, Adam pisze:

> [...]
    > trzeba było usunąć i ponownie wykonać.
    >
    > Teraz chłopaki wkładają włókna, maszynka sama obcina, pozycjonuje i

    ile jest włókien w takiej wiązce?

  • 4. Data: 2021-01-15 11:39:53
    Od: K <n...@e...com>

    On 14/01/2021 22:21, sundayman wrote:
> [...]
    > na własne potrzeby czasem.
    >
    > Ktoś używa takiego wynalazku ? Toto rzeczywiście działa ?

    W dalszym ciagu musisz umiec to obsluzyc chociaz po kontakcie z ludzmi,
    ktorzy to obslugiwali doszedlem do wniosku, ze nie moze to byc trudne.
    No i przy tej cenie jak masz do zrobienia kilka spawow w domu/firmie to
    chyba taniej wynajac chlopa, ktory to robi zawodowo.

  • 5. Data: 2021-01-15 12:05:04
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 15.01.2021 11:39, K wrote:

> [...]
    > No i przy tej cenie jak masz do zrobienia kilka spawow w domu/firmie to
    > chyba taniej wynajac chlopa, ktory to robi zawodowo.

    Parę lat temu firma zaprzyjaźniona z krakowskim Hackerspace
    zorganizowała mały pokaz/szkolenie. Miałem wtedy okazję pobawić się taką
    nowoczesną spawarką, oczywiście pod opieką prowadzącego. Po krótkiej
    prezentacji, za pierwszym razem udało mi się wykonać prawidłowy spaw.
    Tak więc albo miałem szczęście, albo faktycznie nie jest to trudne.

  • 6. Data: 2021-01-15 14:42:21
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 15.01.2021 o 11:22, ToMasz pisze:

    > ile jest włókien w takiej wiązce?

    Ja widziałem od 2 do 144.

    yabba

  • 7. Data: 2021-01-15 16:40:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup
    ..
> [...]

    >Za moich czasów nie szło kupić spawarki poniżej ceny samochodu.
    >A tu proszę - właściwie za takie pieniądze to może być sensowne

    Ciekawe ... konkurencja spowodowala obnizki cen, produkcja masowa,
    czy technologia poszla naprzod i elementy potanialy.

    Np ... czym tam grzeja - laserem ? Potanialy ...

    J.

  • 8. Data: 2021-01-15 17:30:06
    Od: - <s...@g...com>

    piątek, 15 stycznia 2021 o 09:40:27 UTC-6 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup
    pl...

    p-740-9707634821

    > Ciekawe ... konkurencja spowodowala obnizki cen, produkcja masowa,
    > czy technologia poszla naprzod i elementy potanialy.

    Poszla poszla. Kiedys byle mikrokontroler to albo kupa kasy albo trza bylo rzezbic na
    z80, dokladac ram i cudowac.
    Dzis byle uC ma milion pinow do ktorych mozna podpiac serwa, silniki, czujniki a jak
    braknie to dolozyc drugi i spiac po IIC. A soft student ogarnie bo tam magii nie ma a
    mikroskop sie bierze z wioski obok bo tam juz od lat to tluka (o chinach mowa).

    > Np ... czym tam grzeja - laserem ? Potanialy ...

    Moze plazma?

  • 9. Data: 2021-01-16 16:13:52
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 15.01.2021 o 16:40, J.F. pisze: