    From: "Luke " <m...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Internet w telefonie
    Date: Mon, 23 Feb 2009 11:34:57 +0000 (UTC)

    Kilka słów na temat internetu w Erze w ofercie dedykowanej dla iPhone-a:
    W abonamencie za 95zł otrzymujemy 500MB transferu danych. Fajnie wyglada
    oferta na papierze, szkoda, że w praktyce nie wystarczy nawet na regularne
    sprawdzanie skrzynki pocztowej.
    Era osobno zaokrągla dane wysyłane i odbierane do 100kB. Synchronizacja ze
    skrzynką mailową przeprowadzana co kwadrans dla wielu osób to standard.
    Robiąc to za pomocą iPhone-a (który zrywa nieaktywne połączenie po każdej
    synchronizacji) dziennie zużyjemy co najmniej 200kB*4*24 = 18,75MB. Mnożąc to
    przez 30 dni, w miesiącu na samo sprawdzenie skrzynki zużyjemy 562,5MB, czyli
    więcej niż wynosi paczka danych w naszym abonamencie.
    Płacąc 95zł możnaby liczyć na więcej, nie? Abstrahuje przy tym od minut
    wliczonych w abonament (jest ich 140 do wszystkich sieci).
    Aktualnie korzystam z zakupionego pół roku temu modelu pierwszej generacji.
    Mam abonament w Erze tylko z darmowymi minutami, sam dokupiam 5MB miesięcznie
    za 5zł. Korzystam z internetu tylko w konieczności, w ramach tych 5MB. W
    czerwcu kończy mi się umowa i rozglądam się za alternatywą (inna oferta w
    Erze lub u innego operatora, telefon odblokowałem) która pozwoli mi na pełne
    korzystanie z dobrodziejstw tego aparatu (chcę być on-line 24/7). Niestety,
    patrząc na taryfikatory za korzystanie z mobilnego internetu w telefonie
    dochodzę do wniosku, że ciągle jesteśmy w lesie. Tzn. są operatorzy (a my
    razem z nimi...).
    Polecicie mi coś co może przegapiłem? Jest niezła oferta Astera (1GB za
    29zł), ale brakuje darmowych (tańszych) minut wliczonych do abonamentu.

    --
    Luke