  • 1. Data: 2009-02-23 11:34:57
    Temat: Internet w telefonie
    Od: "Luke " <m...@W...gazeta.pl>

    Kilka słów na temat internetu w Erze w ofercie dedykowanej dla iPhone-a:
    W abonamencie za 95zł otrzymujemy 500MB transferu danych. Fajnie wyglada
    oferta na papierze, szkoda, że w praktyce nie wystarczy nawet na regularne
    sprawdzanie skrzynki pocztowej.
    Era osobno zaokrągla dane wysyłane i odbierane do 100kB. Synchronizacja ze
    skrzynką mailową przeprowadzana co kwadrans dla wielu osób to standard.
    Robiąc to za pomocą iPhone-a (który zrywa nieaktywne połączenie po każdej
    synchronizacji) dziennie zużyjemy co najmniej 200kB*4*24 = 18,75MB. Mnożąc to
    przez 30 dni, w miesiącu na samo sprawdzenie skrzynki zużyjemy 562,5MB, czyli
    więcej niż wynosi paczka danych w naszym abonamencie.
    Płacąc 95zł możnaby liczyć na więcej, nie? Abstrahuje przy tym od minut
    wliczonych w abonament (jest ich 140 do wszystkich sieci).
    Aktualnie korzystam z zakupionego pół roku temu modelu pierwszej generacji.
    Mam abonament w Erze tylko z darmowymi minutami, sam dokupiam 5MB miesięcznie
    za 5zł. Korzystam z internetu tylko w konieczności, w ramach tych 5MB. W
    czerwcu kończy mi się umowa i rozglądam się za alternatywą (inna oferta w
    Erze lub u innego operatora, telefon odblokowałem) która pozwoli mi na pełne
    korzystanie z dobrodziejstw tego aparatu (chcę być on-line 24/7). Niestety,
    patrząc na taryfikatory za korzystanie z mobilnego internetu w telefonie
    dochodzę do wniosku, że ciągle jesteśmy w lesie. Tzn. są operatorzy (a my
    razem z nimi...).
    Polecicie mi coś co może przegapiłem? Jest niezła oferta Astera (1GB za
    29zł), ale brakuje darmowych (tańszych) minut wliczonych do abonamentu.

    --
    Luke

  • 2. Data: 2009-02-23 12:00:32
    Temat: Re: Internet w telefonie
    Od: "Luke " <m...@N...gazeta.pl>

    Małe autosprostowanie:
    29zł to cena promocyjna dla osób już korzystających z usług Astera, więc
    możemy tą ofertę pominąć.

    --
    Luke

  • 3. Data: 2009-02-23 12:36:34
    Od: BOULI <w...@w...pl>

    Luke pisze:
> [...]
    > Polecicie mi coś co może przegapiłem? Jest niezła oferta Astera (1GB za
    > 29zł), ale brakuje darmowych (tańszych) minut wliczonych do abonamentu.

    wystarczy zmienic telefonb na taki co nie zrywa połaczeń.

    mam pakiet 50MB i do poczty i do korzystania z netu w samochodzie, RSS,
    w zupełności wystarcza.

  • 4. Data: 2009-02-23 12:49:07
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    > wystarczy zmienic telefonb na taki co nie zrywa połaczeń.
    >
    > mam pakiet 50MB i do poczty i do korzystania z netu w samochodzie, RSS,
    > w zupełności wystarcza.

    o ile wiem, mozesz być ON LINE niewiem jak długo; mnie (siemens sxg75 i
    samsung i780) zdarza sie to ponad 3 godziny. O ile wiem, ( kieydyś
    sprawdzałem koszty nawigacji przez gprs) kasuje to najmniejsza paczkę
    danych. sęk w tym ,ze jeśli telefon będzie naprawde używał gprsu to na
    dobe bedziesz potrzebował kilku baterii. Znowu praktyka. na wczasach
    chciałem korzystać z telefonu jako modemu na kablu, ale wtedy nie było
    ładowania. Po całym dniu nieużywania telefonu, wieczorem tego GPRSu
    starczało na 45min non stop. Na kolejne wczasy zabrałem Bluetootha , a
    telefon na czas transmisji był wpinany w ładowarke.

    Reasumując: telefon+internet na jednej karcie - kłopot. dodatkowo non
    stop online-wymagany dobry zsieg i 2 baterie + ładowarka drugiej baterii

    ToMasz

  • 5. Data: 2009-02-23 19:23:15
    Od: "XXX" <k...@o...pl>

> [...]
    > Polecicie mi coś co może przegapiłem? Jest niezła oferta Astera (1GB za
    > 29zł), ale brakuje darmowych (tańszych) minut wliczonych do abonamentu.

    Mam pakiety internetowe Simplusa 20 lub 50MB za 5 lub 10zł na 30dni. Lepsze
    to niż 95zł za 500MB w Erze. Do tego Simplus taryfikuje co 1 bajt!!!
    Czytniki RSS i aplikacje typu YahooWeather:) mają powodzenie- krótkie i
    kilkunastobajtowe sesje internetowe!!! Inne opy- uczcie się od Simplusa.
    Tanie pakiety internetowe, tanie rozmowy po 5 gr do 5 osob w Plusie i
    stacjoanrnych, pakiety 250 i500 minut do Plusa za 15lub 30zl na 3
    miesiące!!!Do tego darmowy portal wap.plus.pl z możliwością odbierania
    darmowej TV Biznes w telefonie Simplusa !!!! Simplus rulez!

  • 6. Data: 2009-02-24 10:39:31
    Od: "Luke " <m...@N...gazeta.pl>

    XXX <k...@o...pl> napisał(a):

    > Mam pakiety internetowe Simplusa 20 lub 50MB za 5 lub 10zł na 30dni. Lepsze
    > to niż 95zł za 500MB w Erze. Do tego Simplus taryfikuje co 1 bajt!!!

    No właśnie. Okazuje się, że jak się chce, to można.

    > Do tego darmowy portal wap.plus.pl z możliwością odbierania
    > darmowej TV Biznes w telefonie Simplusa !!!! Simplus rulez!

    Przejrzałem dosyć dokładnie ofertę Plusa na kartę i jestem bardzo zadowolony.
    Podejrzewam, że zrezygnuję z oferty abonamentowej u jakiegokolwiek operatora
    i przeniosę numer właśnie do Simplusa. 60gr za minutę do wszystkich i SMS za
    15gr (obydwie ceny po 6 miesiącach bycia w sieci) wydają się rozsądne i
    akceptowalne. Po przejściu z abonamentu na kartę pewnie obawiałbym się
    sytuacji gdy skończą mi się środki na koncie a ja będę musiał wykonać pilny
    telefon, lub będę w trakcie takowej, przerwanej rozmowy. Mnogość możliwości w
    jakich można zasilić konto (definiując choćby numer karty płatniczej do
    obciążenia) sprawia, że moje obawy znikają. Mój post wygląda pewnie trochę
    jak sponsorowany, ale po raz pierwszy po 6 latach bycia w Erze czuję się
    traktowany... normalnie. Wprawdzie na razie to jedynie efekt zapoznania się z
    ofertą innego operatora, mam jednak nadzieję, że decyzja którą podejmę za
    kilka miesięcy będzie dobra i nie będę jej żałował. A nawet gdyby nie było
    tak kolorowo jak się zapowiada, zawszę będę mógł wybrać inną ofertę (choćby
    na abonament), nie będę przecież związany dwuletnią umową z Simplusem. Nawet
    ewentualny powrót do Ery nie będzie głupim rozwiązaniem, bo nie od dziś
    wiadomo, że sieć ta lepiej traktuje nowego klienta niż swojego. Reasumując,
    prepaid jest dobrym rozwiązaniem by przeczekać naszych kochanych operatorów i
    ich rozliczanie co 100kB i pakiety danych za dwa miliony dolarów miesięcznie.

    --
    Luke

  • 7. Data: 2009-02-24 15:55:55
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Luke pisze:

> [...]
    > 15gr (obydwie ceny po 6 miesiącach bycia w sieci) wydają się rozsądne i

    Jeśli ważniejszym kryterium od ceny netu w komórce jest dla Ciebie koszt
    połączenia do obcej sieci, to tańszym operatorem od Plusa jest Play.
    Coraz mocniej zastanawiam się nad tym, żeby przejść do nich z Plusa z
    moim "podstawowym" numerem (drugi numer używam w Play'u od półtora roku
    i jestem zadowolony). W prepaidzie Play ma atrakcyjne bonusy i
    RZECZYWISTA stawka za minutę jest dużo niższa niż w Plusie,
    np. doładowanie za 100 zł -> 50 zł bonus (razem 150 zł) - wówczas realny
    koszt do wszystkich wynosi niecałe 33 zł/min. Szerzej o tym piszę w
    wątku "Czy nie ma problemów z przeniesieniem numeru Plus -> Play?".

    Pozd,
    Rex

  • 8. Data: 2009-02-24 16:11:03
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Luke pisze:

> [...]
    > Podejrzewam, że zrezygnuję z oferty abonamentowej u jakiegokolwiek operatora

    Prepaid - dobry wybór.
    W tanich abonamentach do 50 zł/m-c (w droższych zwykle też) wbrew
    pozorom minuta połączenia jest dużo droższa niż w prepaidach
    (statystycznie rzec biorąc), tylko trzeba dokładnie wszystko liczyć.

    Tak na marginesie. Często ci, którzy wybierają abonament dają się złapać
    na takie chwyty reklamowo-marketinogwe jak "telefon za 1 zł" albo, że "w
    cenie abonamentu ZA DARMO jest X minut". Nie ma czegoś takiego jak
    telefon za 1 zł, ani X minut za darmo.

    Jak się policzy abonament z całego okresu trwania umowy, okazuje się, że
    "telefon za 1 zł" często jest droższy niż gdyby go kupić po normalnej
    rynkowej cenie i wydać jednorazowo większą kwotę.

    Minuty "za darmo" - nazywajmy to po imieniu: to jest ilość minut do
    wykorzystania w cenie abonamentu (ale nie za darmo).
    Bo jakie to jest "darmo" jeśli wcześniej muszę za to zapłacić.

    Nie dajmy się manipulować i zwodzić operatorom!

    Pozdrawiam,
    Rex

  • 9. Data: 2009-02-24 18:35:12
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    XXX zapodal(a):

    > stacjoanrnych, pakiety 250 i500 minut do Plusa za 15lub 30zl na 3
    > miesiące!!!Do tego darmowy portal wap.plus.pl z możliwością odbierania
    > darmowej TV Biznes w telefonie Simplusa !!!! Simplus rulez!

    popieram. Era ze swoją taryfikacją co 100kB to śmiech na sali.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 10. Data: 2009-02-24 18:43:04
    Temat: Re: [OT] Internet w telefonie
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Rex" napisał:

    > Nie ma czegoś takiego jak telefon za 1 zł, ani X minut za darmo.

    Oczywiście, za wszystko trzeba zapłacić. Już operatorzy o to zadbali.

    > Jak się policzy abonament z całego okresu trwania umowy, okazuje się,
    > że "telefon za 1 zł" często jest droższy niż gdyby go kupić po normalnej
    > rynkowej cenie i wydać jednorazowo większą kwotę.

    Nie każdy ma akurat w kieszeni wolne 700 zł (tak tak, panie Strybyszewski,
    słownie: siedemset - jakoś te F480 wbrew twojemu ujadaniu nie chcą stanieć,
    a nawet wręcz przeciwnie) i woli kupić na raty o stałej wysokości, co przy
    latającej złotówce ma swoje zalety. W sklepach typu "raty 0%" ceny telefonów
    są kosmiczne, zatem policzmy to na przykładzie "najpopularniejszej taryfy" w
    Play, czyli rat w wys. 50zł/mies.: 50 zł x 24 miesiące = 1200 PLN za telefon
    oraz 2h i 46 min. rozmowy miesięcznie. Pomijam tu obniżki za zakup przez
    Internet i rozmaite podstępne "bonusy", które trzeba w odpowiednim momencie
    dezaktywować. Kupując osobno telefon, niech już będzie że na (za
    przeproszeniem) Allegro, zostaje 1200 - 700 = 500 zł na rozmowy przez dwa
    lata, czyli ok. 21 zł mies. na rozmowy. Żeby mieć za to również te 166
    minut, musiałyby one być w cenie niecałych 13 gr. Dzisiaj mało realne, nawet
    przy długim stażu i branzlowaniu się tzw. podwójnymi doładowaniami
    (doładuj - zjedź do X zł. - znowu doładuj - to nie zabawa za 21 zł
    miesięcznie).
    Pomijam tu takie niuanse jak jednorazowy (spory) wydatek na telefon kontra
    "raty" czy w drugą stronę - wolność kontra cyrograf. Każdy musi sobie sam
    wyliczyć, co mu się bardziej opłaci. Notabene był tu na grupie jakoś rok
    temu zagorzały zwolennik prepaidu, który miesiąc po stoczonej tu pyskówce, w
    której odsądził "abonamentowców" od czci, wiary i rozumu - sam się przeniósł
    właśnie do Play na abonament, połasiwszy się na telefon za złotówkę ;-) Ale
    przyznał bez bicia, że dokładnie sobie to przekalkulował, a znając go
    również z innych grup wiem, że liczyć, burżuj jeden, umie ;-)

    JoteR