  • 11. Data: 2009-02-24 19:31:57
    Temat: Re: [OT] Internet w telefonie
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    JoteR pisze:

    > Oczywiście, za wszystko trzeba zapłacić. Już operatorzy o to zadbali.

    > Nie każdy ma akurat w kieszeni wolne 700 zł (tak tak, panie
    > Strybyszewski,

    Musiałeś mnie z kimś pomylić.

    Pozd,
    Rex

  • 12. Data: 2009-02-24 19:40:06
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Rex" napisał:

    > Musiałeś mnie z kimś pomylić.

    To w nawiasie to był wtręt http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2538391, odnoszący
    się do stoczonej tu miesiąc temu pyskówki z tym panem, ostatnio znów
    agresywnie aktywnym na grupie. To poza nawiasem odnosi się wprost do Twojej
    wypowiedzi.

    JoteR

  • 13. Data: 2009-02-24 20:49:35
    Temat: Re: Internet w telefonie
    Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>

    Luke natekścił posta gnu1l1$mf4$...@i...gazeta.pl:

    > Kilka słów na temat internetu w Erze w ofercie dedykowanej dla
    (...)
    > Era osobno zaokrągla dane wysyłane i odbierane do 100kB.
    > Synchronizacja ze skrzynką mailową przeprowadzana co kwadrans dla
    > wielu osób to standard. Robiąc to za pomocą iPhone-a (który zrywa
    > nieaktywne połączenie po każdej synchronizacji) dziennie zużyjemy co
    > najmniej 200kB*4*24 = 18,75MB. Mnożąc to przez 30 dni, w miesiącu na
    > samo sprawdzenie skrzynki zużyjemy 562,5MB, czyli więcej niż wynosi
    > paczka danych w naszym abonamencie.

    Jak zwykle półprawdy i pseudowyliczenia - byle narobić złej krwi.
    100KB to jednostka taryfikacyjna do której zaokrągla się transfer
    o północy.
    Nie bronię tu ery, bo mogliby mieć tańszy transfer i skończyć wreszcie
    z miesięcznymi limitami. Zwyczajnie nie lubię bicia piany przez
    informowanie bylejak, byle czym, byle gdzie, byle by...

    > Polecicie mi coś co może przegapiłem?
    cennik i regulamin.

  • 14. Data: 2009-02-25 06:21:59
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    JoteR pisze:

> [...]
    > Strybyszewski, słownie: siedemset - jakoś te F480 wbrew twojemu ujadaniu
    > nie chcą stanieć, a nawet wręcz przeciwnie)

    Phii liczyc nie potrafia 399zl + 360zł i bez łaski :) za 760zł maja
    jeszcze w tej cenie 20 minut co miesiąc za darmo bez przepadania :)

    Ja rozumiem ze sa przypadki gdy telefon jest na rynku w astronomicznej
    cenie ale to chwilowe tak jest z F480 ktory jest jakoby go nie bylo.
    Duza dostawa do Play i cena spadnie.

    > i woli kupić na raty o
    > stałej wysokości, co przy latającej złotówce ma swoje zalety. W

    Sraty taty :) co ma kurs USD do tego

    sklepach
    > typu "raty 0%" ceny telefonów są kosmiczne, zatem policzmy to na
    > przykładzie "najpopularniejszej taryfy" w Play, czyli rat w wys.
    > 50zł/mies.: 50 zł x 24 miesiące = 1200 PLN za telefon oraz 2h i 46 min.
    > rozmowy miesięcznie.

    Albo 760zł i 20 minut miesiecznie :) bez przepadania i jakby cyrografow.
    Tylko mowisz chyba o wirtualnym telefonie i dlaczego nie podales oferty
    Orange ? Ten telefon za chwile na allegro bedzie po 500zł jak tylko
    fiozycznie bedzie w Play :) bo jest nieco wirtualny.

    Pozatym nie bierzesz pod uwage ze te 2h 46min PRZEPADAJA jak ich nie
    wykorzystasz drobiag ? Czasami ludzie wezma telefon za zlotowke i im
    polowa minut i tak przepada bo taryfa dla nich za duza.

    Tego nie ma prepaid

    > Pomijam tu takie niuanse jak jednorazowy (spory) wydatek na telefon
    > kontra "raty" czy w drugą stronę - wolność kontra cyrograf. Każdy musi
    > sobie sam wyliczyć, co mu się bardziej opłaci. Notabene był tu na grupie
    > jakoś rok temu zagorzały zwolennik prepaidu, który miesiąc po stoczonej
    > tu pyskówce, w której odsądził "abonamentowców" od czci, wiary i rozumu
    > - sam się przeniósł właśnie do Play na abonament, połasiwszy się na
    > telefon za złotówkę ;-) Ale przyznał bez bicia, że dokładnie sobie to
    > przekalkulował, a znając go również z innych grup wiem, że liczyć,
> [...]

    Ja nie od sadzam od wiary ale 80% ofert abonamentow jest ekonomicznie
    nie uzasadniona i ten F480 w Play to taki wyjatkowy wybryk roznicy
    700zł bo ile jest na C702, W910 w takim Orange dla abo 50zł ?

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/
    Historia Pieniądza kompendium wiedzy http://www.historiapieniadza.pl/

  • 15. Data: 2009-02-25 06:23:48
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    JoteR pisze:

> [...]
    > odnoszący się do stoczonej tu miesiąc temu pyskówki z tym panem,
    > ostatnio znów agresywnie aktywnym na grupie. To poza nawiasem odnosi się

    Znowu zaczynasz a moze policzysz uczciwie Nokie 6300 w Orange ciekaw
    jestem. Wiec nie manipuluj jednym wirtualnym telefonem w Play.

  • 16. Data: 2009-02-25 10:34:31
    Od: "Luke " <m...@N...gazeta.pl>

    jerry <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl> napisał(a):

    > Jak zwykle półprawdy i pseudowyliczenia - byle narobić złej krwi.
    > 100KB to jednostka taryfikacyjna do której zaokrągla się transfer
    > o północy.

    Fragment z https://www.eraomnix.pl/r/era_pl_repo1/documents/
    wo_taryfy_iphone3g_era.pdf
    "W ramach usługi dodatkowej Blueconnect i500MB Abonent otrzymuje pakiet 500
    MB danych do wykorzystania w danym Cyklu rozliczeniowym. Dane naliczane są za
    każde rozpoczęte 100 kB, oddzielnie za dane wysłane i odebrane na poziomie
    protokołu internetowego (IP). Po zakończeniu połączenia lub o godz. 24.00
    dane są zaokrąglane w górę, do pełnej jednostki taryfikacyjnej &#8211; 100 kB."

    Tyle w temacie "półprawd i pseudowyliczeń".

    --
    Luke

  • 17. Data: 2009-02-25 11:44:17
    Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>

    Luke natekścił posta go36rn$m2q$...@i...gazeta.pl:

> [...]

    > dane są zaokrąglane w górę, do pełnej jednostki taryfikacyjnej
    > &#8211; 100 kB."
    > Tyle w temacie "półprawd i pseudowyliczeń".

    z mojego rachunku wynikało co innego, ale fakt - mam na firmę.
    naliczanie za rozpoczęte 100KB, a po przekroczeniu zaokrąglane
    do jednostki - 1KB.

  • 18. Data: 2009-02-25 13:05:47
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    ToMasz pisze:

> [...]
    > danych. sęk w tym ,ze jeśli telefon będzie naprawde używał gprsu to na
    > dobe bedziesz potrzebował kilku baterii. Znowu praktyka. na wczasach
    > chciałem korzystać z telefonu jako modemu na kablu, ale wtedy nie było
    > ładowania. Po całym dniu nieużywania telefonu, wieczorem tego GPRSu
    > starczało na 45min non stop. Na kolejne wczasy zabrałem Bluetootha , a
    > telefon na czas transmisji był wpinany w ładowarke.
    >
    > Reasumując: telefon+internet na jednej karcie - kłopot. dodatkowo non
    > stop online-wymagany dobry zsieg i 2 baterie + ładowarka drugiej baterii

    Ale to przypadłość Samsungów że kabelek USB nie bardzo się wyrabia z
    ładowaniem...

    --
    Pawel Muszynski
    Skateshop http://www.e-street.pl