  • 11. Data: 2013-10-09 18:25:30
    Temat: Re: JS- Jak dobrać się do atrybutu style?
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2013-10-07 15:19, Marek pisze:
    > Czy jest możliwość modyfikowania atrybutu inline'owego style poprzez
    > podanie tekstu? Mam na myśli coś takiego:
    >
    > var dodatkowyCSS="color:red; font-weight: 400";

    Zakladajac, ze faktycznie nie da sie operowac zamknietym katalogiem
    stylow poprzez przydzielanie odpowiedniej klasy lub kilku, zastanawiam
    sie czy nie korzystniejsze byloby przekazywanie zestawow regul w latwiej
    (nawet natywnie) parsowalnym JSON.

    --
    NotBear

  • 12. Data: 2013-10-09 19:56:26
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-10-09 18:13, u...@d...invalid pisze:

    > A to nie wystarczy:
    > $('#id').attr('style', code)
    > lub
    > $('#id').attr('style', code + $('#id').attr('style'))?

    Wydaje mi się to jeszcze bardziej skomplikowane gdyż do wykonania tego
    kodu potrzebujesz załadować 260kB plik. Jeśli serwis ma 2 wejścia na
    krzyż, to ok. Przy większych realizacjach, często odwiedzanych to
    przerost formy nad treścią. Procedura jaką napisałem ma kilkaset bajtów.

    Marek

  • 13. Data: 2013-10-09 20:01:21
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-10-09 18:25, NotBear pisze:

> [...]
    > stylow poprzez przydzielanie odpowiedniej klasy lub kilku, zastanawiam
    > sie czy nie korzystniejsze byloby przekazywanie zestawow regul w latwiej

    Nie bardzo załapałem? Jak miałoby to wyglądać? JSON to załadowanie i
    wykonanie (zwykle) zdalnego kodu JS. Jeśli mamy na wejściu string
    zawierający style, to jak wykorzystać JSON aby w czymś nam pomógł?

    Marek

  • 14. Data: 2013-10-09 20:05:11
    Od: "Jordan Szubert" <u...@j...us.to>

    Dnia 09-10-2013 o 20:01:21 Marek <p...@s...com> napisał(a):

    > Nie bardzo załapałem? Jak miałoby to wyglądać? JSON to załadowanie i
    > wykonanie (zwykle) zdalnego kodu JS. Jeśli mamy na wejściu string
    > zawierający style, to jak wykorzystać JSON aby w czymś nam pomógł?

    no właśnie chodzi o to, żebyś nie miał stringa, tylko JSON

    a w ogóle, to skąd bierzesz tego stringa? wygląda, że robisz coś dziwnego,
    i lepszym rozwiązaniem będzie zmienić to, co stringa generuje

    --
    Jordan Szubert

  • 15. Data: 2013-10-09 21:38:07
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-10-09 20:05, Jordan Szubert pisze:

    > a w ogóle, to skąd bierzesz tego stringa? wygląda, że robisz coś
    > dziwnego, i lepszym rozwiązaniem będzie zmienić to, co stringa generuje

    Stringa generuje mi moduł w CMS (PHP) jako wynik "głębszych przemyśleń".
    Teraz sobie uświadomiłem, że mógłbym zamiast stringa generować Object z
    odpowiednimi właściwościami i przekazywać go w tej formie (jako JSON) do
    JS na stronie WWW. Wtedy zamiast parsować string, zrobiłbym
    przekopiowanie właściwości obiektu do obiektu style.

    Czy tak to być zrobił?

    Marek

  • 16. Data: 2013-10-09 22:12:54
    Od: Marek <p...@s...com>

    Tak na marginesie... znalazłem jak inlineowe style za pomocą stringu
    budować:

    document.getElementById("p1").style.cssText=string

    :-)

  • 17. Data: 2013-10-10 05:02:39
    Od: u...@d...invalid

    W dniu 2013-10-09 19:56, Marek pisze:

> [...]
    > krzyż, to ok. Przy większych realizacjach, często odwiedzanych to
    > przerost formy nad treścią. Procedura jaką napisałem ma kilkaset bajtów.

    Z pewnością Twoje rozwiązanie jest bardziej wydajne, ale czasem warto
    przedłożyć nad prostotę. Co do jQuery to 34kb (compressed), no a
    przeglądarki przecież to trzymają w cache, więc imo nie problem.
    Zresztą... teraz ciężko znaleźć duży serwis nie używający jQuery. Nawet
    wiele środowisk (w tym VS) domyślnie linkują skrypty jQuerowe.

  • 18. Data: 2013-10-10 08:29:59
    Od: Neevor <p...@n...ru>

    Marek wrote:

    > Czy jest możliwość modyfikowania atrybutu inline'owego style poprzez
    > podanie tekstu? Mam na myśli coś takiego:
    >
    > var dodatkowyCSS="color:red; font-weight: 400";
    >
    > element.style+=dodatkowyCSS;
    >
    > Modyfikowanie poprzez element.style.styl=wartość jest dość kłopotliwe
    > gdyż musiałbym w dość skomplikowany sposób przetwarzać zmienną dodatkowyCSS.

    jQuery...
    $this= $('[style]:visible').eq(0);
    console.log($this.attr('style'));
    $this.attr('style',
    $this.attr('style')+'background-color:red;font-size:
    24px;');
    console.log($this.attr('style'));

    pokazuje na konsoli...
    line-height:36px;
    line-height:36px;background-color:red;font-size:24px
    ;
    --
    GCA/ED d s+:++ a C++ ULA P+++ L+ E--- W+++ N+++ o+ K- w+++ O+ M+ V-
    PS PE++ Y-- PGP- t-- 5-- X+ !tv R b+ DI-- D+ G e++ h--- r+++ z+++*

  • 19. Data: 2013-10-10 08:59:36
    Od: Neevor <p...@n...ru>

    Marek wrote:

    > Czy jest możliwość modyfikowania atrybutu inline'owego style poprzez
    > podanie tekstu? Mam na myśli coś takiego:

    chyba nie chce mi się pracować ;)
    jQueryUI widgetFactory
    pisany z głowy czyli z niczego i nie testowany ;P

    var styleWizard={
    _init: function(){
    var tmp=this.element.attr('style').split(';');
    for(var i=0; i<tmp.length; i++){
    var sv=tmp[i].split('=');
    this.options.styles.push( {name: sv[0], value: sv[1]} );
    }
    },
    _getStyle: function(name, idxOnly){
    for(var i=0; i<this.options.styles.length; i++)
    if(this.options.styles[i][name]==name)
    return idxOnly?i:this.options.styles[i];
    return undefined;
    },
    _assignStyles: function(){
    var stylestr='';
    for(var i=0; i<this.options.styles.length; i++)
    stylestr += this.options.styles[i]['name']+':
    '+this.options.styles[i]['value']+';';
    this.element.attr('style', stylestr);
    },
    getStyle: function(name){
    return this._getStyle(name, false)['value'];
    },
    setStyle: function(name, value){
    var idx=this._getStyle(name, true);
    if(typeof idx === 'undefined')
    this.options.styles.push( {name: name, value: value} );
    else
    this.options.styles[idx]['name']= value;
    this._assignStyles();
    },
    setStyleStr: function(str){
    var tmp=style.split(';');
    for(var i=0; i<tmp.length; i++){
    var sv=tmp[i].split('=');
    this.setStyle(sv[0], sv[1]);
    }
    }
    }

    $.widget('neevor.styleWizard', styleWizard);

    Pomijam sensowność takiego rozwiązania w jQuery skoro jest $elem.css()
    ale co tam, wszystko jest lepsze od pracy c'nie ;P
    --
    GCA/ED d s+:++ a C++ ULA P+++ L+ E--- W+++ N+++ o+ K- w+++ O+ M+ V-
    PS PE++ Y-- PGP- t-- 5-- X+ !tv R b+ DI-- D+ G e++ h--- r+++ z+++*

  • 20. Data: 2013-10-10 09:04:02
    Od: Neevor <p...@n...ru>

    Neevor wrote:

    powinno być oczywiście

    przydałaby się jeszcze funkcja do usuwania stylu
    ale to już sobie sam dopiszesz
    --
    GCA/ED d s+:++ a C++ ULA P+++ L+ E--- W+++ N+++ o+ K- w+++ O+ M+ V-
    PS PE++ Y-- PGP- t-- 5-- X+ !tv R b+ DI-- D+ G e++ h--- r+++ z+++*