  • 11. Data: 2022-08-06 17:35:00
    Temat: Re: Jadę i słucham DAB
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 6 Aug 2022 12:25:58 +0200, Adam

    > Niestety, Mitsubishi poszło w zintegrowany system Rockford Fosgate.
    > Oprócz tego, że (w seryjnym Outladerze III ;2014) część rzeczy masz w
    > jednostce centralnej, odbiornik DAB jest za schowkiem pod prawym słupkiem
    > A, natomiast wzmacniacze są pod fotelem kierowcy,

    Nie wiem po co mi to wymieniasz, ja o tym wszystkim wiem.

    > to dodatkowo jednostka
    > centralna pokazuje stan naładowania akumulatorów, aktualne parametry
    > silnika spalinowego i silników elektrycznych, stan klimatyzacji, statystyki
    > i historie ładowania i zużycia prądu.

    I jest to generalnie na szczaw potrzebne. Szczególnie że jest coś takiego
    jak PHEV Watchdog i tam jest wielokrotnie więcej informacji niż było w
    radio, łącznie z ciśnieniem w oponach, prędkościami obrotowymi 3 silników,
    prądnicy i hgw co jeszcze.

    > Jakby tego było mało, to jeszcze z jednostki centralnej ustawiasz m.in.
    > próg włączania świateł mijania, pracę wycieraczek, działanie
    > kierunkowskazów i jeszcze sporo innych rzeczy.

    Wsystko to można ustawić w apce.

    > Więc:
    >
    > 1/
    > Bardzo ciężko jest podpiąć inne (uniwersalne)radio - trzeba dużo
    > przerabiać, potrzebne są konwertery sygnałów.
    > Są niby zestawy dedykowane na Androidzie, ale nawet jeśli się w to pójdzie,
    > to ludzie zeznają, że poszczególne funkcje nie działają, albo źle działają

    Żadne konwertery nie były mi potrzebne, wszystko działa,
    łącznie ze wzmakiem i sterowaniem z kierownicy (ba, można
    nawet przyciskom przypisać dowolne funkcje).

    > 2/
    > Tracimy sporo z ustawień oraz statystyk. Nawet probem jest z autoalarmem
    > oraz przadopodobnie nie da się zaprogramować auta (np. godziny ładowania
    > lub włączyć klimatyzacji) ze smartfona, będąc w domu.

    Oczywiście że się to wszystko da zrobić. Nie działa tylko ładowanie w
    zależności od lokalizacji (no bo działa dzięki GPS z radia a chińczyk tego
    zwyczajnie już nie ogarnął, bo nie wiedział, bo mu się nie chciało etc.).

    > Tak więc zestaw innego producenta, nawet dobra chińszczyzna za 2 tys. zł.
    > odpada.

    Moje radio z dashcamem (i kartą 64GB) kosztowało 1309 zł, z przesyłką.
    https://pl.aliexpress.com/item/4000027084661.html
    https://pl.aliexpress.com/item/32946918510.html

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2022-08-06 22:00:46
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Aug 2022 17:35:00 +0200, Myjk napisał(a):

> [...]
    > zwyczajnie już nie ogarnął, bo nie wiedział, bo mu się nie chciało etc.).

    > Moje radio z dashcamem (i kartą 64GB) kosztowało 1309 zł, z przesyłką.

    Dzięki, przyjrzę się.

    Masz jakieś dodatkowe linki z informacjami, jak to spiąć i skonfigurować?
    W swoim raczej nie będę robił, bo mam w aucie '2014 instalację (czyli
    niektóre przewody i wtyczki) z '2018, ale może jakiś inny PHEV się trafi.
    Chyba, że mi się zachce do mojego.

    On nie umie korzystać z kamery pokładowej, tylko musi mieć swoją?

    Jak z brzmieniem z głośników, o ile jesteś w stanie to ocenić?
    Jak z jakością odbioru FM i DAB?

    Pytam, bo kumpel miał stare radio Clariona i niezły zestaw głośników w
    Civic VI. Wrzucił tam Junsuna V1 Pro i dżwięk był beznadziejny w porównaniu
    do Clariona. A ja pracowałem jako elektroakustyk, więc trochę pojęcie mam.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2022-08-07 22:22:14
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.08.2022 o 23:37, Adam pisze:

    > Od zawsze mam radio w aucie. Jeszcze, jak auta nie były przygotowane na
    > radia, jak np maluchy czy duże fiaty.
    > Wolę słuchać radia, niż dźwięku silnika, aczkolwiek znam paru gości, co ich
    > jara silnik. Swego czasu nawet zestajałem silniki, przerabiałem lekko
    > wydechy, raz nawet obniżałem głowicę dla takich "napalonych".
    >
    > Jak się czasem kilka godzin dziennie spędza w jakimś aucie, to nie bardzo
    > jest co innego robić.
    > Pomijam jazdę terenową czy rajdową, bo to inny rodzaj jazdy i radio albo
    > przeszkadza, albo nie istnieje.

    Ale to se możesz mp3 słuchać a nie reklam i propagandy. Albo chociaż
    streamy z GSM. Ten DAB chyba niespecjalnie przyjmuje się. Aczkolwiek
    jesteśmy raczej na niego skazani. Swego czasu kupiłem radio z DAB by
    mieć coś takiego. Ale mało nim jeździłem i sprzedałem z radiem. W
    nowszym też nie ma fabrycznego. To samo albo i bardziej z radiami
    niesamochodowymi. Można sobie takie radio kupić, ale jest znacznie
    droższe i mało popularne. I jak na wstępie, nie wiem po co mi ono.

  • 14. Data: 2022-08-08 09:13:33
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

> [...]
    > W AM, FM czy DAB włączam sobie listę stacji i widzę, co można złapać.
    > A w streamingu albo mam tysiące stacji, wśród których ciężko znaleźć

    Dziwne, ale nie widziałem Twoich odpowiedzi wcześniejszych...

    Lepszy jest w tym, że ustawiasz sobie stację, której chcesz słuchać i
    jej słuchasz na całej trasie jeśli tylko jest internet, bo rzeczywiście
    masz rację - czasem go nie ma, ale to czasem jest znacznie mniejsze niż
    dziury w DAB.
    Co do lokalnych stacji to wiele jednak swój stream ma w przeciwieństwie
    do DAB gdzie ich nie ma wcale. Co dowodzi, że streaming jest jednak
    lepszy :)
    Pozostaje wspomniany problem ze znalezieniem, ale nie tak straszny jak
    opisujesz ;) - apka Radio Garden na przykład :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om