  • 1. Data: 2010-11-17 12:38:45
    Temat: Jak działa nagłówek max-age?
    Od: Marek <b...@e...com>

    Witam,

    Nie mam pewności czy dobrze obsługuję w/w nagłówek. Czy możecie mi w
    punktach napisać co ma się dziać gdy np. max-age=1 ?

    Jak aplikacja (strona serwera) ma się zachować gdy max-age=0 a
    przeglądarka wysłała if-modified-since=<daty utworzenia dokumentu?

    Pytam bardziej o wzajemną zależność obu tych nagłówków. W tej chwili mam
    takie zjawisko, że gdy ustawię max-age na 0 a jednocześnie
    if-modified-since=<daty utworzenia dokumentu to wysyłany jest kod 304.
    Czy max-age=0 nie powinien zabronić przeglądarce wysyłania
    if-modified-since ?

  • 2. Data: 2010-11-18 21:26:11
    Temat: Re: Jak działa nagłówek max-age?
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Wed, 17 Nov 2010 12:38:45 -0000, Marek <b...@e...com> wrote:

    > Nie mam pewności czy dobrze obsługuję w/w nagłówek. Czy możecie mi w
    > punktach napisać co ma się dziać gdy np. max-age=1 ?

    Dokument w cache ma żyć 1 sekundę. Po 1 sekundzie uznawany jest za
    nieaktualny i przeglądarka będzie wysyłała zapytanie do serwera.

    > Jak aplikacja (strona serwera) ma się zachować gdy max-age=0

    Tak samo jak z no-cache

    > a przeglądarka wysłała if-modified-since=<daty utworzenia dokumentu?

    Nie potrzeba do tego max-age. I tak wyśle. max-age oznacza przez ile
    sekund przeglądarka nie musi nic nigdzie wysyłać.

    > Czy max-age=0 nie powinien zabronić przeglądarce wysyłania
    > if-modified-since ?

    Nie da się przeglądarce zabronić wysyłania if-modified-since. Możesz to
    najwyżej zignorować (albo zepsuć nigdy nie podając last-modified).

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 3. Data: 2010-11-19 10:41:32
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-11-18 22:26, porneL pisze:
    > On Wed, 17 Nov 2010 12:38:45 -0000, Marek <b...@e...com> wrote:
    >
    > Nie da się przeglądarce zabronić wysyłania if-modified-since. Możesz to
    > najwyżej zignorować (albo zepsuć nigdy nie podając last-modified).

    Czyli w zasadzie dobrze interpretowałem ten nagłówek. No to teraz mam
    ciekawszy problem. Mianowicie sytuacja jest następująca:

    - dokument w CMS został zmodyfikowany 2 dni temu i w związku z tym w
    last-modified wysyła tą datę
    - chcemy aby, załóżmy do rozważań, po 100 sekundach dokument został
    odświeżony przez przeglądarkę więc wysyłamy max-age: 100
    - Firefox wysyła do CMS if-modified-since z datą 2 dni wstecz i nie
    sposób jest dowiedzieć się z tego nagłówka po stronie CMS, że max-age
    był ustawiony na 100 i że w konsekwencji należy wysłać status 200
    zamiast 304.

    Jak w związku z tym dowiedzieć się po stronie CMS, że minęło już te 100
    sekund od pobrania skoro przeglądarka nie informuje o tym?

    Rezygnacja z last-modified (chyba) nie wchodzi w grę bo z tego co
    pamiętam, w którejś z przeglądarek dokument przestaje być cache'owany.
    Dawno temu przerabiałem zarządzenia cach'em i już zatarły mi się w
    pamięci te niuanse.

  • 4. Data: 2010-11-19 12:59:42
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-11-19 11:41, Marek wrote:
    > - chcemy aby, załóżmy do rozważań, po 100 sekundach dokument został
    > odświeżony przez przeglądarkę więc wysyłamy max-age: 100

    Użyj Expires.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 5. Data: 2010-11-19 14:56:59
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-11-19 13:59, Paweł Piskorz pisze:

    > Użyj Expires.

    Ten nagłówek nie nadaje się gdyż wyznacza on datę bezwzględną. Tymczasem
    tu chodzi o czas względny: liczony od momentu pobrania strony przez
    przeglądarkę. Strona po 100 sekundach od momentu załadowania powinna
    wygasnąć. Przed tym okresem F5 w przeglądarce powinno skutkować kodem
    304, po nim: kodem 200.

  • 6. Data: 2010-11-19 17:06:18
    Od: "gefek" <t...@s...wp.pl>

    In news:news:ic5k94$uhh$1@news.net.icm.edu.pl, Marek wrote:
> [...]
    > którejś z przeglądarek dokument przestaje być cache'owany. Dawno temu
    > przerabiałem zarządzenia cach'em i już zatarły mi się w pamięci te niuanse.

    Ale nie powinno Cię interesować jaki max-age był ustawiony. Jeśli dostajesz
    request z nagłówkiem if-modified-since, powinieneś wysłać 304 jeśli nie było
    modyfikacji od tej daty/godziny, lub 200 jeśli takie modyfikacje były.
    --
    Grzesiek

  • 7. Data: 2010-11-19 18:09:42
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-11-19 15:56, Marek wrote:

    > Ten nagłówek nie nadaje się gdyż wyznacza on datę bezwzględną.

    Nie wiem w czym go ustawiasz, ale na prawdę nie jest tak trudno dodać
    100 sekund do bieżącej daty.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 8. Data: 2010-11-19 18:49:11
    Od: Marek <b...@e...com>

    W dniu 2010-11-19 18:06, gefek pisze:

> [...]
    > dostajesz request z nagłówkiem if-modified-since, powinieneś wysłać 304
    > jeśli nie było modyfikacji od tej daty/godziny, lub 200 jeśli takie

    No właśnie i tu się problem zasadza... Wysyłam nagłówki do firefoxa
    takie jak opisałem: czyli data modyfikacji załóżmy 2 dni temu
    (last-modified) i max-age: 100. Załóżmy, że ktoś wchodzi na stronę.
    Następuje jej odczyt z kodem 200. Zamykamy przeglądarkę i otwieramy ją
    po 100 sekundach na tejże stronie. No i co się dzieje? Firefox wysyła do
    serwera If-Modified-Since z datą sprzed 2 dni. Serwer wysyła zatem 304 -
    i to byłoby ok przed upływem tych 100 sekund. Tymczasem w tych
    okolicznościach spodziewalibyśmy się 200. Prawda? Nagłówek max-age: 100
    został olany przez przeglądarkę. Kompletnie nic z nim nie zrobiła. Nie
    dała znać serwerowi, że czas na aktualną wersję dokumentu.

  • 9. Data: 2010-11-19 18:53:12
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 19 Nov 2010 10:41:32 -0000, Marek <b...@e...com> wrote:

> [...]
    > sposób jest dowiedzieć się z tego nagłówka po stronie CMS, że max-age
    > był ustawiony na 100 i że w konsekwencji należy wysłać status 200

    Tu ci się coś pomieszało. Nie musisz znać wartości z max-age. Odczytaj
    datę z przysłaną w If-modified-since i jeżeli znana tobie aktualna data
    ostatniej zmiany dokumentu jest nowsza, to 200, a jak nie, to 304. I tyle.

    > Jak w związku z tym dowiedzieć się po stronie CMS, że minęło już te 100
    > sekund od pobrania skoro przeglądarka nie informuje o tym?

    Informuje cię o tym wykonując zapytanie(przed upływem 100 sekund po prostu
    nie wykona zapytania).

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 10. Data: 2010-11-19 18:56:29
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 19 Nov 2010 18:49:11 -0000, Marek <b...@e...com> wrote:

> [...]
    > został olany przez przeglądarkę. Kompletnie nic z nim nie zrobiła. Nie
    > dała znać serwerowi, że czas na aktualną wersję dokumentu.

    Jeżeli dokument został zmodyfikowany 2 dni temu, to jest taki sam teraz
    jak i 100 sekund temu.

    Jeżeli przeglądarka ma dokument z datą sprzed 2ch dni, a ty go
    zmodyfikowałeś wczoraj, to zauważysz, że musisz wysłać nowy.

    Chyba, że wysyłasz zupełnie fikcyjny last-modified. Wtedy to twój
    problem...

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");