  • 1. Data: 2010-11-14 18:09:11
    Temat: javascript pliki z serwera w utf-8 i krzaki na stronie
    Od: bobas <b...@o...pl>

    Witam

    Udaje mi się pobierać pliki z serwera localhost (pod Windows Nginx). I
    co mnie szokuje, to jest problem :( Plik index.html mam w utf-8
    (kodowanie i deklaracja w nagłówku), pliki które pobieram mają
    rozszerzenie .txt i kodowanie w utf-8 bez BOM, a ich zawartością są
    fragmenty strony html (czyli tagi i zwykły kod html, ale bez tagów

    Nie wiem czy problem leży w konfiguracji serwera (prawie domyślna), czy
    może powinienem użyć jakiejś funkcji javascript do zdekodowania tekstu w
    utf-8?