  • 11. Data: 2022-04-13 12:59:16
    Temat: Re: Jak ograniczyć popyt na Putinowską ropę
    Od: K <n...@e...com>

    On 13/04/2022 10:52, ii wrote:
> [...]
    ,paliwo-vat-obnizka-akcyza-rosyjska-ropa-komunikacja
    -miejska-surowce.html

> [...]
    >
    > Normalnie za transport płaci się a nie rozdaje cudze pieniądze, tutaj
    > pieniądze podatników. Gdyby dzień wolności podatkowej nie przypadał w
    > większości krajów na środek roku tylko na jego początek to każdego
    > byłoby stać na wydanie 50 euro/miesiąc. Generalnie statystycznego
    > ludzika i tak stać.
    >
    > Wystarczy chcieć dostać się poza miasto i okazuje się, że te programy za
    > pieniądze wszystkich podatników w ogóle nie działają. Że ich okradziono
    > i muszą sobie kupić własny samochód by normalnie funkcjonować.
    >
    > Zawsze ktoś jest frajerem i wierzy w różne głupoty.

    Poruszasz jeden problem, a za chwile przeskakujesz do nastepnego.
    Oczywiscie, ze KZ w jednych krajach dziala lepiej. Niemcy rope moga
    kupowac z innych kierunkow i tyle. Polskie rafinerie sa w stanie
    przyjmowac i przerabiac rope z dowolnego kierunku to czemu Niemcy nie
    moga? Obecnie problemem jest cena barylki i marza na stacjach, a nie ze
    ta ropa jest z Rosji.

  • 12. Data: 2022-04-13 13:01:41
    Od: K <n...@e...com>

    On 13/04/2022 10:56, ii wrote:

    ,paliwo-vat-obnizka-akcyza-rosyjska-ropa-komunikacja
    -miejska-surowce.html

    > I używać gazu z zapalniczki? :-)

    wg. zapowiedzi EU, ta chce ograniczyc zuzycie/zakup rosyjskiego gazu o
    2/3 do konca 2022. Nie wiem czy sie orientujesz ale gaz mozna tez
    kupowac z innych kierunkow, mozna go nawet dostarczyc statkiem.

  • 13. Data: 2022-04-13 14:24:14
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.04.2022 o 12:59, K pisze:

    ,paliwo-vat-obnizka-akcyza-rosyjska-ropa-komunikacja
    -miejska-surowce.html

    > Poruszasz jeden problem, a za chwile przeskakujesz do nastepnego.

    Jak czegoś nie ogarniasz to pytaj.

> [...]
    > przyjmowac i przerabiac rope z dowolnego kierunku to czemu Niemcy nie
    > moga? Obecnie problemem jest cena barylki i marza na stacjach, a nie ze

    No to mówię, że to jest niemieckie 500+ a dokładniej 100euro+

  • 14. Data: 2022-04-13 14:24:44
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.04.2022 o 13:01, K pisze:

> [...]
    > 2/3 do konca 2022. Nie wiem czy sie orientujesz ale gaz mozna tez
    > kupowac z innych kierunkow, mozna go nawet dostarczyc statkiem.

    I myślisz czemu braliśmy z Rosji?

  • 15. Data: 2022-04-13 14:37:00
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, ii.
    On 13.04.2022 14:24 you wrote:

    > I myślisz czemu braliśmy z Rosji?

    Słowa klucz: take or pay

    --
    Pete

  • 16. Data: 2022-04-13 14:57:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ii" napisał w wiadomości grup
    W dniu 13.04.2022 o 10:53, T. pisze:
> [...]
    -miejska-surowce.html

    >Za komuny telewizor w pewexie kosztował 3x więcej niż w polskim

    Jesli nie wiecej.

    >Tylko, że te z pewexu dotąd działają a Elektrony czy Heliosy dawno
    >przestały wyświetlać cokolwiek.

    Nie bylbym taki pewny.
    Kineskopowe TV załatwiła cyfryzacja, stare przestały działac.

    Elektrony czy Heliosy byly srednio dobre. Ale wiadomo tez było, jak
    naprawic.
    Wiec naprawy byly tanie.

    A te zachodnie czy wschodnie TV tez sie psuly.
    Z reguly po wielu latach, ale jednak.

    J.

  • 17. Data: 2022-04-13 15:18:20
    Od: K <n...@e...com>

    On 13/04/2022 13:24, ii wrote:

    ,paliwo-vat-obnizka-akcyza-rosyjska-ropa-komunikacja
    -miejska-surowce.html

    > I myślisz czemu braliśmy z Rosji?

    Bo mielismy umowy. Bo bylo najwygodniej majac juz infrastrukture do odbioru.

  • 18. Data: 2022-04-13 17:47:56
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.04.2022 o 14:57, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ii"  napisał w wiadomości grup
    ,paliwo-vat-obnizka-akcyza-rosyjska-ropa-komunikacja
    -miejska-surowce.html

    > Jesli nie wiecej.

    No, te najtańsze. W każdym razie takie szacunki miałem jak już było
    lepiej i wystarczyło 3 doby stać za telewizorem :-) że zamiast tego
    stania można iść do pewexu po lepszy. No ale wtedy nie było jasne, że
    jest istotnie lepszy. To wyszło po jakimś czasie użytkowania kiedy
    kineskop zmienił kolory.

    > Nie bylbym taki pewny.
    > Kineskopowe TV załatwiła cyfryzacja, stare przestały działac.

    Ale czemu? To chyba nadal odbiera. Tyle, że nie chcemy już używać.

    > Elektrony czy Heliosy byly srednio dobre. Ale wiadomo tez było, jak
    > naprawic.
    > Wiec naprawy byly tanie.

    No ja nie wiem, ja mówię o kinskopie. Tego nie było sensu wymieniać.

    > A te zachodnie czy wschodnie TV tez sie psuly.
    > Z reguly po wielu latach, ale jednak.

    Ok

  • 19. Data: 2022-04-13 17:51:53
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.04.2022 o 15:18, K pisze:

    ,paliwo-vat-obnizka-akcyza-rosyjska-ropa-komunikacja
    -miejska-surowce.html

    > Bo mielismy umowy. Bo bylo najwygodniej majac juz infrastrukture do
    > odbioru.

    I co, teraz zmienisz umowy na gorsze i zbudujesz infrę na drugi koniec
    świata? Niemcy sobie przez nas biorą a my w drugą czy nie wiem gdzie tam?

  • 20. Data: 2022-04-13 20:58:27
    Od: K <n...@e...com>

    On 13/04/2022 16:51, ii wrote:

> [...]
    >
    > I co, teraz zmienisz umowy na gorsze i zbudujesz infrę na drugi koniec
    > świata? Niemcy sobie przez nas biorą a my w drugą czy nie wiem gdzie tam?

    Nie wiem czy na gorsze, a zadnej infrastruktury budowac nie trzeba bo
    ona juz istnieje. Rope i gaz kupujemy juz teraz z innych kierunkow i
    odbieramy w portach, zaraz ma byc gotowy rurociag do Norwegii o ile juz
    nie jest. Niemcy tez juz zaczeli dywersyfikacje dostaw. Poza tym
    bogatsza czesc Europy ma atom i lepiej zorganizowane OZE. W takim jukeju
    chyba od 2025 kazdy nowo wybdowany dom ma miec pompe ciepla zamiast
    pieca gazowego. Juz teraz kilku deweloperow w standardzie montuje solary
    na dachu. Wiec tego gazu bedzie potrzeba coraz mniej, ropy tez bo sie za
    20 lat transport przestawi na elektryczny.