  • 1. Data: 2022-04-12 19:46:09
    Temat: Jak ograniczyć popyt na Putinowską ropę
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Jak ktoś słusznie zauważył - obniżanie podatków działa propopytowo.
    https://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/8394336
    ,paliwo-vat-obnizka-akcyza-rosyjska-ropa-komunikacja
    -miejska-surowce.html

  • 2. Data: 2022-04-12 20:57:53
    Temat: Re: Jak ograniczyć popyt na Putinowską ropę
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 12.04.2022 o 19:46, Poldek pisze:

    > Jak ktoś słusznie zauważył - obniżanie podatków działa propopytowo.
    > https://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/8394336
    ,paliwo-vat-obnizka-akcyza-rosyjska-ropa-komunikacja
    -miejska-surowce.html

    Czyli nie obniżać w niemczech stawek za komunikację przymusową.

    Avast.

  • 3. Data: 2022-04-12 21:16:21
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > https://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/8394336
    ,paliwo-vat-obnizka-akcyza-rosyjska-ropa-komunikacja

    "O konieczności zmniejszenia zużycia ropy dyskutuje się teraz w całej
    Europie. Do tego ma przybliżać m.in. rewolucyjne posunięcie, które
    zaproponował właśnie rząd w Niemczech. Już 1 maja chce wdrożyć tani
    wspólny bilet na lokalny transport publiczny - komunikację miejską,
    pociągi i autobusy regionalne."

    Co przeszkadzało robić to od dawna?

    "Podróżowanie przez miesiąc ma kosztować 9 euro, czyli w przeliczeniu
    ok. 42 zł. Teraz za bilet miesięczny na regionalną komunikację w
    zależności od rejonu kraju trzeba zapłacić od ok. 50 do niemal 100 euro."

    Co to jest 50..100 euro na miesiąc dla Europejczyka? Bzdety.

  • 4. Data: 2022-04-13 10:00:31
    Od: K <n...@e...com>

    On 12/04/2022 20:16, ii wrote:

> [...]
    > zależności od rejonu kraju trzeba zapłacić od ok. 50 do niemal 100 euro."
    >
    > Co to jest 50..100 euro na miesiąc dla Europejczyka? Bzdety.

    Skad w ogole pomysl, ze w starej UE kazdy jest milionerem i nie ma dla
    niego roznicy czy na bilet miesieczny wyda 9 czy 100 Euro? Tam sa tak
    samo jak w Polsce ludzie, ktorzy zarabiaja malo.

  • 5. Data: 2022-04-13 10:53:30
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2022-04-12 o 19:46, Poldek pisze:

    > Jak ktoś słusznie zauważył - obniżanie podatków działa propopytowo.
    > https://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/8394336
    ,paliwo-vat-obnizka-akcyza-rosyjska-ropa-komunikacja
    -miejska-surowce.html

    Wystarczy wprowadzić akcyzę rzędu 200% i już część ludzi zrezygnuje z
    samochodu.
    T.

  • 6. Data: 2022-04-13 10:57:24
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > https://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/8394336
    ,paliwo-vat-obnizka-akcyza-rosyjska-ropa-komunikacja

    Polscy eksperci: Niemcy powinni zrobić to co my - zrezygnować z ruskiego
    gazu.
    T.

  • 7. Data: 2022-04-13 11:32:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    >Jak ktoś słusznie zauważył - obniżanie podatków działa propopytowo.
    >https://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/839433
    6,paliwo-vat-obnizka-akcyza-rosyjska-ropa-komunikacj
    a-miejska-surowce.html

    No i slusznie.
    W ramach sankcji rząd powinien namawiac
    "nie finansuj Putina, pojedz tramwajem lub rowerem".

    Unia moglaby cło importowe wprowadzic. np 20%.
    Takie, aby Putin musial dac rabat, bo inaczej to ropa z innych krajów
    tansza.

    Albo Unia robi embargo, a USA naciska na Chiny i indie ... bierzcie z
    Rosji, ale po 30$ za barylke, nie wiecej, bo inaczej i wam zrobimy
    sankcje ..

    J.

  • 8. Data: 2022-04-13 11:52:24
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.04.2022 o 10:00, K pisze:

> [...]
    > niego roznicy czy na bilet miesieczny wyda 9 czy 100 Euro? Tam sa tak
    > samo jak w Polsce ludzie, ktorzy zarabiaja malo.

    Królów noszono, nic nie płacili. O to chodzi by gawiedź zamieniła się z
    królem na miejsce? Czy tylko żebram ma się z nim zamienić. Ja powiem o
    co chodzi.

    Normalnie za transport płaci się a nie rozdaje cudze pieniądze, tutaj
    pieniądze podatników. Gdyby dzień wolności podatkowej nie przypadał w
    większości krajów na środek roku tylko na jego początek to każdego
    byłoby stać na wydanie 50 euro/miesiąc. Generalnie statystycznego
    ludzika i tak stać.

    Wystarczy chcieć dostać się poza miasto i okazuje się, że te programy za
    pieniądze wszystkich podatników w ogóle nie działają. Że ich okradziono
    i muszą sobie kupić własny samochód by normalnie funkcjonować.

    Zawsze ktoś jest frajerem i wierzy w różne głupoty.

  • 9. Data: 2022-04-13 11:55:59
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.04.2022 o 10:53, T. pisze:

> [...]
    -miejska-surowce.html

    > Wystarczy wprowadzić akcyzę rzędu 200% i już część ludzi zrezygnuje z

    Za komuny telewizor w pewexie kosztował 3x więcej niż w polskim sklepie.
    Tylko, że te z pewexu dotąd działają a Elektrony czy Heliosy dawno
    przestały wyświetlać cokolwiek.

  • 10. Data: 2022-04-13 11:56:26
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 13.04.2022 o 10:57, T. pisze:

> [...]
    -miejska-surowce.html

    > Polscy eksperci: Niemcy powinni zrobić to co my - zrezygnować z ruskiego

    I używać gazu z zapalniczki? :-)