  • 1. Data: 2020-10-01 12:09:48
    Temat: Jak pomierzyc baterie CR2032 ?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pomieszało się trochę baterii CR 2032 nowych z używanymi.
    Jak odsiać nowe od nienadających się do dalszego użycia i od takich, co jeszcze
    trochę by mogły?
    Pomiar woltomierzem z prostego taniego multimetru nie daje znaczących różnic.

  • 2. Data: 2020-10-01 16:05:16
    Temat: Re: Jak pomierzyc baterie CR2032 ?
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > Jak odsiać nowe od nienadających się do dalszego użycia i od takich, co
    > jeszcze trochę by mogły?
    > Pomiar woltomierzem z prostego taniego multimetru nie daje znaczących
    > różnic.

    Na czas pomiaru obciążyć rezystorem o wartości kilkudziesięciu omów (lub
    czymkolwiek innym o rezystancji tego rzędu).

  • 3. Data: 2020-10-01 16:08:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >co jeszcze trochę by mogły?
    >Pomiar woltomierzem z prostego taniego multimetru nie daje znaczących

    IMO daje - nowe maja 3.3V, stare 3.0 lub mniej ...

    J.

  • 4. Data: 2020-10-01 17:42:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-10-01 o 16:05, stary grzyb pisze:

    > Na czas pomiaru obciążyć rezystorem o wartości kilkudziesięciu omów (lub
    > czymkolwiek innym o rezystancji tego rzędu).
    To co najmniej o rząd za mały opór, wystarczy obciążyć 10-20mA i już
    będą znaczące róznice, dla 10mA to około 300om.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2020-10-01 18:33:27
    Temat: Re: (OT) Jak pomierzyc baterie CR2032 ?
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-10-01 17:42, Janusz wrote:

    > To co najmniej o rząd za mały opór, wystarczy obciążyć 10-20mA i już
    > będą znaczące róznice, dla 10mA to około 300om.

    Dawno, dawno temu, w głębokim PRL-u
    "pan kioskarz" lub "kioskarka"
    mieli żaróweczkę w oprawce z blaszkami
    regulowanymi o odpowiednim kształcie
    i sprawdzali sprzedawane baterie.

    W.

  • 6. Data: 2020-10-02 16:13:57
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Dawno, dawno temu, w głębokim PRL-u
    > "pan kioskarz" lub "kioskarka"
    > mieli żaróweczkę w oprawce z blaszkami
    > regulowanymi o odpowiednim kształcie
    > i sprawdzali sprzedawane baterie.

    I to jest bardzo prosta i bardzo skuteczna metoda. Ja do sprawdzania
    baterii (co prawda 1,5 V i 1,2 V) stosuję silniczek wyciągnięty z
    golarki. Dobra - zapieprza jak głupi, średnia - no kręci się, słaba -
    ledwo rusza. Jak nie ruszy, to w kubeł (znaczy się do pojemnika
    specjalnego).

    --
    Grzexs

  • 7. Data: 2020-10-04 15:45:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na miejscu nie ma rezystorów ani żaróweczek, są tylko te baterie i tani multimetr
    uniwersalny.
    Może mierzyć prąd zwarcia, albo omomierzem?

    -----

  • 8. Data: 2020-10-11 20:51:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-10-01 o 18:33, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Dawno, dawno temu, w głębokim PRL-u
> [...]

    Ale w dzisiejszych czasach jak się nie da wygooglać lub wyyoutubować
    informacji czy bateria jest sprawna to znaczy, że jest to problem
    nierozwiązywalny ;)

  • 9. Data: 2020-10-11 21:31:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-10-04 o 15:45, ąćęłńóśźż pisze:
    > Na miejscu nie ma rezystorów ani żaróweczek, są tylko te baterie i tani
    > multimetr uniwersalny.
    > Może mierzyć prąd zwarcia,
    Zwarcia zniszczą dobre baterie.

    >albo omomierzem?
    Tak nic nie zmierzy bo wtedy miernik jest sam źródłem prądu.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2020-10-11 22:27:15
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 11.10.2020 o 20:51, Uzytkownik pisze:

    > Ale w dzisiejszych czasach jak się nie da wygooglać lub wyyoutubować
    > informacji czy bateria jest sprawna to znaczy, że jest to problem
    > nierozwiązywalny ;)

    Baterie litowe CR3032 mają wydajność 10-30mA więc proponuję mierzyć
    napięcie przy obciążeniu 100-300R.

    --
    pzdr, j.r.