  • 1. Data: 2020-08-27 12:13:41
    Temat: Jak preparuja wieksza pojemnosc pamieci flash?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Zakupiłem kartę 128 GB, nominalnie 100 MB/s odczyt, 90 MB/s zapis.
    Sformatowałem SDFormaterem (ale szybki format) podało te 128 GB.
    Zacząłem mieć wątpliwości co do oryginalności już po rozpakowaniu, bo na odwrocie
    karty rzekomo 128 GB uSD nadruk: MMC32G
    Z testów wyszedł odczyt 17-19 MB/s, zapis 11-13 MB/s, więc mnie ponownie tknęło i
    zapuściłem H2testW wynik: karta ma 31 GB, wszystko
    powyżej 31 GB utarta danych.
    Pytanie:
    Jak sprzedawcy preparują takie oszukane pamięci flash, że przy formatowaniu wychodzi
    ta nieprawdziwa większa pojemność?
    Dlaczego SDFormater nie wykrywa fałszywej pojemności (przy szybkim formatowaniu)?

  • 2. Data: 2020-08-27 13:10:19
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 27 Aug 2020 12:13:41 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5f478755$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    od ąćęłńóśźż <...@...pl> :
> [...]
    ta nieprawdziwa większa pojemność?
    >Dlaczego SDFormater nie wykrywa fałszywej pojemności (przy szybkim formatowaniu)?

    Mają dostęp do firmowego oprogramowania, stosowanego przy produkcji kart.
    ChipGenius a potem flashboot.ru i wyszukanie oprogramowania, nie wszystko znajdziesz.

  • 3. Data: 2020-08-31 08:52:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy taką kartę SDHC 32GB spreparowaną przez sprzedawcę do rzekomo SDXC 128GB i
    widzianą przez Win jako te 128GB można z powrotem
    przywrócić do użytku z jej uczciwymi 32GB?

    -----

  • 4. Data: 2020-08-31 10:03:02
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 31 Aug 2020 08:52:40 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5f4c9e39$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    od ąćęłńóśźż <...@...pl> :
    >Czy taką kartę SDHC 32GB spreparowaną przez sprzedawcę do rzekomo SDXC 128GB i
    widzianą przez Win jako te 128GB można z powrotem
    >przywrócić do użytku z jej uczciwymi 32GB?

    Zapewne można, jeśli ChipGenius ją rozpozna.
    https://www.usbdev.ru/files/chipgenius/
    Można też ograniczyć wielkość partycji.

  • 5. Data: 2020-08-31 10:12:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czytam net i widzę m.in. że przy niektórych próbach naprawy:
    Komputer powinien widzieć kartę, a nie czytnik.
    A są i takie i takie czytniki.
    U mnie Win widzi czytnik Transcend a nie kartę w nim, ale za to widzi kartę w
    czytniku Kingston, a nie czytnik.
    No i jeszcze na dodatek przy karcie microSD może widzieć przejściówkę/adapter
    (może?).
    Na razie zapuściłem diskpart -> clean all, ciekawe jak głęboko wyzeruje.
    Słyszałem o sposobie, żeby wyjąc dysk twardy z kompa, włożyć w niego oszukany nośnik
    i spróbować na tym oszukanym nośniku
    zainstalować Windows z płyty, to Win sobie poradzi:
    https://flashchiptech.wordpress.com/2011/07/13/fixin
    g-fake-sd-sdhc-cards-is-it-possible-what-are-the-pro
    blems-and-challenges-what-software-to-use-to-test-fo
    r-flash-memory-fake-chips-is-there-a-free-download-t
    o-check-flash-drives-and-memory-car/

  • 6. Data: 2020-08-31 11:36:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Windows 10 [Defender] nie pozwala:

    Removed or restored
    Trojan: Script/Wacatac.C!ml
    Severe
    2020-08-31 11:29
    Trojan
    This program is dangerous and executes commands from an attacker.
    Affected items:
    file: C:\Users\.....\AppData\Local\Temp\in503B81E5\66FF5A3
    D_stp.dat.tmp

    www.microsoft.com/en-us/wdsi/threats/malware-encyclo
    pedia-description?name=Trojan%3aScript%2fWacatac.C!m
    l&threatid=2147749377

    -----

  • 7. Data: 2020-08-31 12:39:18
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 31 Aug 2020 11:36:55 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5f4cc4b9$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    od ąćęłńóśźż <...@...pl> :
> [...]
    D_stp.dat.tmp

    >www.microsoft.com/en-us/wdsi/threats/malware-encycl
    opedia-description?name=Trojan%3aScript%2fWacatac.C!

    Zassij starszą wersję, w nowej faktycznie coś AV wykrywa, ale po odpaleniu nic się
    nie
    dzieje.

  • 8. Data: 2020-08-31 13:47:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    THX, wersja portable ze strony polskiej nie pyszczy pod Win 10.
    Niestety ChipGenius odmiennie niż Windows 10 widzi mój czytnik (Kingston MobileLite
    G4 na układzie Realteka) wpięty w port USB, a
    nie kartę microSD w czytniku:

    Device Type: Mass Storage Device
    Protocal Version: USB 2.10 <- Hint: This device can run faster when plugged to a
    USB3.0 port
    Current Speed: High Speed
    Max Current: 500mA
    USB Device ID: VID = 0BDA PID = 0326
    Serial Number: 201404081410
    Device Vendor: Realtek
    Device Name: USB3.0 Card Reader
    Device Revision: 1124
    Manufacturer: Generic-
    Product Model: USB3.0 CRW -SD
    Product Revision: 1.00
    Controller Part-Number: Unknown

    Gdy microSD wkładam w adapter SD i wtedy do gniazda SD w lapku, podobnie Win widzi
    adapter a nie kartę.
    BTW zawsze myślałem, że adaptery kart są "przezroczyste" :-o
    A może się mylę i adaptery SD są całkowicie bierne?
    Zresztą ChipGenius i tak nie widzi kart w lapka gnieździe na pamięci flash, a jedynie
    widzi te wpięte w USB.

    A telefonem z Androidem jakoś takiej oszukanej karty nie można reaktywować?

    -----

  • 9. Data: 2020-09-04 14:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > Czy taką kartę SDHC 32GB spreparowaną przez sprzedawcę do rzekomo
    > SDXC 128GB i widzianą przez Win jako te 128GB można z powrotem
    > przywrócić do użytku z jej uczciwymi 32GB?

    Nie kombinuj tylko oddaj. Takich sprzedawców trzeba gnoic ile sie da.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.