    From: ąćęłńóśźż <...@...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Jak preparuja wieksza pojemnosc pamieci flash?
    Date: Thu, 27 Aug 2020 12:13:41 +0200

    Zakupiłem kartę 128 GB, nominalnie 100 MB/s odczyt, 90 MB/s zapis.
    Sformatowałem SDFormaterem (ale szybki format) podało te 128 GB.
    Zacząłem mieć wątpliwości co do oryginalności już po rozpakowaniu, bo na odwrocie
    karty rzekomo 128 GB uSD nadruk: MMC32G
    Z testów wyszedł odczyt 17-19 MB/s, zapis 11-13 MB/s, więc mnie ponownie tknęło i
    zapuściłem H2testW wynik: karta ma 31 GB, wszystko
    powyżej 31 GB utarta danych.
    Pytanie:
    Jak sprzedawcy preparują takie oszukane pamięci flash, że przy formatowaniu wychodzi
    ta nieprawdziwa większa pojemność?
    Dlaczego SDFormater nie wykrywa fałszywej pojemności (przy szybkim formatowaniu)?