  • 1. Data: 2009-03-07 21:44:43
    Temat: Jak sprawdzić szczelność kominka?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Jest sobie w domu kominek i ostatnio zaczyna coraz bardziej śmierdzieć
    podczas palenia. Ostatnio potrafi nawet czasami uaktywnić czujnik CO.

    Teraz pytanie - jak sprawdzić którędy spaliny dostają się do pomieszczenia?

    Tak myślę żeby do rozpalonego kominka dorzucić jakąś silnie dymiącą
    (najlepiej na kolorowo) substancję i patrzeć gdzie leci? Tylko co by to
    mogło być?

  • 2. Data: 2009-03-07 21:57:34
    Temat: Re: Jak sprawdzić szczelność kominka?
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 07 Mar 2009 22:44:43 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

> [...]
    >
    >Tak myślę żeby do rozpalonego kominka dorzucić jakąś silnie dymiącą
    >(najlepiej na kolorowo) substancję i patrzeć gdzie leci? Tylko co by to
    Czyścisz komin?
    Najlepiej wezwij kominiarza - nie jest jakoś strasznie drogi, a pomoże
    na pewno.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 3. Data: 2009-03-07 22:16:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Grzegorz Krukowski pisze:

    > Czyścisz komin?

    W sumie to nowa instalacja (2 lata), a domek rekreacyjny i szeroki komin.
    Palone jest rzadko i nie sądzę żeby się tam już zdążyła ograniczyć
    przepustowość komina.
    I o ile mi wiadomo to komin był już chyba raz czyszczony.

    No i pali się bardzo dobrze - cug jest.
    Raczej obawiam się że pękł wewnętrzny wkład i tamtędy śmierdzi.

  • 4. Data: 2009-03-07 23:59:32
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 07 Mar 2009 23:16:06 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >No i pali się bardzo dobrze - cug jest.
    >Raczej obawiam się że pękł wewnętrzny wkład i tamtędy śmierdzi.
    Idź do Castoramy i popytaj się o środek na osuszanie/oczyszczanie
    komina. Może się nazywać ,,Diavolina'' ale nie musi. Wrzuca się to do
    rozpalonego pieca, a jak to coś się pali, to tworzy żółty gryzący dym
    wchodzący w reakcję z sadzą. Przy okazji wyczyścisz trochę komin ;)
    --
    Grzegorz Krukowski