  • 1. Data: 2009-03-09 09:46:15
    Temat: NPT - w co wkręcić ?
    Od: "JaSam" <p...@o...pl>

    Witam.
    Szybkie pytanie. Mam zawór z gwintem zewnętrzym 1 1/2" NPT. Jest to gwint
    stożkowy - jak powiinny być oznaczony gwint w mufie (wewnętrzy) w który wkrecia
    się ten zawór (gwint walcowy).

    Z góry dzięki z odpowiedź.

  • 2. Data: 2009-03-09 11:45:46
    Temat: Re: NPT - w co wkręcić ?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 9 Mar, 09:46, "JaSam" <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > stożkowy - jak powiinny być oznaczony gwint w mufie (wewnętrzy) w który wkrecia

    Gwinty NPT są stożkowe i na nyplu i w mufie. Oznacza się tak samo:
    1-1/2 NPT. Możesz dodać "internal", jeśli rysunek jest na tyle
    schematyczny, że nie widać czy chodzi o wewnętrzny czy zewnętrzny.
    Konrad

  • 3. Data: 2009-03-09 16:08:35
    Od: Kazik <a...@s...ca>

    On Mar 9, 5:45 am, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > 1-1/2 NPT. Możesz dodać "internal", jeśli rysunek jest na tyle
    > schematyczny, że nie widać czy chodzi o wewnętrzny czy zewnętrzny.

    Serwus Konradzie.

    Zastanawiam sie jak w polskich normach czy tez potocznie oznacza sie
    NPT "male" and "female" (meski i zenski mi jakos nie pasuje)

    Pozdrawiam z nadal cholernie zimnej Kanady. Jaki to balwan wymyslil
    prognoze ocieplania planety. Marzne juz od polowy listopada.

    Alec

  • 4. Data: 2009-03-09 16:48:00
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 9 Mar, 16:08, Kazik <a...@s...ca> wrote:

    > Serwus Konradzie.
    >
    > Zastanawiam sie jak w polskich normach czy tez potocznie oznacza sie
    > NPT "male" and "female" (meski i zenski mi jakos nie pasuje)

    Po polsku jest wewnętrzny i zewnętrzny. Dlatego zwykle po angielsku
    mówię internal i external, co rasowych hydraulików wprawdzie razi, ale
    jest zrozumiałe. W Anglii nawet częściej używa się in/external niż (fe)
    male. Męskie i żeńskie są w Polsce raczej wtyczki elektryczne, ale
    zdarza się słyszeć o rurach- też jest zrozumiałe.

    > Pozdrawiam z nadal cholernie zimnej Kanady. Jaki to balwan wymyslil
    > prognoze ocieplania planety. Marzne juz od polowy listopada.

    U mnie żonkile, krokusy, śliwy- wszystko już kwitnie. Nie licząc
    żarnowców i wrzosów, które cały rok mają kwat. Zaczynam myśleć o
    zasadzeniu baobabu w ogródku :-)
    Konrad

  • 5. Data: 2009-03-09 18:28:37
    Od: Kazik <a...@s...ca>

    On Mar 9, 10:48 am, Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > U mnie żonkile, krokusy, śliwy- wszystko już kwitnie. Nie licząc
    > żarnowców i wrzosów, które cały rok mają kwat. Zaczynam myśleć o

    Wow!

    Wyslij z laski swojej do kolonialnych poddanych ERII troche ciepla.
    Ja tu glowkuje jak przeprowadzic badania hydrostatyczne rurociagu w
    -45 st C. Krokusy, powiadasz kwitna w Albione, cie choroba :-)

    Alec

    ps. Nie wiem skad ta kazikowa ksywa mi wyskakuje za kazdym razem.

  • 6. Data: 2009-03-09 21:42:42
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 9 Mar, 18:28, Kazik <a...@s...ca> wrote:
    > Wyslij z laski swojej do kolonialnych poddanych ERII troche ciepla.
    > Ja tu glowkuje jak przeprowadzic badania hydrostatyczne rurociagu w
    > -45 st C.

    Mocnej gorzały nakup, nie będzie problemu z utylizacją, jak
    zorganizujesz chlanie powszechne na okoliczność oddania do
    eksploatacji- ludzie będą cię czcić :-)

    > Krokusy, powiadasz kwitna w Albione, cie choroba :-)

    Stokrotki były całą zimę :-)

    Konrad

  • 7. Data: 2009-03-10 11:27:50
    Od: " Krawat" <a...@N...gazeta.pl>

    JaSam <p...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > stożkowy - jak powiinny być oznaczony gwint w mufie (wewnętrzy) w który wkrecia

    Polecam ciekawy artykuł:

    http://www.colder.com/Portals/0/pdfs/NPT.pdf