  • 1. Data: 2012-02-29 22:06:32
    Temat: Jak to jest z tym zasilaczem ?
    Od: Marek <m...@g...com>

    Kupilem zasilacz (15 euro) do mojego Power Shot A590 IS, ale nie ma
    zadnej instrukcji i nie wiem, czy podczas pracy aparatu z tym
    zasilaczem trzeba wyjac baterie, czy moga zostac w srodku ?
    Moze ktos wie ?

    Najlepiej by bylo, gdyby baterie, w tym czasie sie w aparacie
    doladowywaly...ale, czy producent byl az taki przewidujacy ???

    Marek

  • 2. Data: 2012-03-01 01:13:18
    Temat: Re: Jak to jest z tym zasilaczem ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Feb 2012, Marek wrote:

    > Kupilem zasilacz (15 euro) do mojego Power Shot A590 IS, ale nie ma
    > zadnej instrukcji i nie wiem,

    A to co jest:
    http://www.canoncompact.com/manuals/a590-manual.pdf
    ?
    (tak, to jest instrukcja do aparatu *oraz* akcesoriów!)

    > czy podczas pracy aparatu z tym
    > zasilaczem trzeba wyjac baterie, czy moga zostac w srodku ?
    > Moze ktos wie ?

    Nie wiem, ale to byłby pierwszy aparat z którym się spotkałem
    "niezdolny" do pozostawienia baterii w środku.
    Zwróć uwagę, że instrukcja nakazuje wyłączenie aparatu na
    czas wtykania kabelka - nie można wykluczyć, że jest tam
    jakiś prymitywny mechaniczny przełącznik. Strona 177.

    > Najlepiej by bylo, gdyby baterie, w tym czasie sie w aparacie
    > doladowywaly...ale, czy producent byl az taki przewidujacy ???

    Producent pisze jasno i wyraźnie, strona 36:
    "cannont be used to charge the camera batteries"

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-03-01 07:33:22
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Nie wiem, ale to byłby pierwszy aparat z którym się spotkałem
    > "niezdolny" do pozostawienia baterii w środku.

    No, są takie dziwactwa, jak np. Panasonic G3, z którego trzeba wyjąć
    akumulator, by w jego miejsce włożyć identycznie wyglądający adapter,
    którego zadaniem jest dostarczenie zasilania przez styki normalnie
    wykorzystywane przez akumulator. No i w klapce aparatu jest stosowny
    otwór (z zaślepką) na kabel :)
    Cena tego adaptera nie jest jakaś zabójcza, podobna do ceny zamiennika
    aku. To wprawdzie nieco obok tematu wątku, ale skoro już piszę na ten
    temat, to niech zostanie w archiwum, że w środku nie ma nic prócz
    przewodów. Gdyby ktoś chciał taki adapter zrobić, to wystarczy po prostu
    zmajstrować coś, co doprowadzi zasilanie do dwóch skrajnych styków
    (opisanych na akumulatorze jako + i -), środkowe pozostają wolne. No i
    zasilacz do tego może być jakiś "zamiennik" do innego systemu, dający
    8,4V i tak ze 2A (może wystarczy mniejsza wydajność prądowa, ale mam
    akurat taki 2A do Canona i Panas działa ok).
    Andrzej
    www.radom.ws