    From: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Jak to zasilić
    Date: Tue, 14 Jun 2022 20:50:02 +0100

    Dobry wieczór,

    Bawię się tym:

    https://petermobbs.wordpress.com/2015/02/06/experime
    nts-with-led-based-flash-gun-for-high-speed-photogra
    phy/

    chodzi o uzyskanie jak najkrótszego błysku.

    na chwilę obecną udało mi się zmusić 100W LED do błyskania, czas błysku
    gdzieś pomiędzy 1 a 4us, LED zasilany napięciem ok 90V. Efekty są dość
    obiecująco niestety skończyły mi się możliwości dalszego testowania bo
    nie mam zasilacza dającego wyższe napięcie, a wciąż mam kilka 100W ledów
    do popsucia.
    Wygląda że na Aliexpress przetwornica dająca 90V to absolutny max...
    Próbowałem zmajstrować jakiś boost converter (używając 555 do
    kluczowania IRF540), ale max co mi się udało uzyskać to 90V przy poborze
    ponad 1.5A ze źródła - najwyraźniej nie tędy droga.

    Podpowiedzcie, proszę, czym to zasilić - idealnie by było gdyby jakaś
    przetwornica z możliwością reguacji w zakresie 90-150V i żeby nie trzeba
    bylo brać pożyczki na zakup.

    Z góry bardzo dziękuję.

    --
    Michał