  • 1. Data: 2009-01-29 13:34:29
    Temat: RAL-NCS kolorowo mi...
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Moze troszke nie ta grupa ale mam problem z kolorami
    mam kolorek w NCS S750-2B
    a musze miec go w RAL i nic nie moge wygooglac jak to przeliczyc? dobrac?
    moze ktos ma oba wzorniki i by pomogl?

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 2. Data: 2009-01-29 16:33:10
    Temat: Re: RAL-NCS kolorowo mi...
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Moze troszke nie ta grupa ale mam problem z kolorami
    > mam kolorek w NCS S750-2B
    > a musze miec go w RAL i nic nie moge wygooglac jak to przeliczyc? dobrac?
    > moze ktos ma oba wzorniki i by pomogl?

    Spytaj może na grupie pl.comp.dtp?

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
    Nie każdy Żywiec to piwo...

  • 3. Data: 2009-01-29 22:53:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "HANA"
    > mam kolorek w NCS S750-2B
    > a musze miec go w RAL

    Szanse małe, bo RAL jest mniejszy od NCS.

    Robert

  • 4. Data: 2009-01-30 08:32:09
    Od: m...@v...pl

    On 29 Sty, 23:53, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "HANA"

    > Szanse małe, bo RAL jest mniejszy od NCS.
    >
    > Robert

    Nie ma szans. NCS to system, w którym możesz przewidzieć kolor
    pośredni znając kolory skrajne. A RAL to atlas kolorów. Są w nim tylko
    takie kolory jakie są potrzebne do konkretnych zastosowań i ich numery
    nie mają nic wspólnego z kolorymetrią. "Przeliczyć" można tylko te RAL-
    e, które się akurat "na oko" zgadzają z NCS-ami

  • 5. Data: 2009-01-31 11:13:23
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    Użytkownik <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
> [...]
    > nie mają nic wspólnego z kolorymetrią. "Przeliczyć" można tylko te RAL-
    > e, które się akurat "na oko" zgadzają z NCS-ami

    Może nie obliczyć, ale porównać wzroniki by się chyba dało? Jakiś RAL 30...
    lub 40... będzie raczej pasował. Przecierz powszechne używanych NCSów jest
    chyba mniej więcej tylesamo co RAL design. Tak mi się wydaje.

  • 6. Data: 2009-01-31 13:24:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 31 Jan 2009 12:13:23 +0100, "Lagoda"

    >Może nie obliczyć, ale porównać wzroniki by się chyba dało? Jakiś RAL 30...
    >lub 40... będzie raczej pasował. Przecierz powszechne używanych NCSów jest
    >chyba mniej więcej tylesamo co RAL design. Tak mi się wydaje.

    A tak swoja droga to w dzisiejszych czasach nie powstaly do tych
    atlasow jakies dane kolorymetryczne ?

    Oni to swoja droga jakos maluja, czy drukuja, przesylajac do drukarni
    pliki :-)

    J.

  • 7. Data: 2009-01-31 13:39:15
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > atlasow jakies dane kolorymetryczne ?
    >
    > Oni to swoja droga jakos maluja, czy drukuja, przesylajac do drukarni

    Tu akurat chodzi o okna zeby graly z blachodachowka
    jedno mam w NCS a drugie robia w RAL

    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 8. Data: 2019-04-06 11:23:40
    Od: O...@i...eu

    W dniu czwartek, 29 stycznia 2009 14:34:29 UTC+1 użytkownik HANA napisał:
    > Moze troszke nie ta grupa ale mam problem z kolorami
    > mam kolorek w NCS S750-2B
    > a musze miec go w RAL i nic nie moge wygooglac jak to przeliczyc? dobrac?
    > moze ktos ma oba wzorniki i by pomogl?
    >
    > --
    > Andrzej
    > www.hana.com.pl
    >
    > Jeżeli ma być szybko i tanio to nie może być wysokiej jakości,
    > Jeżeli ma być wysokiej jakości i szybko to nigdy nie będzie tanio,
    > A jeśli na być tanio i wysokiej jakości to nigdy nie bedzie szybko.

    Ja akurat pracuję w lakierni proszkowe, która bazuje na kolorach w palecie RAL.
    Chciałem sobie dobrać kolor z tej palety do moich błotników w Passacie i napotkałem
    na niemały problem, bo co producent, to inny odcień choć RAL ten sam... Mam już
    najbardziej zbliżony do poszukiwanego "odpowiednika" LA7T, ale dalej poszukuję, bo
    nieco się jednak różni. Wszystko na zasadzie "prób i błędów" w dopasowaniu. Z
    kolorami podstawowymi raczej nie ma większego problemu, ale już przy metalikach
    zaczynają się schody...

  • 9. Data: 2019-04-06 11:32:06
    Od: O...@i...eu

> [...]
    > Jeżeli ma być wysokiej jakości i szybko to nigdy nie będzie tanio,
    > A jeśli na być tanio i wysokiej jakości to nigdy nie bedzie szybko.

    Ja akurat pracuję w lakierni proszkowej, która bazuje na kolorach w palecie RAL.
[...]
    nieco się jednak różni. Wszystko na zasadzie "prób i błędów" w dopasowaniu. Może jest
    ktoś, kto dopasował już odpowiednik z RAL do LA7T ?

  • 10. Data: 2019-04-06 11:35:46