  • 11. Data: 2009-02-03 23:48:15
    Temat: Re: Jak to zespawac
    Od: " sok marchwiowy" <s...@N...gazeta.pl>

    PeJot <P...@0...pl> napisał(a):

    > Czołem.
    >
    > Potrzebuję sfabrykować korbę do roweru dla dziecka; od typowej leżącej
    > na półce w sklepie różni się ona długością. Stąd pomysł, aby wziąć taką
    > typową ( stalową ) , wyciąć fragment ze środka i zespawać. I tu pytanie
    > - jak to przygotować do spawania, aby uzyskać przyzwoitą wytrzymałość i
    > uniknąć skoszenia podczas spawania ?
    >
    > Pomysł z wykonaniem nowego otworu chwilowo leży, narzędzie poza zasięgiem.

    Wiesz co. Jak przeczytam co powinieneś zrobić. Nitować, piłować kształtowe
    rowki, fazować itp. To kup dziecku nowy rowek, Taki jak ma Felek. taniej
    będzie, nie narobisz się. A dziecko się ucieszy z nowego rowerka.
    Kiedyś rozmawiałem ze znajomym o efektywności pracy. Wyszło na to że jak Polak
    przy robocie się nie narobi tak że po skończeniu nie może chodzić i ręce moczy
    w misce z zimną wodą to uważa że nic nie zrobił i że ewentualne pieniądze mu
    się nie należą. Nie bądź głupim Polakiem.

  • 12. Data: 2009-02-03 23:49:07
    Od: " sok marchwiowy" <s...@N...gazeta.pl>

  • 13. Data: 2009-02-04 01:13:57
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > w misce z zimną wodą to uważa że nic nie zrobił i że ewentualne pieniądze mu
    > się nie należą. Nie bądź głupim Polakiem.

    Troche mnie dziwi Twoje pojmowanie swiata. Idac dalej tokiem Twojego
    rozumowania, idealem "madrego" Polaka bedzie osobnik pracujacy w biedronce,
    ktory po 10-cio godzinnej pracy, wypoczety, siada z butelka browaru przed
    telewizorem i oglada mecz. Dziecku ma kupowac rowerek co roku, na raty
    oczywiscie, bo bankierzy tez ludzie i musza z czegos zyc.
    A ja popieram majsterkowanie gdyz uwazm, ze jest ono bardzo ksztalcace.
    Szczegolnie gdy facet robi to dla dziecka, ktore bedzie z tego dumne i samo
    sie przy tym mlotek trzymac nauczy. A gosciu tez sie nauczy gdyz jak juz zrobi
    jak sobie to wymyslil, to pomysli, cholera jaki ja bylem glupi, przecie moglem
    te korbe skrocic tak, aby w przyszlym roku moc ja nieco przedluzyc, bo dziecku
    nogi urosna. Nalezalo ja zrobic lamana, nastawna... I mamy gotowy jakies
    usprawnienie, wynalazek...
    Dla Ciebie to czarna magia no ale w tej glupiej Polsce musi ktos myslec i
    pracowac. Do zarzadzania, marketingu, radzenia, fachofcow co niemiara, gorzej
    z tymi co chca i potrafia cos pozytecznego zrobic, wdrozyc, wynalezc a co
    przychodzi dopiero po wielu latach tej niekiedy ciezkiej pracy i zdobywania
    interdyscyplinarnej wiedzy.
    Pzdr.

  • 14. Data: 2009-02-04 05:57:37
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    sok marchwiowy pisze:

    > Wiesz co. Jak przeczytam co powinieneś zrobić. Nitować, piłować kształtowe
    > rowki, fazować itp. To kup dziecku nowy rowek, Taki jak ma Felek. taniej
    > będzie, nie narobisz się. A dziecko się ucieszy z nowego rowerka.

    Dzięki, za taką poradę ale nie skorzystam. Fabryczna masówka dla dzieci
    jest zestawiona z części przeznaczonych dla dorosłych, przykładowo są
    tam montowane korby 170 mm, idiotyczne przełożenia i klamki hamulcowe
    jak dla dorosłych. Pewnie o tym nie wiedziałeś, teraz już wiesz.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 15. Data: 2009-02-04 16:06:45
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    PeJot wrote:

    > Przy przekrojach rzędu 10 x 25 mm wypadało by sfazować krawędzie ?

    lepiej sfazować bo po spawaniu i tak musisz wyrównać spawy do
    płaszczyzny ( coby jakoś to wyglądało) musisz tylko bardzo dokładnie
    ustalić osiowość dwóch końców korby
    pamiętam jak się kijowo jeździ przy krzywej korbie ( brak osiowości
    otworów), później polecam spray alucynkowy - wykazuje dużą ochronę na
    korozję

    jeffrey

  • 16. Data: 2009-02-05 06:13:39
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Jeffrey pisze:

    > lepiej sfazować bo po spawaniu i tak musisz wyrównać spawy do
    > płaszczyzny ( coby jakoś to wyglądało) musisz tylko bardzo dokładnie
    > ustalić osiowość dwóch końców korby

    Doszedłem do wniosku że wcale po spawaniu nie musi to być idealnie
    wyosiowane. Ostatecznie takie przekroje idzie jeszcze delikatnie dogiąć
    ( naturalnie nie na spawie ).

    > pamiętam jak się kijowo jeździ przy krzywej korbie ( brak osiowości
    > otworów), później polecam spray alucynkowy

    Na przykład.

    W sumie dalej nie wiem co robić. Przejdę się po okolicznych serwisach,
    poszukam organów do przeszczepu. Zasadniczo możliwości są dwie. Albo
    stalowa, cięta i spawana korba, albo aluminiowa z dorobionym otworem.
    Wprawdzie nie mam narzędzia ( lewy gwintownik calowy ), ale myślę, że
    prawy gwint metryczny i _prawy_ pedał wkręcony na kleju powinien
    wytrzymać. Problem w przekroju materiału - tam gdzie wypada nowy otwór,
    korby mają przewężenie.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 17. Data: 2009-02-05 13:00:37
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    PeJot napisał(a):
    [...]
    > W sumie dalej nie wiem co robić.

    No jak nie wiesz? :)
    Utnij pod katem (plaszczyzna pod katem 45st do osi suportu), sfazuj
    powierzchnie (standardowe przygotowanie krawedzi do spawania w Y) i
    spawaj. Bez wiekszych kombinacji :)

    > Zasadniczo możliwości są dwie. Albo
    > stalowa, cięta i spawana korba, albo aluminiowa z dorobionym otworem.
    > Wprawdzie nie mam narzędzia ( lewy gwintownik calowy ),

    Daj spokoj! Skrocenie tej stalowej korby, to co najwyzej godzina roboty
    i efekt pewny w 99% przy zaangazowaniu najprostszego zestawu narzedzi:
    pila do metalu, pilnik i spawarka transformatorowa.
    A kombinowanie z dorabianiem otworu to koniecznosc uzycia przyzwoitej
    wiertarki, dobrania wiertla, gwintownika (albo trzech;)) i 75% pewnosc
    wystepowania problemow w eksploatacji z pedalem wkreconym w tak
    przygotowany otwor.
    Czasami wpadam w kompleksy, gdy czytam tutaj, jakie technoologie sa
    chlebem powszednim dla grupowiczow - jakie doswiadczenie zawodowe i
    praktyke maja. No niegodzienem aspiracji do zaszczytnego tytulu
    inzyniera... Na cale szczescie zdarzaja sie jednak watki jak ten, ktore
    pozwalaja mi odetchnac z ulga, ze nie jest ze mna az tak zle ;)

  • 18. Data: 2009-02-05 13:18:59
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    zbigi pisze:
> [...]
    > i efekt pewny w 99% przy zaangazowaniu najprostszego zestawu narzedzi:
    > pila do metalu, pilnik i spawarka transformatorowa.

    I spawacz :)

    /.../

    Ten temat wziąłem na przeczekanie i rozwiązanie się samo znalazło -
    gotowa korba, gdzieś tam w Polsce.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2009-02-05 19:38:19
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    PeJot napisał(a):

    > I spawacz :)
    > /.../
    No, to fakt. Ale znalezc jakiegos dlubka ze spawarka i poprosic go o
    kwadrans (bo przeciez bedziesz mial wszystko przygotowane) to IMO zaden
    problem w tych czasach.

    > Ten temat wziąłem na przeczekanie i rozwiązanie się samo znalazło -
    > gotowa korba, gdzieś tam w Polsce.

    A... To tez jest rozwiazanie ;)

  • 20. Data: 2009-02-09 08:10:40
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

> [...]
    > typową ( stalową ) , wyciąć fragment ze środka i zespawać. I tu pytanie -
    > jak to przygotować do spawania, aby uzyskać przyzwoitą wytrzymałość i

    Dopiero teraz zauwazyłem ten wątek.
    1) nie mam pojęcia jak zespawać :-)
    2) korby zreguły są aluminiowe
    3) dostępne są w różnych długościach