  • 11. Data: 2021-12-07 12:02:09
    Temat: Re: Jak uniemożliwia się mi studiowanie inżynierii
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Dec 2021 05:12:48 -0800 (PST), Jacek Marcin Jaworski wrote:
    > Jakiś czas temu zrobiłem legalną maturę i jednocześnie zmieniłem swoją opinię na
    temat tego co warto studiować
    > , bo stwierdziłem, że prawdziwa inżynieria polega na podporządkowywaniu sobie
    otoczenia a nie kontroli skrzynki przy biórku.
    > Dlatego chcę studiować mechatronikę lub automatykę i robotykę.

    > I tu pojawił się zonk: na polibudzie gdańskiej nie można wcale tego studiować w
    trybie zaocznym.

    > Jak zacząłem badać sprawę, to okazało się, że najbliższą uczelnią na
    > jakiej jest to możliwe to AMW w Gdyni. Jednak ona mnie nie
    > interesuje z uwagi na specjalizację w technice morskiej, profil
    > wojskowy i absurdalną specjalizację "obsługa okrętowych urządzeń
    > mechatronicznych".

    Armaty, rakiety, automatyka okretowa - piekny przyklad robotyki :-)

    > Dlatego tydzień temu zainteresowałem się ofertą polibudy bydgoskiej. I tu
    napotkałem przyjemną niespodziankę, bo w odległości mniej niż 2 godz. jazdy Pendolino
    > był wydział mechatroniki i możliwość studiowania zaocznego na kierunku
    mechatronika.
    > To było tydzień temu. Jak dziś wyszukałem stronę polibudy bydgoskiej to okazało
    się, że nie ma tam wydziału mechatroniki tylko mechaniczno-jakiś tam.
    > Teraz (o 14:10) strona tej polibudy bydgoskiej wcale nie działa.
    > Co o tym myśleć?

    Ze specjalnosc mechatronika jest na wydziale mechaniczno-costam?

    Pytanie tylko na ile sie skupią na samej mechanice.

    Np na PWr mechatronika jest na wydziale mechanicznym
    https://rekrutacja.pwr.edu.pl/wyszukiwarka-kierunkow
    -studiow/mechatronika/

    a byla tez na wydziale elektroniki mikrosystemów i fotoniki
    https://wm.pwr.edu.pl/studia/studia-stacjonarne-prog
    ramy/mechatronika---i-stopien

    i Elektrycznym
    https://weny.pwr.edu.pl/kandydaci/studia-i-stopnia/e
    lektromechatronika

    i Mechaniczno-Energetycznym
    https://cku.pwr.edu.pl/studia-podyplomowe/kierunki-s
    tudiow/mechatronika-przemyslowa

    A jeszcze masz Robotyke ... na paru wydzialach
    https://wm.pwr.edu.pl/studia/studia-stacjonarne-prog
    ramy/robotyka-i-automatyzacja-procesow---i-stopien
    https://wefim.pwr.edu.pl/studenci/studia-1-i-2-stopn
    ia/plany-i-programy-studiow/studia-stacjonarne-i-go-
    stopnia

    J.

  • 12. Data: 2021-12-07 18:51:32
    Od: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 7 December 2021 at 12:02:11 UTC+1, J.F wrote:
> [...]

    > https://wefim.pwr.edu.pl/studenci/studia-1-i-2-stopn
    ia/plany-i-programy-studiow/studia-stacjonarne-i-go-

    kieruj się najlepszymi wzorami\

    Taki Melon Mózg studiowal byle co i byle gdzie i zrobil kasę

    2 miesiące byl na studiach doktoranckich

    taki geniusz z niego był/ jest

    Istotne sa jedynie studia medyczne, bo wymagają ciągłości i dyplomu aby uzyskać prawo
    wykonywania zawodu.

    Ale zawsze można zostać lekarzem medycyny naturalnej po tygodniowym kursie u Azjaty

    Na studiach inżynierskich trzeba skakać, zmieniac szkoły, szukać tego co się przyda w
    życie i da kasę, bo nauka sama jest bezwartościowa

    Raz studiowac w Lublinie, potem w Hamburgu i znów w Londynie
    aby nazbierać wiele punktów, jak w grach komputerowych
    nawiązac kontakty, znajomości, aby zostać po roku prezesem dużej spólki i kasowac
    melona rocznie, za nic nierobienie

  • 13. Data: 2021-12-10 00:10:06
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    m...@g...com napisał(a):

    > Taki Melon Mózg studiowal byle co i byle gdzie i zrobil kasę

    Elon ciągnie 10% z każdej operacji na ibeju, stać go.

    >mechatronika to nie jest żadna dziedzina wiedzy
    > To tak jakby ukonczyć studia inżynierskie z kapelusznictwa

    Po mechatronice łatwiej o robotę.

  • 14. Data: 2021-12-10 00:33:45
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 10 December 2021 at 00:10:06 UTC+1, Astralny Rębajło wrote:
    > Elon ciągnie 10% z każdej operacji na ibeju, stać go.
    > Po mechatronice łatwiej o robotę.

    W zyciu nie chodzi o robote, a zarobki i zyski

    Bo chodzi o to aby to robić, tak robić, aby sie nie narobić, a zarobić

    Zapytram znajomego profesora, czy po tej prywatnej szkole mehanitroniki, która
    upadla, ktos dostał pracę, czy wszyscy handlują w internecie i żyją z zasiłków

    W Europie 100 milionów gryzipiórków pracuje zdalnie , czyli z domu, gotując obiad,
    robiąc pranie, bawiąc dzieci, zarabiając 100.000 euro rocznie

    i będą rok myśleć , na co im jakiś mechatronik, bo nazwa jest wyjątkowo głupia

    bo ani to mechanik, ani elektronik
    pół tego i pół tamtego

  • 15. Data: 2021-12-10 13:48:31
    Od: Astralny Rębajło <a...@g...com>

    m...@g...com napisał(a):

    > Bo chodzi o to aby to robić, tak robić, aby sie nie narobić, a zarobić

    Studenciak który nie potrafi rozwiązać problemu wyboru szkoły raczej na mechatronika
    się nie nadaje.
    Lepij wybrać coś prostszego.

    > Zapytram znajomego profesora

    Już sprawdziłem i w tej branży jest lepiej niż w branży kapeluszniczej.

    > W Europie 100 milionów gryzipiórków pracuje zdalnie , czyli z domu, gotując obiad,
    robiąc pranie, bawiąc dzieci, zarabiając 100.000 euro rocznie

    Piszą programy i projektują w CAD`ie?

    > i będą rok myśleć , na co im jakiś mechatronik, bo nazwa jest wyjątkowo głupia

    Nawet jak nic nie wymyślą i tak mają więcej ofert niż kapelusznik.
    Ciężko wymagać od studenciaka ogarnięcia wszystkich dziedzin jednocześnie,
    choć znam takie przypadki. Dziś te studenciaki trzepią maszynki po 150.ooo pln
    Akurat te studenciaki były wybitne, mniej wybitnym pozostaje zaczepienie się
    u prywaty w jakiej korpo.

  • 16. Data: 2021-12-10 14:37:39
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-12-10 o 00:33, a a pisze:

> [...]
    robiąc pranie, bawiąc dzieci, zarabiając 100.000 euro rocznie

    > i będą rok myśleć , na co im jakiś mechatronik, bo nazwa jest wyjątkowo głupia

    Wbrew pozorom jest to zaletą.
    Urządzenia precyzyjne zawierają części mechaniczne, ale również czujniki
    i elektronikę do nich.
    W dzisiejszych czasach składa się takie rzeczy z elementów zamawianych
    przez internet.
    Ewentualnie zleca się wykonanie podzespołu w zewnętrznej firmie, ale
    trzeba wiedzieć czego można od nich wymagać.

    Znam przypadek osoby, która po mechatronice, konstruowała protezę ucha
    środkowego.
    Ludzie rodzą się bez kości w uchu, a wtedy aparat słuchowy nic nie daje.
    W takich przypadkach, wszczepia się sztuczne strzemiączko, młoteczek,
    kowadełko, bębenek oraz elektroniczny wzmacniacz ruchu.

    WM

  • 17. Data: 2021-12-10 17:47:19
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 10 December 2021 at 14:37:43 UTC+1, WM wrote:

> [...]
    W takich przypadkach, wszczepia się sztuczne strzemiączko, młoteczek,
    kowadełko, bębenek oraz elektroniczny wzmacniacz ruchu.

    A kto wszczepia, gdzie wszczepia, dlaczego wszczep nie zostaje odrzucany ?

    To sa deluzje typu Melonowy czip do mózgu.

    Nic się nie wszczepia, nawet na świniach takie eksperymenty nie sa wykonywane, bo
    zakazane i żadnego mechatronika do tego nie potrzeba , bo gdy taki produkt się
    pojawia, to jest certyfikowany i oferowany przez autoryzowanego producenta i ma
    wszystkie medyczne certyfikaty i atesty, że pacjent sie nie przekręci a chirurga nie
    wsadzą do więzienia za udzial w eksperymentach.

    Niepotrzeba niczego wszczepiac, bo nadal jest zachowane akustyczne przewodnictwo
    przez tkanke kostną i uzywa się przetwornika, który zamienia słyszalne pasmo
    akustyczne na pasmo przenoszone przez tkankę kostna, ze wzmocnieniami poszczególnych
    bandow

    I taka aplikacja jest dostępna na smartfona
    i Filips to sprzedaje od 15 lat

    Infradźwięki nie muszą być słyszalne, ale sa odczuwalne jako wibracje infradźwiekowe,
    cała pojemnościa czaszki, jako zmiany cisnienia

  • 18. Data: 2021-12-10 21:56:59
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-12-10 o 17:47, a a pisze:

> [...]
    >
    > Infradźwięki nie muszą być słyszalne, ale sa odczuwalne jako wibracje
    infradźwiekowe, cała pojemnościa czaszki, jako zmiany cisnienia
    Wszczepia się , wszczepia.
    Systemów protezowania ucha środkowego jest wiele.
    Poczytaj sobie, na czym to polega:
    http://slysze.inz.waw.pl/aktywne-implanty-ucha-srodk
    owego-postep-w-protezowaniu-sluchu/

    https://whc.ifps.org.pl/2014/09/pierwsze-w-polsce-ws
    zczepienie-implantu-ucha-srodkowego-cochlear-met/

    WM

  • 19. Data: 2021-12-10 22:04:10
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 10 December 2021 at 21:57:26 UTC+1, WM wrote:

> [...]
    owego-postep-w-protezowaniu-sluchu/

    > https://whc.ifps.org.pl/2014/09/pierwsze-w-polsce-ws
    zczepienie-implantu-ucha-srodkowego-cochlear-met/

    Nie interesuja mnie eksperymenty medyczne

    Każde wszczepienie wywoluje reakcję anafilaktyczną i dlatego się łyka do końca życia
    inhibitory immunologiczne

    Operację przeprowadza chirurg i procedura musi być certyfikowana przez agencję
    medyczną, powtarzalna i bezpieczna

    Kto certyfikował to implantowanie i kiedy ?

  • 20. Data: 2021-12-10 22:10:00
    Od: a a <m...@g...com>

> [...]
    owego-postep-w-protezowaniu-sluchu/

    > https://whc.ifps.org.pl/2014/09/pierwsze-w-polsce-ws
    zczepienie-implantu-ucha-srodkowego-cochlear-met/

    Podałeś 2 linki z roku 2014
    czyli sprzed 7 lat
    co stanowi prehistorię w medycynie
    ==
    Więcej w wydaniu styczeń/luty 2014 (1/136/2014)
    http://slysze.inz.waw.pl/w-numerze-11362014-styczenl
    uty-2014/

    Uzyskaliście certyfikat agencji medycznej na reklamowaną implantację
    i nie stanowi ona juz eksperymentu medycznego ?

    Jeżeli tak to poddaj link do certyfikatu i kto go uzyskał
    i ile implantacji wykonano od roku 2014 do dnia dzisiejszego i z jakim skutkiem i
    jaki procent odrzutów u pacjentow potwierdzono