  • 1. Data: 2021-12-04 01:03:45
    Temat: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    https://youtu.be/035DOWfo2Xs
    Tak mi się nawineło podczas oglądania historycznych filmów z paru miast.
    W sumie nie spodziewałęm się, że tyle z tym pierniczenia.
    Dodatkowa atrakcja - rozcieranie azbestu w dłoni.

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2021-12-04 03:06:15
    Temat: Re: Termitowe spawanie szyn w torze bezstykowym
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 4 grudnia 2021 o 01:03:47 UTC+1 Marcin Debowski napisał(a):
> [...]
    > W sumie nie spodziewałęm się, że tyle z tym pierniczenia.
    > Dodatkowa atrakcja - rozcieranie azbestu w dłoni.

    To wyobraź sobie, jeśli masz odpowiednią podstawową wiedzę o spawaniu, ile
    pierdolenia by było jak by zamiast łączenia szyn jak na filmie trzeba by je pospawać.
    Na innym filmie pokazane jak dzisiaj dokładnie ta samą metodą łączą szyny tramwajowe.
    Co do azbestu. Powszechna wiedza jest taka że azbest wywołuje raka płuc. I jest to
    prawda z tym że nie każdy azbest wywołuje raka płuc. Muszą być spełnione pewne
    warunki żeby tak się stało. Mało kto wie, ja akurat wiem, że azbest wykorzystywany
    był i pewno dalej jest do produkcji masek przeciwpyłowych dla górnictwa, masek pgaz.

  • 3. Data: 2021-12-04 12:01:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To wyobraź sobie, jeśli masz odpowiednią podstawową wiedzę o
    > spawaniu, ile pierdolenia by było jak by zamiast łączenia szyn jak na
    > filmie trzeba by je pospawać.

    W ogóle sobie nie wyobrażam pospawania tak grubego elementu, który
    zresztą jest narażony na zmęczenie przecież, bo jak jedzie pociąg, to
    pod każdym kołem zmienia się obciążenie w te i we wte w połowie miedzy
    kołami. Myślę, ze z tego powodu wcześniej to skręcano.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2021-12-04 20:38:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 4 grudnia 2021 o 12:01:15 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > pod każdym kołem zmienia się obciążenie w te i we wte w połowie miedzy
    > kołami. Myślę, ze z tego powodu wcześniej to skręcano.

    Jeśli idzie o spawanie to szyna kolejowa wcale nie jest taka gruba. Dali by radę ale
    czas się liczy i spawanie termitwe jest zwyczajnie szybsze. Żeby zrobić jakiś
    znaczący odcinek torów potrzeba by było mnóstwo wykwalifikowanych spawaczy, spawarek,
    urządzeń do obróbki cieplnej. Łączenie terminowe mogą robić ludzie po przyuczeniu.
    Samochodów nie składaja w fabrykach mechanicy pojazdowi tylko ludzie z przyuczenia.

  • 5. Data: 2021-12-05 01:09:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-12-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > W ogóle sobie nie wyobrażam pospawania tak grubego elementu, który
    > zresztą jest narażony na zmęczenie przecież, bo jak jedzie pociąg, to
    > pod każdym kołem zmienia się obciążenie w te i we wte w połowie miedzy

    Nie sądzę aby to było aż TAKIE technologiczne wyzwanie, ale skoro
    termitowe spawanie jest nadal w powszechnym użyciu to najwyraźniej jest
    to najbardziej optymalny sposób.

    Tu jest krótkie opracowanie:
    https://repozytorium.biblos.pk.edu.pl/redo/resources
    /33407/file/suwFiles/WielgoszR_LaczenieBezstykowych.
    pdf

    Wzgl. ww. w obrębie spoiny po-termitowej jest twardziej.

    > kołami. Myślę, ze z tego powodu wcześniej to skręcano.

    Szybciej, łatwiej, zapewne mniejsze problemy wynikające z
    rozszerzalności termiczną. Natomiast poza problemami z ewentualnym
    komfortem, coś mi się kojarzy, że takie przerwy przekładają się na
    całkiem wymierne straty w taborze.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2021-12-05 09:55:42
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    Samochodów nie składaja w fabrykach mechanicy pojazdowi tylko ludzie z przyuczenia.

    Mam kolegę pracującego w firmach obsługujących roboty
    torowe i przy tych wszystkich maszynach torowych istotna jest powtarzalność
    procesów a nie możliwość stawiania byle kogo do obsługi tego.
    Jak zaczniesz zatrudniać ludzi, to zauważysz, że ci którzy mają
    wykonywać najprostsze prace cierpią na syndrom resetu w bramie
    zakładu i następnego już nie wiedzą jak sobie radzić z tym
    co opanowali wczoraj i byle kto nie obsłuży tego należycie.

  • 7. Data: 2021-12-05 10:11:36
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > rozszerzalności termiczną. Natomiast poza problemami z ewentualnym
    > komfortem, coś mi się kojarzy, że takie przerwy przekładają się na

    Nie wszyscy sobie radzą z prawidłowym układaniem torów.
    https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/cdn-zdjecie-y
    xn06n-falujace-tory-przy-stacji-ursus-niedzwiadek-62
    7724/817471eb-be13-44b4-9de6-a0565d91fbeb_1.jpg

    WM

  • 8. Data: 2021-12-05 11:41:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 04 Dec 2021 00:03:45 GMT, Marcin Debowski
    <a...@I...zoho.com> wrote:
    > https://youtu.be/035DOWfo2Xs

    Mnie zaciekawiło jak to możliwe, że operator telekina włączył złe
    obroty "projektora" na początku?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2021-12-05 14:55:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 5 grudnia 2021 o 09:55:45 UTC+1 cef napisał(a):

> [...]
    > zakładu i następnego już nie wiedzą jak sobie radzić z tym
    > co opanowali wczoraj i byle kto nie obsłuży tego należycie.
    Ty masz kolegę co mówił a ja zatrudniałem pracowników i co to jest reset na bramie
    jak to ładnie określiłeś jest mi bardzo dobrze znane. Prawdziwa historyjka. Facet
    który w zakładach remontujących ciężarówki przykrecal od nastu lat kabinę do ramy
    twierdził że po tylu latach praktyki jaki by nie był w pracy pijany to ramę i tak
    dobr,e przykręci. Człowiek łączący szyny to taki sam fachowiec jak ten od
    przykręcania ram. Ktoś inny mu tak przygotował prace że nie musi myśleć a od
    pilnowania jest brygadzista. Jego syndrom bramy nie dotyczy. Ma założyć formę na
    szyny. Ma w formie podgrzać szyny. Ma nad formą ustawić jednorazowy pojemnik z
    mieszanką i przejechać draską po łebku patyczka co odpala mały wielki piec. Ma
    zapalić fajkę a jak wypali ma rozbić formę i wstępnie przecinakiem i młotem obróbce
    odlew. Po nim, jak wystygnie, przychodzi ktoś kto całe życie szlifuje szyny po
    łączeniu i jaki by nie był pijany w pracy to da radę oszlifować.

  • 10. Data: 2021-12-05 15:49:25
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

> [...]
    odlew. Po nim, jak wystygnie, przychodzi ktoś kto całe życie szlifuje szyny po
    łączeniu i jaki by nie był pijany w pracy to da radę oszlifować.

    Czyżbyś uważał, że picie w pracy jest ok. ?
    Bezmyślne wykonywanie wyuczonych ruchów potrafi być groźne.
    Zwłaszcza u kierowców i operatorów wózków.

    WM