  • 1. Data: 2009-04-05 19:41:46
    Temat: Jak wplynac checkboxem na odnosnik w linku?
    Od: "Goska" <s...@s...pl>

    Czesc :)

    Jestem tu nowa i prosze, nie krzyczcie, bo wiem, ze jeszcze bardzo malo umiem.
    Ale postaram sie przynajmniej zadac pytanie konkretnie i jasno:

    Jest sobie na stronie zwykły link, o taki:

    <A HREF="strona.php">strona</A>

    Na tej samej stronie jest tez formularz, zupelnie nie zwiazany z tym linkiem. W
    owym forumularzu są rózne pola i rozne checkboxy. I zadanie mam takie, aby po
    kliknięciu (włączeniu) na pewien konkretny checkbox - wyżej wspomniany link
    zmienił się na:

    <A HREF="inna_strona.php">strona</A>

    (nie musi się zmieniać w widoczny sposob na ekranie, chodzi tylko o efekt po
    jego kliknięciu - ma prowadzić na inną stronę).

    I nie ma to mieć nic wspolnego z ew. submitowaniem wspomnianego formularza.

    Jak to ugryźć?

    Dziękuję Wam,
    Gosia

  • 2. Data: 2009-04-05 21:44:52
    Temat: Re: Jak wplynac checkboxem na odnosnik w linku?
    Od: "Tomasz Nowakowski" <t...@p...onet.pl>

    Witam,

> [...]
    >
    > <A HREF="inna_strona.php">strona</A>
    >
    > I nie ma to mieć nic wspolnego z ew. submitowaniem wspomnianego formularza.

    Zależy od konkretnej sytuacji, ale podejrzewam, że najlepszym rozwiązaniem
    będzie umieszczenie w kodzie html obydwu linków, z czego jeden jest domyślnie
    ukryty.

    Po zmianie stanu checkboxa zmieniasz klasę jakiegoś znacznika otaczającego te
    linki. W css odpowiednie regułki, które powodują, że w zależności od ustawionej
    klasy raz jest jeden link widoczny a raz drugi.

  • 3. Data: 2009-04-05 22:43:17
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    kwiecień roku pamiętnego 2009, prawdopodobnie 05. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Tomasz Nowakowski:

> [...]
    > otaczającego te linki. W css odpowiednie regułki, które powodują, że
    > w zależności od ustawionej klasy raz jest jeden link widoczny a raz

    Nie prościej przy pomocy DOM zmienić href linka?
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 4. Data: 2009-04-06 07:18:13
    Od: "Tomasz Nowakowski" <t...@p...onet.pl>

    Witam,

    > Nie pros›ciej przy pomocy DOM zmienić href linka?

    Od strony kodu zdecydowanie prościej.

    Natomiast, tak jak pisałem, zależy od konkretnej sytuacji. Prawdopodonie w tym
    przypadku od strony semantycznej, poprawniej będzie tak jak podałem.

  • 5. Data: 2009-04-06 07:47:04
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 06-04-2009 o 09:18:13 Tomasz Nowakowski
    <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Natomiast, tak jak pisałem, zależy od konkretnej sytuacji. Prawdopodonie w tym
    > przypadku od strony semantycznej, poprawniej będzie tak jak podałem.

    IMO raczej chodzi o zadanie domowe, a nie semantykę. ;D

    --
    Maciej Łebkowski

  • 6. Data: 2009-04-06 10:46:35
    Od: "Goska" <s...@s...pl>

    > IMO raczej chodzi o zadanie domowe, a nie semantykę. ;D

    Witajcie,

    Nie, to konkretna rzecz na pewnej stronce, nie żadne zadanie :)

    To powiedzcie mi pliiiz jak cyt. "przy pomocy DOM zmienić href linka"?
    Pewnie przede wszytkim link musi mieć okreslone ID="cos-tam".
    Ale co potem?
    Jak się nazywa zdarzenie, ktore trzeba przechwycic?
    onCheck() ?
    Ale to pół biedy - jak potem w wywołanej funkcji zmienić sens linka z poziomu
    JS?

    Dziękuję,
    Gosia.

  • 7. Data: 2009-04-06 11:15:06
    Od: olo <o...@n...com>

    Goska pisze:
    > Jak się nazywa zdarzenie, ktore trzeba przechwycic?
    > onCheck() ?
    > Ale to pół biedy - jak potem w wywołanej funkcji zmienić sens linka z
    > poziomu JS?

    jesli pamiec mnie nie myli to onChange (ale to da rade wygooglac bez
    problemu). Ja bym to widzial tak:

    <input type="checkbox" onchange="zmien(this.checked)" [...]

    <a id="jakisID" href="jakis.href" [...]

    a w JS

    function zmien(checked) {
    var obj = document.getElementById('jakisID');
    if (checked) {
    obj.href = 'jakis.inny.href';
    } else {
    obj.href = 'jakis.href';
    }
    }

    powyzsze rozwiazanie jak dla mnie dopuszczalne w CMS, gdzie mozesz
    wplynac na obslugujacego jakiej przegladarki moze uzyc oraz co musi byc
    w niej wlaczone (np. obsluga JS). W przypadku strony dostepnej dla ogolu
    takie rozwiazanie dopuszczalne nie jest

    --
    pozdrawiam!

    http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby