  • 11. Data: 2023-04-07 21:16:00
    Temat: Re: Jak zamontować moduł TPM 2.0
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 07.04.2023 o 09:10, Krystek pisze:

    > Przecież Rathann podał bezpośredni link do instrukcji z filmem wideo jak
    > to zrobić, tj. włączyć moduł TPM w BIOS-ie komputerów Lenovo -
    > https://support.lenovo.com/pl/pl/videos/nvid500332-c
    hecking-and-enabling-tpm-20

    Nie zauważyłam tego link'a. Bardzo Ci dziękuję oraz Rathannowi :-)

    --
    animka

  • 12. Data: 2023-04-08 10:34:43
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 06.04.2023 o 23:58, Animka pisze:
    > am

    wa-szyfrowania-procesor-13232855983?utm_feed=aa34192
    d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=test&utm_sour
    ce=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_elktrk_komput
    ery_akcesoria_pla_pmax&ev_campaign_id=17966335850&gc
    lid=EAIaIQobChMI2dPE98qT_gIVHQfmCh3ODAN1EAQYBSABEgKu
    kvD_BwE

    > To co jest faktycznie można zobaczyć w Zabezpieczeniach Windows. Ten
    > moduł jest wyszarzony, w Biosie też.
    > Będę musiała zainstalować najpierw od nowa Win10, bo wiele
    > zabezpieczeń i defendera powyłączałam. A tego Edge niech szlag trafi.
    > Dużo opcji powyłączałam. Narazie dam sobie spokój. Poczekam na
    > natchnienie :-)

    Dziwne, TPM do włączenia nie potrzebuje systemu, a samo włączenie to
    parę chwil gdy się wie gdzie szukać,  pytanie tylko dlaczego w
    BIOSie/UEFI opcja jest wyszarzona.. Może faktycznie nie masz tego modułu
    w swoim kompie.

  • 13. Data: 2023-04-08 10:48:45
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Apr 2023 10:34:43 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
    > parę chwil gdy się wie gdzie szukać,  pytanie tylko dlaczego w
    > BIOSie/UEFI opcja jest wyszarzona.. Może faktycznie nie masz tego modułu

    Może BIOS ma wyłączone UEFI (przełączony jest na CSM) i dlatego
    niedostępne? Albo jakiś inny warunek.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2023-04-08 12:58:17
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 08.04.2023 o 10:48, Adam pisze:

> [...]
    kvD_BwE

    > Może BIOS ma wyłączone UEFI (przełączony jest na CSM) i dlatego

    Tu w tym przypadku sytuację może komplikować fakt że jest to nie typowy
    składak a firmowy laptop, a w takim producenci mogą wstawiać jakieś
    swoje cudy niewidy.

  • 15. Data: 2023-04-08 14:15:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Apr 2023 12:58:17 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
    >>

    > Tu w tym przypadku sytuację może komplikować fakt że jest to nie typowy
    > składak a firmowy laptop, a w takim producenci mogą wstawiać jakieś

    Na odwrót.
    "Typowy" to firmowy, natomiast w składakach dzieją się cuda.
    Tę samą płytę kupujesz firmowaną przez trzy różne firmy i okazuje się, że
    każda z tych płyt działa nieco inaczej. A jak jeszcze wgra się BIOS nie
    firmowy, tylko własny lub modowany przez kogoś, to już mało co się zgadza
    ze "wzorcem".

    Model T560 jest dość stary. Nie mam teraz na warsztacie żadnego T ani P.
    Mam m.in. P70 ale z Xeonem, ale to już inna liga, aczkolwiek nieco
    bliźniacza konstrukcja. Mam też starsze ThinkPady, ale tam jeszcze nie było
    TPM2.

    Patrzę na swoją stronę partnerską Della i też nie widzę (u klientów) ani
    jednego T560, są tylko dwa P50 - już bliższe T560.

    Mam teraz kilka laptopów Dell z bliźniaczych serii i w nich OIDP jest
    zależność TPM/CSM/UEFI, podobnie, jak w niektórych Lenovo.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2023-04-08 14:23:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Apr 2023 14:15:53 +0200, Adam napisał(a):

> [...]
    >
    > Mam teraz kilka laptopów Dell z bliźniaczych serii i w nich OIDP jest
    > zależność TPM/CSM/UEFI, podobnie, jak w niektórych Lenovo.

    Oczywiście pod warunkiem, że ten konkretny egzemplarz ma układ. Wersje
    tańsze były sprzedawane bez układów kryptograficznych.
    Kompletację można sprawdzić na stronach support Lenovo podając numer
    seryjny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2023-04-09 19:04:48
    Temat: Re: Jak zamontować szpicla (samobójcy)
    Od: watapatatabysany <w...@p...no.net.no.site.no.network>

    Animatorka ciągle banialuki animuje:
    > Był w tym

    Każdy chip zawiera unikalny klucz kryptograficzny, za
    pomocą którego można *zidentyfikować* bitmłyna!

    Następny krok do 100%'wej *inwigilacji* plebsu!

    --
    watapatatabysany

    Tylko głupcy sami pchają się na szubienice! (w neoPRLu masy)

  • 18. Data: 2023-04-11 04:04:04
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 08.04.2023 o 12:58, Trybun pisze:

> [...]
    >>

    > Tu w tym przypadku sytuację może komplikować fakt że jest to nie typowy
    > składak a firmowy laptop, a w takim producenci mogą wstawiać jakieś

    To jest Lenovo Thinkpad. Ma bardzo duzo opcji, nawet kartę sim mozesz do
    niego wsadzić. Muzyka z dżwiękiem przestrzennym gra pięknie. Nawet
    głośników nie muszę podłączać.

    --
    animka

  • 19. Data: 2023-04-11 11:24:37
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 08.04.2023 o 14:15, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Mam teraz kilka laptopów Dell z bliźniaczych serii i w nich OIDP jest
    > zależność TPM/CSM/UEFI, podobnie, jak w niektórych Lenovo.

    Zacznijmy od tego że miano "firmowy" można różnie rozumieć, ale przecie
    nie sposób tak samo identyfikować garażową FIRMĘ z kimś pokroju Della.
    Problem użytkownika może się brać z takich firm jak Dell. Stosują oni
    często rozwiązania własne tak że nie znajdzie w byle sklepie za rogiem
    części zamiennych. I nie mów że nie ma problemu bo kumpel swojego Sony
    Vaio musiał wyrzucić na śmietnik bo bo nie mógł dostać jakiejś części,
    podczas gdy do niefirmowego lapka półki się uginają od części
    zamiennych. A w kompie identyfikacja części to żaden problem, byle
    byłyby zamienniki dostępne w sklepie.

  • 20. Data: 2023-04-11 11:25:27
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 11.04.2023 o 04:04, Animka pisze:

> [...]
    >
    > To jest Lenovo Thinkpad. Ma bardzo duzo opcji, nawet kartę sim mozesz
    > do niego wsadzić. Muzyka z dżwiękiem przestrzennym gra pięknie. Nawet

    No tak, ale  dobrej jakości głośniki i karta dźwiękowa swoje muszą
    kosztować. Jak dla mnie korzystanie z jakiegokolwiek laptoppa to jak
    kara. Chyba już nigdy w nich nie zagustuję.