  • 1. Data: 2023-03-30 11:42:21
    Temat: Pen z Ventoyem
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    Zrobiłem sobie pendrajwa z Ventoyem, zadowolony wrzuciłem z 20 obrazów
    różnych Linuxów i Windows, i czekałem na okazję użycia.
    Okazja się nadażyła i odpaliłem pena w trybie legacy, załadowałem jeden
    system, okazało się, że czegoś nie mogłem zrobić, więc załadowałem inny
    i też nie mogłem, bo sam już system (Ubuntu) krzyczał, że nie
    wystartował w trybie UEFI, więc nie może czegoś tam na dysku zrobić
    (chodziło o naprawę GRUBa). Wtedy wystartowałem z pena w trybie UEFI i
    ...zonk. Błędy ładowania, błędy odczytu. Jeden system, drugi, trzeci...
    to samo. Potem zobaczyłem, że sam Ventoy po uruchomieniu z pena ma opcję
    walidacji/weryfikacji ISO, która odczytuje i sprawdza czy obraz jest
    poprawnie zapisany. Same błędy, na każdym ISO, czasem od razu, czasem na
    6-8%.

    O co chodzi? Dlaczego w trybie UEFI są błędy a w legacy śmiga?

    --
    pzdr
    Roman

  • 2. Data: 2023-03-31 12:10:35
    Temat: Re: Pen z Ventoyem
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 30.03.2023 o 11:42, Roman Tyczka pisze:

    > Zrobiłem sobie pendrajwa z Ventoyem, zadowolony wrzuciłem z 20 obrazów
    > różnych Linuxów i Windows, i czekałem na okazję użycia.

    [...]

    > O co chodzi? Dlaczego w trybie UEFI są błędy a w legacy śmiga?

    Czy nagrywałeś na pendrive Ventoya z zaznaczoną opcją w instalatorze
    Ventoya, by tworzył bootrecord kompatybilny z Legacy BIOS i UEFI? Wtedy
    wszystko śmiga.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie art.pl, jak i sama domena nie są już aktywne

  • 3. Data: 2023-03-31 12:30:50
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 31.03.2023 12:10, Krystek wrote:

    > [...]
    >
    > Czy nagrywałeś na pendrive Ventoya z zaznaczoną opcją w instalatorze
    > Ventoya, by tworzył bootrecord kompatybilny z Legacy BIOS i UEFI? Wtedy
    > wszystko śmiga.

    Nie ma tam takiej opcji.
    Tylko to:

    https://i.imgur.com/bAAjgx9.png

    --
    pzdr
    Roman

  • 4. Data: 2023-03-31 13:12:19
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> writes:

    > Nie ma tam takiej opcji.
    > Tylko to:
    >
    > https://i.imgur.com/bAAjgx9.png

    A wybrałeś MBR czy GPT?
    KJ
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 5. Data: 2023-03-31 16:24:33
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 31.03.2023 13:12, Kamil Jońca wrote:

    > A wybrałeś MBR czy GPT?

    Zostawiłem tak jak było, więc chyba MBR, ale wszak startuje sam Ventoy.
    Czy jak zrobię z GPT to zadziała na kompach bez UEFI?

    --
    pzdr
    Roman

  • 6. Data: 2023-03-31 16:37:16
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 30.03.2023 o 11:42, Roman Tyczka pisze:

    > Zrobiłem sobie pendrajwa z Ventoyem, zadowolony wrzuciłem z 20 obrazów
    > różnych Linuxów i Windows, i czekałem na okazję użycia.
    Taki offtopic, ale jaki jest sens instalować kilka dystrybucji linuksa
    na penie? O Windowsa nie będę się wypowiadał, ale jeśli chodzi o
    linuksa, to nie lepiej by było zainstalować sobie jedną dystrybucję i na
    niej odpowiednie programy i ustawienia? Ja tak mam zrobione i póki co,
    działa to bardzo fajnie. Mam zawsze te same ustawienia i programy, więc
    nie muszę się obawiać, że coś nie zadziała.

    Co jest takiego, co wymusza konieczność uruchamiania kilku dystrybucji?

  • 7. Data: 2023-03-31 17:30:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 31.03.2023 o 16:37, Pawel pisze:

> [...]
    > nie muszę się obawiać, że coś nie zadziała.
    >
    > Co jest takiego, co wymusza konieczność uruchamiania kilku dystrybucji?

    Wersje live? Programy narzędziowe na bazie dystrybucji Linuksa (np. do
    aktualizacji firmware'u w urządzeniach) itp. itd.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie art.pl, jak i sama domena nie są już aktywne

  • 8. Data: 2023-03-31 19:30:06
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 31.03.2023 o 17:30, Krystek pisze:

    > Wersje live? Programy narzędziowe na bazie dystrybucji Linuksa (np. do
    > aktualizacji firmware'u w urządzeniach) itp. itd.

    Ale te programy narzędziowe można przecież zainstalować na jednym
    systemie. Te dystrybucje narzędziowe, to tak naprawdę jakiś debian, albo
    ubuntu z zainstalowanymi programami, plus ewentualnie jakies gui do
    uruchamiania ich.

  • 9. Data: 2023-03-31 19:40:15
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    W dniu 31.03.2023 o 19:30, Pawel pisze:

> [...]
    > systemie. Te dystrybucje narzędziowe, to tak naprawdę jakiś debian, albo
    > ubuntu z zainstalowanymi programami, plus ewentualnie jakies gui do

    I ile dni z życia poświęcisz aby skompilować potrzebny tobie zestaw
    narzędzi?
    Było to popularne w czasach dyskietek i Amigi, teraz szybciej
    zrobić pena z potrzebnymi obrazami iso.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2023-03-31 20:05:45
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    W dniu 31.03.2023 o 19:40, RadoslawF pisze:

    > I ile dni z życia poświęcisz aby skompilować potrzebny tobie zestaw
    > narzędzi?
    A ile jest tych narzędzi? ?jeśli nie jesteś jakąś Alfą i Omegą, co
    ogarnia Sieci, sprzęt, WiFi, security i kilka innych dziedzin, to
    wystarczy zainstalować kilka narzędzi i tyle. Reszta narzędzi typu htop,
    mc i inna tego typu drobnica w większości dystrybucji jest już
    zainstalowana.
    Po jednym skonfigurowaniu tych narzędzi, możesz ich używać przez lata.
    Kiedyś miałem jednego pena i kilka lat temu musiałem zrobić drugiego jak
    kupiłem sprzęt z UEFI i tyle.

    > Było to popularne w czasach dyskietek i Amigi, teraz szybciej
    > zrobić pena z potrzebnymi obrazami iso.
    Czy ja wiem, taki pen awaryjny wielokrotnie uratował mi życie.
    Zainstalowałem sobie ubuntu server LTS + jakieś lekkie gui. Do tego
    zainstalowałem kilka narzędzi i jedyne co teraz robię, to aktualizuję
    pakiety i tyle. Wszystkie ustawienia mam w wjednym miejscu. Historia
    komend zapisywana w jednym miejscu, więc nie trzeba za każdym razem
    szukać jak daną czynność zrobić.