  • 1. Data: 2019-04-09 15:59:56
    Temat: Jaka drukarka?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Jakie urządzenie drukująco - skanujące kupic?

    Atrament czy toner?

    Czy kolorowe drukarki laserowe są juz w normalnych cenach?
    W sumie drukuje przewaznie czarnobiałe dokumenty ale czy cz-b laserówki
    sa az o tyle tansze zeby rezygnowac z kolorów?
    Drukuje pewnie około 500 kartek rocznie wiec zastanawiam się czy koszt
    wydruku powinien stanowic jakikolwiek parametr...

    Co powinno byc:
    Dwustronne drukowanie, skanowanie jednym przyciskiem z drukarki.

    Jeżeli toner to moze jakis system stałego zasilania zeby sie w
    napełnianie strzykawka nie bawic?
    Ewentualnie tanie tonery zastepcze.

    Wykluczam kupowanie cardridzy z atramentem po 100zł jak to w hp kiedys
    miałem...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 2. Data: 2019-04-09 17:03:36
    Temat: Re: Jaka drukarka?
    Od: ń <k...@t...sie>

    Co za troll...

    -----

  • 3. Data: 2019-04-09 18:12:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 09.04.2019 o 15:59, Budzik pisze:
    > Jakie urządzenie drukująco - skanujące kupic?
    sam zdecyduj co dla Ciebie ważne. Ma spełniać jakieś parametry?
    > Atrament czy toner?
    atrament może zasychać, toner, laser, zużyje bęben - będzie brudził. ale
    jak chesz nowe, to problemy pojawią się za dłuższą chwilę.
    > Drukuje pewnie około 500 kartek rocznie wiec zastanawiam się czy koszt
    > wydruku powinien stanowic jakikolwiek parametr...
    no to carrefour - canon 99zł. ewentualnie to samo w media/rtv cośtam za
    129zł.

    > Co powinno byc:
    > Dwustronne drukowanie,
    no to podniosłeś cenę bardzo wysoko. Trzeba było od tego zacząć.
    > skanowanie jednym przyciskiem z drukarki.
    tej potrzeby nie rozumiem. jednym przyciskiem zeskanujesz całość a4, z
    domyślnymi parametrami do domyślnego pliku? Skoro i tak masz skaner
    podłączony do kompa, dlaczego nie chcesz tego robić jednym kliknięciem
    myszki?

> [...]
    > miałem...Czemu? tym bardziej jeśli mało drukujesz, tusz połączony z głowicą - tak
    jak kiedyś w hp - to najlepszy wybór. Miałem kiedyś brothera, tanie
    tusze, ale głowica się uszkodziła. sama, pół roku po gwarancji.
    sprzedałem drukarkę wifi za 25zł. gdybym miał hp, miałbym dalej drukarkę
    w cenie nowego tuszu. są drukarki hp, które mają 4.5 ml tuszu, są takie
    które mają 45ml tuszu. ceny jednych i drugich kartridży podobne.

    ToMasz

    ps
    30 letnia drukarka hp, na tusze 45 i 78 drukowała, ale tylko po jednej
    lub dwie strony. po kilku, kilkunastu stronach przerywała, następowała
    inicjalizacja, drukowanie od początku.... pojechałem ją oddać na złom.
    ale przy okazji pytam czy nie mają nowszej na stanie. mieli, za flaszkę
    zamienili się. odpaliłem - działa. tusze suchutkie. czarny napełniłem -
    działa w 100% , kolorowy kupię. koszt: flaszka plus 35zł za tusz. JAk
    chesz tanio, kup starą, otrzymaj za darmo z olxsa. nie będzie Ci żal jak
    padnie, zaschnie, cokolwiek się stanie. Jak chesz sporadycznie drukować,
    kup lasera - nie zaschnie tusz, ale ewentualna awaria to duży koszt.

  • 4. Data: 2019-04-09 19:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

    > sam zdecyduj co dla Ciebie ważne. Ma spełniać jakieś parametry?

    Parametry wydruku? Raczej bez znaczenia bo nie drukuje nic co wymagałoby
    jakiejs graficznej jakosci. Najczesciej po prostu dokumenty, tabelki.

    > atrament może zasychać, toner, laser, zużyje bęben - będzie brudził.
    > ale jak chesz nowe, to problemy pojawią się za dłuższą chwilę.

    No własnie kiedys miałem brothera który słuzył mi od 05.2010 do 05.2016
    6 lat, bardzo przyjazne urzadzenie jeżeli chodzi o obsługe, zwłaszcza
    obróbka zeskanowanych pdfów.
    W tym czasie wydałem jakies 100zł na cardridze bo kupowałem je po około
    2zł za sztuke.
    Nastepnie kupiłem Epsona WF2660 i niestety padł po niecałych 3 latach.
    słabo.
    Chociaz z drugiej strony moze kupno drukarki co 3 lata to niewielki
    wydatek ale gdzie tu ekologia...
    Ogolnie to moj bład, bo po takich niezłych doswiadczeniach z brotherem
    powinienem po prostu kupic kolejnego brothera.

    > no to carrefour - canon 99zł. ewentualnie to samo w media/rtv cośtam
    > za 129zł.

    Moze masz racje ze to bedzie dobry trop...
    Kupic najtansza, tusze zamienniki i pewnie za 2-3 lata nowa :)
    Ale tak mysle ze przeciez ryza to 500... No to drukuje jednak kilka x
    wiecej :)

    > no to podniosłeś cenę bardzo wysoko. Trzeba było od tego zacząć.

    :)
    No dobra, moze to nie jest warunek absolutnie konieczny, najwyzej troche
    wiecej papieru sie zuzyje...

> [...]
    > z domyślnymi parametrami do domyślnego pliku? Skoro i tak masz
    > skaner podłączony do kompa, dlaczego nie chcesz tego robić jednym

    Jak znam zycie, to jednym przyciskiem z kompa sie nie da, bo to trzeba
    włączyc program do skanowania, dac podglad, zeskanowac, zapisac...
    A tak, klik, leci sobie dokument, zapisuje sie i jak mam chwile to
    segregacja.

> [...]
    > drukarkę w cenie nowego tuszu. są drukarki hp, które mają 4.5 ml
    > tuszu, są takie które mają 45ml tuszu. ceny jednych i drugich

    Miałem kiedys dokładnie taka drukarke z tuszami razem z głowica i
    pamietam ze dosc drogie te tusze były a wcale nie takie oszczedne (ale
    moze wtedy wiecej drukowałem...)
    Niemniej wkurwiała mnie taka funkcja ze jak właczałem skanowanie to na
    ekranie pojawiała sie w trakcie skanowania ramka z mozliwościa
    anulowania.
    Ile razy zrobiło mi tak, ze właczyłem skanowanie i zaczynałem coś pisac i
    wtedy ciach - skanowanie anulowane.
    Dodatkowo były jakies problemy z wielkoscia pamieci ram - drukarka niby
    skanowała ale czasami nie zapisywała.
    Ogólnie - wkurwiała mnie tym niedorobieniem softu i obiecałem sobie ze
    nigdy wiecej HP :) Ale ze było to ponad 10 lat temu to moze czas
    zakonczyc kare... :)

> [...]
    > cokolwiek się stanie. Jak chesz sporadycznie drukować, kup lasera -
    > nie zaschnie tusz, ale ewentualna awaria to duży koszt.

    W sumei to nie musi byc jakos super tanio i raczej w uzywki itp bawił sie
    nie bede. Po prostu ma byc sensownie cenowo, jeżeli te modele za +-100zł
    maja mozliwośc uzycia jakichs zamiennych tonerów po kilka złotych to moze
    rzeczywiście nie warto przepłacac...?
    Przemysle.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 5. Data: 2019-04-10 12:29:55
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2019-04-09 o 15:59, Budzik pisze:
    > Wykluczam kupowanie cardridzy z atramentem po 100zł jak to w hp kiedys
    > miałem...

    Dziwi mnie to podejście, ale każdy ma do niego prawo. Ja podobnie jak
    ToMasz mam doświadczenie z drukarkami z osobnymi tuszami i nigdy więcej
    - 2 Canony wylądowały w elektrośmieciach z powodu zaschniętych głowic (w
    drugim nawet jedną wymieniłem).
    Od około 10 lat mam HP DJ F4280 i jestem bardzo zadowolony - rocznie
    drukuję ze 200-300 stron, z tego 1/3 to zdjęcia na papierze
    fotograficznym. Dwa razy kupiłem zamienniki - raz kolor (Active Jet -
    źle zdjęcia wychodziły) i raz cz-b (Black Point) jak mi się skończył
    oryginał w środku wydruku a w sklepie nie mieli HP - nigdy więcej tego
    nie zrobię - zasychał już po chwili bez drukowania :)
    Oryginalne HP 300XL kupuje raz na rok lub rzadziej a drukarka potrafi
    mieć 2 miesięczne okresy bez druku i nadal startuje bez smug.

    Co do reszty Twojego pytania - jeśli nie drukujesz zdjęć to chyba jednak
    kolorowy laser będzie najlepszym rozwiązaniem.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 6. Data: 2019-04-10 18:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mirek Ptak n...@n...pl ...

> [...]
    >
    > Co do reszty Twojego pytania - jeśli nie drukujesz zdjęć to chyba
    > jednak kolorowy laser będzie najlepszym rozwiązaniem.

    Policzmy :)))
    Tak jak powiedziałem, ja jednak kilka ryz papieru rocznie zadrukuje wiec
    troche wiecej od Ciebie.
    Wiec skoro ty kupujesz raz na na rok tusz 300XL to ja bym kupił załózmy 6
    razy do roku.
    Jak widze czarny kosztuje około 85zł, kolorowy (razem 3 kolory?) 100zl.
    Zakładam ze mowiłes o wymianie kompletu - to mamy 6 x 185zł...

    Kilka lat temu posiadany przeze mnie brother posłuzył mi 6 lat... Na
    tusze wydałem moze ze 100zł... Niech bedzie ze 200 chociaz historia
    zakupów na allegro pokazuje ze jednak 100+. Przez te 6 lat... Nie
    zauwazyłem problemów z jakoscia wydruku ale nie drukuje zdjec - to fakt.

    Wychodzi ze finansowo nijak to sie nie spina.

    Ale jest tez aspekt wygody.

    Brother był mega wygodny, szybko skanował.
    Epson duzo gorzej, chociaz nie jakos super zle.
    Po prostu brother wysoko postawił poprzeczke :)))

    No i brother działał 6 lat a epson SIC! 2.5 roku.
    Chyba pierwszy raz dotkneło mnie tzw celowe postarzanie produktu o którym
    tyle sie mowi.

    Tak na marginesie ciekawe jest to ze w specyfikacji drukarek wszyscy
    podaja predkosc drukowania a nikt nie podaje predkosci skanowania...

    Ciekawe sa te rozwiazania z pojemnikami na tusz zamiast cardridzy.

    Laserówki kolorowe widze ze sa jednak dośc drogie. I najczesciej bez
    skanera.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 7. Data: 2019-04-11 09:21:28
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2019-04-10 o 18:00, Budzik pisze:
    > Wiec skoro ty kupujesz raz na na rok tusz 300XL to ja bym kupił załózmy 6
    > razy do roku.

    Przy takim obrocie to może zamienniki by dały radę - ja nie mogę, bo po
    2 miesiącach wymiana zasobnika była by koniecznością ;).

    Pozdrawiam - Mirek

  • 8. Data: 2019-04-11 10:03:33
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 10.04.2019 o 18:00, Budzik pisze:
> [...]
    > troche wiecej od Ciebie.
    > Wiec skoro ty kupujesz raz na na rok tusz 300XL to ja bym kupił załózmy 6
    dużo, a w zasadzie wszystko zależy ile ten tusz 300xl naprawdę ma
    wewnątrz cieczy barwiącej.
    ToMasz

  • 9. Data: 2019-04-11 12:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ToMasz N...@o...pl ...

    > dużo, a w zasadzie wszystko zależy ile ten tusz 300xl naprawdę ma
    > wewnątrz cieczy barwiącej.

    Zdecydowałem się na HP ink tank - 415.
    Za 550zł drukarka plus 340ml tuszu czarnego oraz po 70ml kolorowych.
    Komplet 170 czarnego plus 3 x 70ml kolorowych kosztuje 140 w oryginale i
    70zl w zamienniku active jet.

    Sam jestem ciekaw jak ten system dozowania atramentu z pojemników działa
    - za pare lat bede wiedział :)

    Zastanawiałem sie nad czyms tanszym ale ciekawośc zwyciezyła. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 10. Data: 2019-04-11 12:45:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >

    > Ciekawe sa te rozwiazania z pojemnikami na tusz zamiast cardridzy.
    >

    > Laserówki kolorowe widze ze sa jednak dośc drogie. I najczesciej bez

    To kup np. coś w rodzaju OKI MC342 (mam tego typu).
    Ma szybki skaner (skanowanie szybsze, niż podgląd w niejednym innym
    skanerze), sprzętowy dupleks skanera i sprzętowy duplex drukarki,
    skanuje do pendrive, na zasób sieciowy, do ftp, na chmurę. Połączenie
    LAN, więc nie potrzebuje komputera.
    A w drukarce: całkiem znośnie radzi sobie nawet z wydrukami foto, dość
    szybka, "gada" w różnych językach: Epson, IBM, PCLx, PS, PDF. Drukowanie
    z LAN, przez mail, z chmury, ze smartfonów androidowych (i być może
    iPhone i Win).
    Oraz kopiarka.

    --
    Pozdrawiam.