  • 1. Data: 2012-12-02 13:08:03
    Temat: ostre zdjęcia
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tak sobie ostatnio przeglądałem jakieś stare zdjęcia z kalendarza pirelli i
    .... te zdjęcia były w większości nieostre, były mięciutkie, ziarniste,
    ciepłe, naturalne, dziewczyny były cholernie naturalne, jak je pan bóg
    stworzył.

    Dzisiaj wszędzie rządzi ostry plastik, a jak coś jest miękkie to dlatego ze
    to fotka papparazii wycięta z kadru zrobiona na ISO 24000 albo strzał z
    komórki.

  • 2. Data: 2012-12-02 14:05:35
    Temat: Re: ostre zdjęcia
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >

    > Dzisiaj wszędzie rządzi ostry plastik, a jak coś jest miękkie to
    > dlatego ze to fotka papparazii wycięta z kadru zrobiona na ISO 24000

    Cóż, mody przychodzą i odchodzą i może aktualnie jest właśnie taki "trynd"? :)

    Inna sprawa, że fotografów i ich prace może dobierać teraz
    dorastający synalek prezesa, albo zapadła decyzja pod gusta masowego
    klienta, w końcu KP to nie galeria sztuki - kiedyś KP był obiektem kultu
    i adoracji z zupełnie oddzielną pozycją, dziś konkuruje z całą resztą
    Internetu i największy foto-grafoman nie będzie mieć hamulców, żeby
    publicznie zjechać "nieostrość" w obrazie.

    Nb.: A to widzę ja właśnie idę w zupełnie przeciwną stronę... :))
    - robiąc selekcję coraz częściej wybieram te mniej ostre (nawet
    krajobraz), jeśli tylko lepiej przekazują ducha danego miejsca zamiast
    prostego "skanowania rzeczywistości"*** i już na miejscu wykonuję różne
    zabiegi, by to uzyskać, ale i zarazem nie przesolić (nie obrabiam zdjęć
    w postprodukcji).
    Niedawno nawet poległem próbując wytłumaczyć jednemu fotoamatorowi
    co w tym widzę, a więc czego oczekiwać od kompletnych laików?

    *** Dodajmy: skanowania coraz gorszej rzeczywistości, szczególnie
    jeśli chodzi o zachowanie "ducha starych czasów": hektary styropianu
    malowanego w krzykliwe kolory, samochody parkowane już jeden na drugim
    i cała reszta robią swoje.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2012-12-02 14:09:45
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    [...]
> [...]
    > Niedawno nawet poległem próbując wytłumaczyć jednemu fotoamatorowi
    > co w tym widzę, a więc czego oczekiwać od kompletnych laików?

    Niedługo pewnie całkiem nieświadomie zostanę nowym piktorialistą... ;)

    [mr.]

  • 4. Data: 2012-12-02 14:12:10
    Temat: Re: ostre zdj?cia
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-12-02 13:08, Marek Dyjor pisze:
> [...]
    > pirelli i .... te zdjęcia były w większości nieostre, były mięciutkie,
    > ziarniste, ciepłe, naturalne, dziewczyny były cholernie naturalne, jak

    Takie zdjęcia obecnie nie podobają się "na mieście". Cytując klasyka:

    Bo kto ma dzisiaj czas
    Uśmiechać się jak Mona Lisa
    Bo kto ma dzisiaj czas
    Tak się śmiać
    Śmiać się należy
    Gębą do widza
    I żeby było znać

  • 5. Data: 2012-12-02 16:15:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    trolling tone wrote:

    > Takie zdjęcia obecnie nie podobają się "na mieście". Cytując klasyka:

    z tym nie podobaniem sie to bym polemizował...

    znam wiele osób którym sie plastikowe lale kompletnie nie podobają i nie są
    to geje tylko normalni faceci.

    Zagoniliśmy sie jako cywilizacja w jakąś ślepą alejkę i brniemy tam dalej
    niewiadomo po co.

  • 6. Data: 2012-12-02 18:06:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-12-02 16:15, Marek Dyjor pisze:
    > znam wiele osób którym sie plastikowe lale kompletnie nie podobają i nie
    > są to geje tylko normalni faceci.

    Uodporniliśmy się na widoczki i w sumie mało komu się chce z tym
    walczyć. Każdy kiosk zawalony tępymi uśmiechami z okładek...

    > Zagoniliśmy sie jako cywilizacja w jakąś ślepą alejkę i brniemy tam
    > dalej niewiadomo po co.

    Nie wyrabiamy z nadpodażą dóbr wyższych. Za dużo książek, obrazów,
    filmów, sztuk i sztuczek...
    Ale spoko, wojna będzie za jakiś czas. Człowiek nie wyrabia ze zmianami,
    jest za głupi na współpracę z innymi. Wystarczy dziś zobaczyć, jak pół
    Polski pierdzieli o tuskach zamiast widzieć w stanie rzeczy winę przede
    wszystkim swoją. I tak jest w całym cywilizowanym świecie. W końcu
    przestaną płynąć pieniążki do budżetu, z którego żyje połowa populacji i
    pójdą w ruch najpierw petardy, a potem czołgi. Wrogów dyżurnych akurat
    nie brakuje, na zachodzie - islamy, u nas tak zwani ''Żydzi'' i
    ''lemingi''. Będzie dym.
    W sumie współczuję tej świadomej mniejszości, ale co tam - od dawna
    mówię, że liczy się tu i teraz. Potem... Fallus z potem.

    --
    pozdrawia Adam
    /ach, jakie ładne chmurki, kiedyś będę jedną z nich.../

  • 7. Data: 2012-12-02 18:23:40
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2012-12-02 16:15, Marek Dyjor pisze:
    > (...)
    > Zagoniliśmy sie jako cywilizacja w jakąś ślepą alejkę i brniemy tam
    > dalej niewiadomo po co.

    Zdjęcia tak jak i cała sztuka, z grafiką włącznie,
    a i z fotografią zarazem, wyglądają dziś inaczej.
    Niby są jakieś kanony, ale to nie są kanony niegdysiejsze,
    ustalone i zdefiniowane przez uznane autorytety, czyli
    elitę intelektualną. Powszechność fotografii jest dziś
    o wiele większa niż w epoce klisz fotochemicznych.
    Zauważyłem, że każdy niemal fotografujący z ambicją
    pokazania skutków innym ma swoją własną estetykę.
    Znam ambitnych z pieniędzmi, którzy zakupiwszy aparaty
    lustrzane zgromadzili duże zbiory fotografii
    pocztówkopodobnej i cieszą się, że tak umieją.
    Że im "wyszło". Czy to źle? Moim zdaniem to dobrze.
    Co prawda doznają oni pewnego rozczarowania w konfrontacji
    z fotografiami innego typu, ale dobrymi, ale to też
    nie jest dramat. To może zapoczątkować rozwój delikwenta.
    Zacznie taki pracować nad sobą i odejdzie od zdjęciowej
    "bieżączki" do stanu medytacyjnego.

    Ciekawe zjawisko społeczne w fotografii amatorskiej
    to myślenie i działanie typu strażacko-celniczo-policyjnego.
    Chodzi mi o to, że ww. służby uaktywniają się wtedy,
    kiedy zaistnieje zdarzenie. Niczego wcześniej nie planują
    i nie przygotowują, zanim COŚ się nie zdarzy. Uzmysłowił
    mi to szef pewnego oddziału celnego. Poprosiłem go, aby
    mi podał zasady ubiegania się o zwolnienie z cła towaru,
    który zamierzałem zamówić. Najpierw wyraził zdziwienie
    i zaskoczenie, a potem mnie wyśmiał. Odrzekł, że chcę go
    namówić do działania wbrew regułom jego pracy. Dla niego
    powodem do pracy i jej początkiem jest zaistnienie czegoś,
    co on nazwał "zdarzeniem celnym". Przyjdzie towar, będzie
    się zastanawiał, co tym zrobić. Ale nie wcześniej. A że
    ja mogę stracić pieniądze na opłacenie magazynu, gdzie
    towar będzie nieuchronnie czekał na rozwój wydarzeń,
    to już mój (a nie jego) kłopot.

    W dzisiejszej fotografii cyfrowej polega to na działaniu
    pod wpływem impulsu (który akurat sam w sobie nie jest
    naganny), ale jednak podczas patrolu. A nie po uprzedniej
    medytacji, czyli po przygotowaniach do jakiego zdjęcia.
    Idzie sobie ktoś lasem i czeka, aż mu się coś spodoba,
    na przykład. Nie przyjdzie mu do głowy, żeby WCZEŚNIEJ
    przemyśleć sprawę i przewidzieć, co i kiedy mu się
    przyda do wykonania ZAPLANOWANEGO zdjęcia. On nie planuje,
    tylko chłonie wrażenia, taki bardziej impresjonista z niego.

    Stąd bardzo różne skutki. Czasem lepsze, czasem nie bardzo.
    Jest i ciekawie, ale i niekiedy monotonnie - gdy ktoś
    uparcie naśladuje rzeczy opatrzone.

    Jan

  • 8. Data: 2012-12-02 18:32:25
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Sunday, December 2, 2012 12:06:31 PM UTC-5, Janko Muzykant wrote:
    > W sumie współczuję tej świadomej mniejszości, ale co tam - od dawna
    >
    > mówię, że liczy się tu i teraz. Potem... Fallus z potem.

    Dlatego podmywaj fallusa, zeby ci nie smierdzial
    ani potem ani moczem i nie sikaj pod wiatr.

    Slon

  • 9. Data: 2012-12-02 18:37:12
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2012-12-02 18:06, Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > jest za głupi na współpracę z innymi. Wystarczy dziś zobaczyć, jak pół
    > Polski pierdzieli o tuskach zamiast widzieć w stanie rzeczy winę przede
    100% racji
    > pójdą w ruch najpierw petardy, a potem czołgi. Wrogów dyżurnych akurat
    > nie brakuje, na zachodzie - islamy, u nas tak zwani ''Żydzi'' i
    > ''lemingi''. Będzie dym.
    Prorok jaki, czy co? :-)
    Może zacząć się szybciej niż myślimy.
    http://opole.gazeta.pl/opole/1,35114,12877666,Opolsc
    y_PiS_owcy__MN_i_Slazacy_zgotuja_nam_tu_wojne.html
    i wiele innych
    Jak przed wszystkimi wielkimi rozróbami, podżegacze już pracują.

  • 10. Data: 2012-12-02 18:43:46
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Jan45" <j...@w...pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > przyda do wykonania ZAPLANOWANEGO zdjęcia. On nie planuje,
    > tylko chłonie wrażenia, taki bardziej impresjonista z niego.

    Wiadomo, że bez planowania na chłodno można zapomnieć o efektach
    przekraczających pewną granicę - nigdy sytuacja sama nie "zgra się" w
    tylu elementach, co przy pewnym planowaniu.

    Z drugiej strony uważam, że z góry skazani na porażkę są jednak
    także ci, którzy zaplanowanie zdjęcia (na zewnątrz: z pogodą i przyrodą
    w kadrze) podnoszą do rangi absolutu, wedle zasady: zaplanowałem,
    zrealizowałem, WorldPressPhoto wygrałem (niewykluczone, że samo ich
    podejście wpływa na percepcję swoich własnych dzieł - po prostu
    zaczynają "słyszeć kable"... :)

    Czego całkiem dobry przykład mamy tutaj:
    http://www.dpreview.com/articles/4491391950/evolutio
    n-of-an-image

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]